אלישע לוי יכול להגיד כמה שהוא רוצה שהדרבי הקודם לא היה טראומטי עבור הפועל חיפה, זה לא עושה את זה לנכון. נזכיר: זה נגמר בחמישייה ירוקה אדירה, אחד המשחקים הכי טובים של האלופה העונה, הצגת תכלית. זה היה עוד כשהפועל חיפה הייתה בתקופה טובה יחסית. היה נראה שמקומה בפלייאוף העליון מובטח. מאז? המצב פחות טוב. שוב היא ברצף לא מחמיא: שלושה משחקים ללא ניצחון, ורחוקה שלוש נקודות מהמקום שמוביל לפלייאוף העליון. היא מגיעה לדרבי כשהיא חייבת לנצח.
והיריבה העירונית: יצאה די בקלות מהתקופה הפחות טובה שלה ובאה אחרי שני ניצחונות - האחרון 0:2 על הפועל תל אביב. מכבי חיפה נמצאת בתקופה שהיא קצת צריכה לחצוב את הניצחונות שלה, זה לא בא לה בקלות, אבל היא עושה את זה כי יש לה המון כלים ומאמן שעל אף גילו הצעיר כבר מנוסה בלזכות באליפויות. ברק בכר הצליח להעיר מחדש את צ'ארון שרי, שמצא את עצמו עולה מהספסל ומשנה משחקים. יש לו את מאוויס צ'יבוטה שעדיין לא נכנס לעניינים ואולי הדרבי זאת הזדמנות. אין לדעת מה עובר בראשו של ברק בכר, מה שאנחנו כן יודעים זה שאפשר לסמוך עליו ברגעים כאלה. מחשבה מרגיעה מאוד לפני דרבי.
3 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר חוגג עם פלאניץ' בדרבי הקודם
(צילום: עוז מועלם)
מדברים לא מעט על בני לם בנתניה ומלאדן קרסטאיץ' במכבי תל אביב, אבל המאמן מספר 1 בישראל נמצא בחיפה. כרגע, הוא היתרון הכי גדול של מכבי חיפה במאבק האליפות והכוכב הכי גדול שלה.

רק ארבע נקודות מפרידות בין באר שבע למכבי חיפה, אבל זה נראה הרבה יותר. ב"ש סוגרת שלושה משחקים ללא ניצחון ובאה אחרי 0:0 חלש עם עירוני קריית שמונה. הקבוצה של רוני לוי נראית רדומה, וממש לא כמו קבוצה שרוצה לזכות באליפות, אלא כמו קבוצה שנמצאת מעבר לשיאה ומחכה שהעונה תסתיים. האדומים קיבלו חדשות טובות השבוע: גוסטבו מרמנטיני, הרכש מחדרה, יוכל לחזור לשחק. אולי הוא זה שיעיר אותה, ואולי זאת תהיה בכלל היריבה.
הפועל תל אביב סופרת כבר ארבעה הפסדים רצופים, רצף מאכזב מאוד לאור פתיחת העונה המעודדת שלה. היא הפסידה בדרבי, היא הפסידה למכבי חיפה, ועכשיו יש לה עוד יריבה לא פשוטה. האוהדים בוודאי ציפו לעונה טובה יותר, ושוב קיבלו רק מאבק על הפלייאוף העליון. לא טוב.
3 צפייה בגלריה
עידן ורד
עידן ורד
שתי האדומות צריכות להתעורר
(צילום: עוז מועלם)

הקבוצה הלוהטת של בני לם התקררה קצת אחרי 1:1 עם מכבי פתח תקווה, אבל היא מקבלת מתנה בדמות אשדוד: קבוצת הבית הגרועה בליגה (11 נקודות בלבד) שמגיעה גם בכושר נורא: ארבעה משחקים ללא ניצחון (שלושה הפסדים). כל מה שצריך כדי לאסוף שלוש נקודות קלות ולהמשיך הלאה.
ואשדוד? היא כרגע שמונה נקודות מהקו האדום, זה נראה המון. אבל כבר ראינו דברים מוזרים יותר בכדורגל. הקבוצה של רן בן שמעון עוד עלולה למצוא את עצמה נאבקת נגד הירידה.

מנחם קורצקי עושה העונה יותר ניר קלינגר מקלינגר: הוא בנה בחדרה קבוצה שהיא סיוט לכל יריבה ואוהבת לנצח 0:1. היא מוצאת את עצמה במקום הרביעי - פייבוריטית להבטיח את המקום שלה בפלייאוף העליון. היא בכושר נפלא - ארבעה ניצחונות בחמישה משחקים (שלושה ניצחונות של 0:1 כמובן), ובמחזור האחרון התגברה על בית"ר ירושלים.
3 צפייה בגלריה
מנחם קורצקי
מנחם קורצקי
עושה העונה יותר קלינגר מקלינגר. קורצקי
(צילום: יאיר שגיא)
מכבי פ"ת של ניר קלינגר, לעומתה, נועלת את הטבלה, אבל יכולה לשאוב עידוד מהיכולת שלה תחת המאמן שהחליף את גיא לוזון. הוא השיג ניצחון מול הפועל ירושלים ותיקו במחזור האחרון מול מכבי נתניה. לא יהיה קל לקורצקי להשיג עוד 0:1.