"בגדת בי", הטיח בדרמטיות יוסי בניון ביו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ. הבגידה הגדולה שעליה מדבר בניון היא בסך הכל ההחלטה לא להאריך לו את החוזה, אחרי שכשל במשימתו לעלות עם הנבחרת ליורו. החלטה שאפשר להיות בעדה או נגדה, מה שבטוח, בגידה זה לא.
"אני בטוח שנעלה ליורו", אמר המנהל המקצועי לשעבר רק בנובמבר האחרון. בשיחה עם זוארץ, פתאום הוא שינה גישה וחשב שמגיע לו להישאר אחרי תבוסה לאיסלנד. מה זה אם לא תמצית הכדורגל הישראלי כולו - מבטיחים להוריד את הירח, וכשזה לא מסתדר מאשימים את כל העולם. ההתבטאויות של בניון כלפי שחקניו לא ראויות, היה יותר ראוי שייקח אחריות. אף אחד לא הכריח אותו לזמן שחקן כזה או אחר. מרגיש שלא נותנים לך גב מקצועי? תתפטר מיד. מהצד זה נראה כאילו בניון קיבל יד חופשית לפעול כרצונו, לצערנו זה לא עבד.
2 צפייה בגלריה
יוסי בנין שינו זוארץ
יוסי בנין שינו זוארץ
בניון נכשל ולא עמד בציפיות
(צילום: עוז מועלם)
בניון ידע לקחת אחריות על ההצלחות בליגת האומות, והוא צריך גם לקחת אחריות על הכישלונות. בשיחה עם זוארץ אין את המילים "כשלתי, האחריות עליי". בניון טעה כשלא התראיין מיד אחרי הכישלון מול איסלנד ולא הסביר מה קרה לנבחרת שלו. הוא בחר להתחבא, כי חשב שיש לו עוד שנתיים בטוחות בתפקיד. המאמן אלון חזן היה סופג את האש והולך הביתה, בזמן שזה שהביא אותו ימשיך בתפקידו. אין בזה היגיון. זוארץ, בניגוד לבניון, מבין שהנבחרת שייכת לציבור.
לא יכול להיות שהדמות המקצועית הבכירה של הנבחרת לא מוצאת לנכון להסביר לציבור את הקריסה מול איסלנד. בכדורגל לא אוהבים אנשים שלא לוקחים אחריות, ולכן האווירה הציבורית כבר לא אפשרה לו להמשיך בתפקיד. שינו זוארץ הבטיח? אז מה. כולם יודעים שבכדורגל דברים משתנים ברגע, ודווקא המנהל המקצועי, הסמכות המקצועית העליונה, לא מבין את זה. לזוארץ לא הייתה ברירה אלא להיפרד מבניון, שלא הוכיח את עצמו כמנהיג. בממלכתיות הוא נכשל.
2 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
יוסי בניון. נכשל בממלכתיות
(צילום: עוז מועלם)
הדרך שבה זוארץ נפרד מבניון אולי קצת צורמת, אבל דברים כאלה קורים בכדורגל. שינו זוארץ לא לכלך על בניון בפומבי, בסך הכל לא קיים הבטחה. אמר לו שימשיך, ושינה את דעתו. לא הדרך הכי טובה לנהל את הדברים, אבל גם לא הדרך הכי נוראית. בכדורגל דברים משתנים כל הזמן. יום אחד אתה המלך, ולמחרת רוצים להעיף אותך. אם המנהל המקצועי של נבחרת ישראל לא מבין את האמת הפשוטה הזו - יש פה בעיה חמורה, וטוב עשה זוארץ שנפרד ממנו.