"ניר קלינגר עשה לנו תרגיל, הוא סגר בשכר מצחיק במכבי פ"ת כדי שאנחנו נשלים לו את השכר עד לסיום העונה. זה דבר שלא ייעשה. אני מבטיח בשם כל הבעלים: קלינגר כבר לא יאמן את הפועל ת"א, ונשאיר מאחורינו צוואה גם לבעלים הבאים. לא יכול להיות שהוא מחפש לעשות לנו נזק עם סגירת חוזה לא פרופורציונלי. ההתנהגות שלו פוגעת במעמד המאמן בכדורגל הישראלי".
על המונולוג העצבני הזה חתום אחד מבעלי הפועל ת"א, איציק ניסנוב, שזעם אתמול אחרי שהמאמן שפיטר לפני שבועיים סגר במכבי פ"ת תמורת שכר נמוך יחסית - מה שייאלץ את הפועל להמשיך לשלם את רוב שכרו עד סיום העונה.
6 צפייה בגלריה
איציק ניסנוב
איציק ניסנוב
"ההתנהגות שלו פוגעת במעמד המאמן בכדורגל הישראלי". איציק ניסנוב
(צילום: אורן אהרוני)
6 צפייה בגלריה
ניר קלינגר עצבני
ניר קלינגר עצבני
"מבחינתנו, שנשלם לו עד לסיום העונה ושיישאר בבית". ניר קלינגר
(צילום: עוז מועלם)
"לא אהבתי את ההתנהגות של קלינגר מול אוהדי מכבי ת"א. הוא נתן למכבי הרבה וזה כואב כשלא מעריכים אותך, אבל זה ממש לא היה במקום"
ניסנוב המשיך: "לא בכדי מעמד המאמן בכדורגל הישראלי נמצא במקום שבו הוא נמצא. קלינגר אמר לי שהוא לא מרוויח פחות מ-35 אלף שקל בחודש ופתאום הוא סוגר חוזה של איזה 9,000 שקל בחודש במכבי פ"ת. זה לא משקף את השכר שהוא מבקש וקיבל בשנים האחרונות. אין לי כלום נגד מכבי פ"ת, אני אוהב את האנשים במועדון הזה, הם צריכים לקבל פרס מפעל חיים על מה שעשו, ולטעמי גם טענות הקהל שלהם לא מוצדקות, אבל מה שקלינגר עשה הוא בל יעבור. לא אתן לזה לקרות. דיברתי עם יו"ר הרשות לבקרה, והיא הבהירה לנו שכל עוד אין גמר חשבון מולנו הוא לא יכול לעבור קבוצה. מבחינתנו, שנשלם לו עד לסיום העונה ושיישאר בבית".
אבי לוזון טען שקלינגר אדם חופשי שיכול לאמן איפה שהוא רוצה. "אם תהיה פה התעקשות, ניקח את קלינגר לבוררות. לוזון מן הסתם דואג למכבי פ"ת ואנחנו להפועל ת"א. היינו כנים וישרים עם קלינגר, והוא עושה לנו תרגיל מלוכלך. הוא עוד ביקש שאם הקבוצה תישאר בליגה, המענקים ישולמו בעונה הבאה כדי שזה לא ייחשב כחלק מהשכר שלו העונה. נוכיח בבוררות שהוא השתכר בכל השנים פי חמישה ממה שסגר בפ"ת".
אתה פיטרת אותו לפני שבועיים, היה לו סעיף פיצוי? "בקיץ רציתי להכניס לחוזה של קלינגר פיצוי של חודשיים, אבל הוא טען שאם יפטרו אותו הוא לא ירצה כלום במידה שימצא קבוצה אחרת. נתנו לו שכר של 40 אלף שקל, זה 80 אלף ברוטו, חשבנו שהכל יהיה בסדר. אבל אחרי שהקבוצה נראתה לא טוב, לא הצליחה לנצח את הפועל ירושלים בעשרה שחקנים ועפה מהגביע נגד קבוצה מהליגה הלאומית, היה ברור לכולנו שצריכים זעזוע. אחרי ישיבת דירקטוריון החלטנו לפטר אותו".
6 צפייה בגלריה
אבי לוזון
אבי לוזון
"אם תהיה פה התעקשות, ניקח את קלינגר לבוררות". אבי לוזון
(צילום: עוז מועלם)

