ב-20 השנים האחרונות רק שחקן אחד הצליח לשמור על תוארו באליפות ארה"ב הפתוחה: רוג'ר פדרר, שעשה זאת ארבע פעמים ברציפות עד 2008. האם קרלוס אלקראס יהיה הבא בתור?
כך לפחות מקווה הספרדי, שגבר הבוקר (חמישי) על אלכסנדר זברב הגרמני (12 בעולם) 3:6, 2:6, 4:6 והעפיל לחצי הגמר בניו-יורק.
5 צפייה בגלריה
אלקראס
אלקראס
ניצחון נוח נוסף. אלקראס
(צילום: COREY SIPKIN / AFP)
5 צפייה בגלריה
אלקראס
אלקראס
יכול לחגוג. אלקראס
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)
אלקראס פשוט מירר את חייו של יריבו, שבר אותו שלוש פעמים במערכה הראשונה ופעמיים בשנייה, וניצל עד תום את ההגשות הקטלניות שלו. שבירה אחת במשחקון השמיני בסט השלישי, כשהמומנטום דווקא נראה הייתה באותו הזמן אצל זברב, סידרה לו את ה-0:3 הנוח בסיום.
הספרדי יפגוש בחצי הגמר את דניל מדבדב (3), שגבר בדרבי הרוסי על אנדריי רובלב (8) 4:6, 3:6, 4:6. עבור מדבדב יהיה זה חצי גמר רביעי באליפות ארה"ב, בה השיג את הגרנד סלאם היחיד בקריירה שלו לפני שנתיים.
5 צפייה בגלריה
מדבדב מנסה לנחם את בן ארצו רובלב
מדבדב מנסה לנחם את בן ארצו רובלב
מדבדב מנסה לנחם את בן ארצו רובלב
(צילום: Geoff Burke-USA TODAY Sports)
5 צפייה בגלריה
מדבדב
מדבדב
וסובל מהחום
(צילום: Al Bello/Getty Images)
מה שכן, מדבדב סבל לא מעט לפני שחגג עלייה לחצי הגמר, בעיקר בשל החום הכבד ששרר בניו-יורק (42 מעלות). הוא נראה מתפתל הכסאו כמעט בכל ירידה להפסקה וגם התלונן בסיום על שעת המשחק, בשיא החום בצהריים. למרות שפספס שלוש נקודות משחק בהתמודדות, קיבל מתנה מיריבו עם שגיאה כפולה במשחקון האחרון שנמשך מעל 15 דקות ועלה, כאמור, לשלב הבא.
חצאי גמר הגברים: קרלוס אלקראס (1)/סשה זברב (12) - דניל מדבדב (3) בן שלטון (47) - נובאק ג'וקוביץ' (2)
אצל הנשים, מדיסון קיז (17) רחוקה שני ניצחונות מהישג השיא שלה בקריירה, אחרי שהעיפה הלילה גם את אלופת ווימבלדון מרקטה וונדרושובה עם 1:6, 4:6 מהדהד ותפגוש את ארינה סבאלנקה בחצי הגמר באליפות הביתית.
5 צפייה בגלריה
קיז
קיז
חצי גמר גראנד סלאם שישי בקריירה. קיז
(צילום: Geoff Burke-USA TODAY Sports)
האמריקאית תופיע בחצי גמר הגראנד סלאם השישי שלה ויודעת שמול סבאלנקה זה יהיה משחק שונה: "אחרת לחלוטין. יש סיבה שהיא במקום הראשון בעולם. רק אנסה להחזיר כמה שיותר כדורים".
סבאלנקה (2 בעולם) גברה עוד אתמול ללא קושי מיוחד על קינוון ז'נג (23) הסינית 4:6, 3:6 ורשמה העפלה שלישית לארבע הגדולות של הטורניר. על הדרך נותרה השחקנית היחידה בטוניר שעוד לא שמטה מערכה.
חצאי גמר הנשים: קוקו גוף (6) - קרולינה מוחובה (10) ארינה סבאלנקה (2) - מדיסון קיז (17)
פורסם לראשונה: 06:26, 07.09.23