שינו זוארץ ויוסי בניון נפגשו בביתו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל בפ"ת, לשיחה שהסתיימה בסיום תפקידו של המנהל המקצועי של נבחרת ישראל. להודעה הרשמית קדמו חילופי דברים קשים, שכללו האשמות ומילים בוטות על רקע החלטתו של זוארץ לא לממש את האופציה להשאיר את בניון בתפקיד לשנתיים נוספות.
בניון זעם, מאחר שלטענתו יו"ר ההתאחדות הבטיח לו במספר הזדמנויות כי ימשיך בתפקיד. "אתה לא גבר, אתה צריך להתבייש", הטיח בו בניון. "סגרת איתי שלוש פעמים שאני ממשיך לשנתיים נוספות. אחרי ההפסד בקוסובו אמרת לי שאני ממשיך, גם ביום שאחרי המשחק מול שווייץ לחצת לי את היד ואמרת לי שאני ממשיך. לפני המשחק מול רומניה הודעתי לאלון חזן ששנינו ממשיכים לעוד שנתיים, אתה לא אמיתי. לפני שיצאנו למשחק מול איסלנד לחצת לי יד ואמרת לי שגם אם נפסיד - אני ממשיך. אז בגלל החמצה של פנדל הכל משתנה? לפני המשחק מול איסלנד אמרתי לך שנוציא הודעה שאני ממשיך לעוד שנתיים, אתה הרי אמרת שזה לא משנה אם ננצח או נפסיד. אז בגלל פנדל אחד? אתה לא מאמין בי".
4 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
"הכל היה מכור". בניון
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
"עניין של עקרונות". זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
בניון המשיך במתקפה: "הכל היה מכור מהרגע הראשון, אתה צבוע. ידעתי שסגרת מאמן מאחורי הגב שלי, מה אני פראייר? למה בכלל רצית שניפגש, אם הכל היה ידוע מראש? מהיום הראשון שלך בהתאחדות (בניון מתייחס לקדנציה הראשונה של זוארץ בתפקיד יו"ר ההתאחדות ב-2018, שנמשכה חודשים ספורים) התחננת בפניי שאגיע לתפקיד המנהל המקצועי, אבל מהרגע שאורן חסון (יו"ר ההתאחדות הקודם) מינה אותי, עשית הכל כדי להעיף אותי. בגדת בי עם הבטחה שלא קיימת".
זוארץ לא נשאר חייב והשיב: "התעסקתם בהרבה דברים שלא קשורים לכדורגל, הרבה עקרונות. נתתי לך גב מלא עם הסיפור של ערן זהבי".
בניון ענה: "לא נתת לי שום גב, אולי נתת לי סכין בגב. הלכת על דעת עצמך לבית של ערן זהבי, בושה שהלכת אליו, והוא עוד לא רצה לחזור. ברגע שזהבי חזר לנבחרת הוא רק הרס אותה. אתה יכול לשאול שחקנים מה הם אמרו לי אחרי המשחק נגד איסלנד".
זוארץ הגיב: "ערן לא היה הבעיה שלכם".
בניון אמר: "אם זה תלוי בי, ערן זהבי בחיים לא פותח נגד איסלנד".
4 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
"אם זה היה תלוי בי, זהבי לא היה פותח נגד איסלנד", אמר בניון
(צילום: עוז מועלם)
זוארץ: "זה לא רק עניין העקרונות שליווה את כל הקדנציה שלכם, זה גם מבחן התוצאה. כשלתם".
בניון: "אז איך לפני שבועיים רצית שאשאר בכל מקרה? למה סגרת איתי הכל?"
זוארץ: "זה מה שרציתי, אבל התרסקתם נגד איסלנד".
בניון: "ואם ערן זהבי היה כובש את הפנדל, וזה היה נגמר בהפסד – אבל לא כזה?"
זוארץ: "אז ברור שהיית נשאר. חשבתי על זה והחלטתי שאני לא רוצה מנהל מקצועי, רק מאמן. זה ההפסד, ההתנהלות שלכם, ההרכב, החילופים".
זוארץ: "נתתי לך גב מלא עם הסיפור של ערן זהבי". בניון: "לא נתת לי שום גב, אולי נתת לי סכין בגב. הלכת על דעת עצמך לבית של זהבי, בושה שהלכת אליו, והוא עוד לא רצה לחזור. ברגע שזהבי חזר לנבחרת הוא רק הרס אותה". זוארץ הגיב: "ערן לא היה הבעיה שלכם"
בניון התרגז: "אני לא המאמן, אני המנהל המקצועי. לא התערבתי בהרכבים. היה פה מאמן מצוין כמו אלון חזן, הוא התייעץ איתי ובסוף קיבל את ההחלטות. ככה אני עובד". בניון המשיך: "אין שחקן שהוא מעל הנבחרת. אילו פרשיות היו? כולם ישנו בחדר זוגי. לגבי שון וייסמן?".
זוארץ שאל: "וייסמן לא יותר טוב מתאי בריבו?"
בניון השיב: "תאי יותר טוב, שון וייסמן גם לא גבר. הוא לא ספר את השחקנים שהיו איתו בנבחרת. אתה היית מסכים שאחד העובדים שלך יקלל אותך? גם את אבו-פאני אני חושב שבכלל לא היה צריך להזמין, תשאל את אלון חזן שהזמין אותו והצטער על זה".
4 צפייה בגלריה
שון וייסמן
שון וייסמן
"לא יותר טוב מתאי בריבו?". וייסמן
(צילום: עוז מועלם)
זוארץ: "זו לא הנבחרת של אבא שלכם. מה העבודה שלך כמנהל מקצועי?"
בניון: "בכל העולם יש מנהלים מקצועיים, כאלו שהם גם לבוגרת ולגם לצעירות וכאלו עם הפרדה. קידמנו צעירים".
זוארץ: "אני לא צריך מנהל מקצועי".
בניון השיב: "כשווילי רוטנשטיינר היה בהתאחדות חשבת שהוא צריך להמשיך למרות שסיים במקום החמישי במוקדמות היורו. הוא המשיך לעוד שנתיים".
זוארץ לא אהב את התשובה: "די כבר עם זה, אין לכם שחקנים אחרים. הצעירים הצליחו בנבחרת הנוער, לא הייתה לכם ברירה".
בניון לא הסכים: "אני זכיתי עם נבחרת הנערים במדליית ארד ביורו ולא היה לאף אחד אומץ להקפיץ אותנו לשום מקום. אף פעם לא באמת נתת לנו קרדיט".
זוארץ נותר המום מהמתקפה של בניון, שעזב את ביתו בסיומה של השיחה. זוארץ מסר בתגובה: "תמכתי ביוסי בניון לאורך כל הדרך, גם כאשר חשבתי שטעה בהתנהלות, זאת אל מול לא מעט גורמים שחשבו אחרת. בסופו של דבר, לא ראיתי כיצד הדברים יכולים להשתנות בעתיד ונאלצתי לקבל החלטה לא פשוטה. אני מכיר את יוסי עשרות שנים, מעריך אותו ואת תרומתו לכדורגל שלנו ולנבחרת ישראל. הפרידה ממנו קשה, אבל בלתי נמנעת מבחינתי. אמשיך לכבד אותו ואת פועלו".