הדרבי והביזיון

אתה הודעת לו על הפיטורים. "יחד איתי הייתה גם המנכ"לית אודליה פרידמן. אמרתי לקלינגר שאנחנו מעריכים אותו, אבל חייבים לעשות זעזוע ולכן אנחנו נאלצים להיפרד ממנו. הוא הקשיב, קיבל את זה ואפילו לא ניסה לשכנע אחרת. הבהרתי לו שהוא יקבל את מלוא שכרו עד לסיום העונה, ואמרתי לו שיהיה ג'נטלמן ואם ימצא קבוצה אחרת, שידאג לסיפור מולנו - אבל הוא עשה לנו תרגיל".
הייתם סבלניים מאוד איתו, עד שלא ניצח בשבעת המשחקים האחרונים. "נתנו לו צ'אנס אחרי העונה שעברה, שגם בה נראינו רע מאוד. היינו איתו במקום האחרון עם אחוזי הצלחה נמוכים. לא היה אחד שלא ייעץ לנו לפטר אותו, אבל חיזקנו את הקבוצה כמו שאף אחד לא עשה, עם שישה או שבעה שחקנים בינואר. נשארנו בליגה והגענו לגמר הגביע, ואז החלטנו לתת לו קרדיט גם לעונה הזו".
בדיעבד, זו הייתה החלטה נכונה? "גם העונה חיכינו ונתנו לו קרדיט, אבל בוא נהיה אמיתיים: גם בניצחונות לא נראינו יותר מדי טוב. בדרבי הרגשתי רע מאוד. זה היה אחד ממשחקי הדרבי הכי מבזים של הפועל בשנים האחרונות. 70-80 דקות לא עברנו את החצי, ראיתי בזה התבזות, בטח כשמכבי לא בעונה אדירה.
6 צפייה בגלריה
האחים ניסנוב
האחים ניסנוב
איציק ושרון ניסנוב
(צילום: אורן אהרוני)
6 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב החנתה יותר מאוטובוס ברחבה
הפועל תל אביב החנתה יותר מאוטובוס ברחבה
"זה היה אחד ממשחקי הדרבי הכי מבזים של הפועל בשנים האחרונות"
(צילום: עוז מועלם)
מקורבי קלינגר: "הפועל ת"א נתנה לו מכתב פיטורים, אז מה הבעיה? הוא יכול היה לשבת בבית ולקבל מהם את כל הכסף עד לסיום העונה. מה הם ציפו, שיריב עם אבי לוזון על השכר?"
"במשחקים האחרונים שלו לא הגעתי למגרש. אין משחקים שאני לא מגיע אליהם, אבל עם איך שנראינו הייתה לי הרגשה לא טובה לראות את הפועל שלנו. זה לא קרה לי מעולם. הצבנו לבקשתו את הסגל הטוב ביותר שלנו בשנים האחרונות, וציפינו שהקבוצה תיראה הרבה יותר טוב".
מה חשבת על ההתנהגות של קלינגר כלפי אוהדי מכבי ת"א? "לא אהבתי אותה, היא גם גרמה בחוסר האחריות שלו להרחקה משישה משחקים. הבהרתי לו שהוא צריך להיות דמות לחיקוי. הוא נתן למכבי הרבה וזה כואב כשלא מעריכים אותך, אבל זה ממש לא היה במקום".

בלי בוררויות יותר

מה הציפיות שלך להמשך העונה? "יש לנו סגל שלא היה כמותו בעידן שלנו, שילוב של ותיקים וצעירים. שחקנים כמו דוידה, אליאס, ליידנר, אייזן, גרופר, גוטליב שהוא אנדרייטד ומבחינתי אחד משני הבלמים הטובים בארץ, שוער מצוין והזר הכי טוב שהיה לנו בשנים האחרונות, פארליי רוסה. היינו חייבים להיראות טוב יותר. אני לא מדבר על מכבי חיפה או הפועל באר-שבע, אבל בטח שאחריהן".
למה בחרתם בקובי רפואה? "יש לנו הערכה מקצועית גדולה כלפיו, הוא היה בהפועל ויודעים מה הוא עושה. לא משנה שלא הסתדרנו לפעמים, הוא התבגר כאדם, הוא אחד מארבעת המאמנים הכי טובים בכדורגל הישראלי. מקווה שיהיה שיתוף פעולה טוב עם המנהל המקצועי, עומר בוקסנבוים".
תספר על הבחירה בבוקסנבוים כמנהל מקצועי. "הוא הצטרף כמעט ביום שאנחנו הגענו ועשה יחד איתנו עבודת קודש במחלקת הנוער, שהיא לתפארת המועדון. הקהל יראה תוצרת בתוך שנתיים, כבר עכשיו יש פירות. זה מנהל מקצועי ששלח שישה שחקנים לנבחרת הנוער ושישה לנבחרת הנערים, והפך אותנו למחלקה מובילה. איש מקצוע ברמה גבוהה, מגיע לו להתקדם".
6 צפייה בגלריה
קובי רפואה
קובי רפואה
"אחד מארבעת המאמנים הכי טובים בכדורגל הישראלי". קובי רפואה
(צילום: עוז מועלם)
מה שמכביד עליכם כרגע זה סיפורי הבוררויות למיניהם. "הבנו שעשינו הרבה טעויות עם פיטורי שחקנים, עם הסכמים וכל הבוררויות בעקבות כך, ולכן הוחלט לשנות את ההתנהלות. זה פגע בנו תדמיתית וגם מעשית, ולכן להבא - גם אם נחליט לשחרר שחקן - זה יקרה רק אם נשלם לו שכר מלא או נגיע לפשרה. אין יותר בתי משפט או בוררויות, זה עשה לנו לא טוב".
קלינגר סירב להגיב, אבל בסביבתו אמרו: "כנראה שהניסנובים שכחו מה הוא עשה בהפועל ת"א. בשנה הראשונה הוא הגיע כשהקבוצה במקום האחרון ולקח אותה לפלייאוף העליון ולחצי גמר הגביע. בעונה שעברה הם נשארו בליגה אחרי שרק בזכותו הגיעו כל השמות, ופתיחת העונה הנוכחית הייתה הטובה זה 11 שנה. אז לא ניצחו שישה משחקים, זה קרה גם לרן בן-שמעון ולאלישע לוי, והם נשארו.
"החוזה של קלינגר בפ"ת הוא 9,000 שקל, לא כולל מענקים לעונה הבאה. אם לא יישאר בליגה, הוא לא ממשיך במכבי פ"ת. הרי הפועל ת"א נתנה לו מכתב פיטורים, אז מה הבעיה? קלינגר יכול היה לשבת בבית ולקבל מהם את כל הכסף עד לסיום העונה, אבל הוא אוהב את הכדורגל ואת האתגרים והלך לפ"ת. מה הם ציפו, שיריב עם אבי לוזון על השכר? הוא חסך להם בסופו של דבר כמעט 50 אלף שקל".