רגע לפני שהקורונה השתלטה על ישראל, ניצחה הפועל ת"א בתוך חמישה ימים בשני משחקי מאני־טיים, שסידרו לה כרטיסים לפלייאוף העליון ולחצי גמר גביע המדינה.
לכתבות קודמות בסדרה
את המומנטום הזה, ששובש על ידי הנגיף, ינסו האדומים להחזיר בחמשת השבועות עד לסיום העונה, שעשויה עוד להסתיים עם תואר אחרי שהתחילה בסכנת ירידה. בינתיים, לא שקט בקבוצה אחרי שנודע כי המנהל המקצועי משה סיני נעדר ממשחק ההכנה ומאימון הבוקר.
6 צפייה בגלריה
מאור בוזגלו חוגג עם החברים
מאור בוזגלו חוגג עם החברים
התאוששה. בהפועל ת"א חולמים על תואר
(צילום: ראובן שוורץ)

צבע הכסף: פיצוץ ואז קיצוץ

המו"מ בין ההנהלה לשחקנים על הקיצוץ בשכר היה סוער וידע עליות ובעיקר מורדות. זה התחיל עם דרישה לקיצוץ של 50 אחוז משכר הברוטו, אבל השחקנים סירבו, ומאור בוזגלו כבר הצהיר כי הוא רוצה להקים ארגון שחקנים חדש על מנת להילחם בתופעת הבעלים המקצצים. המועדון הכריז בעקבות כך על כוונה להוציא את השחקנים לחל"ת, וכשהאחרונים הבינו את המשמעויות הם נסוגו מהדרישות שלהם וחזרו למתווה שהציעה ההנהלה.
6 צפייה בגלריה
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
נלחם בבעלים המקצצים. מאור בוזגלו
(צילום: עוז מועלם)
הפועל ת"א בנתה על ההכנסות הגבוהות מאירוח משחקי הפלייאוף, נתח חשוב מהתקציב שלה, אבל מכיוון שהמשחקים יתקיימו ללא קהל מדובר בהפסד של כ־4.5 מיליון שקל, כולל החזר כספי יחסי ל־9,000 המינויים שלה. ההערכה היא כי התקציב יקטן בעונה הבאה, ומשה סיני יצטרך להיות יצירתי בבניית הקבוצה.

מצב הסגל: נוער, נוער, נוער

סטפן ספירובסקי, שכבש את שער העלייה לחצי גמר הגביע, שוחרר לבקשתו עם תחילת משבר הקורונה וחזר לצפון מקדוניה, אבל חוץ ממנו כולם נשארו. שבעה שחקנים מסיימים את החוזים שלהם בסוף החודש, ולכן הנהלת הקבוצה נפגשה עם כולם על מנת להגיע להסדר על תשלום לחודש נוסף. עומר דמארי, פליפה רודריגס, מרווין פירסמן, איאד אבו־עביד ודני גרופר הסכימו לקצץ מחצית משכרם ויישארו בינתיים. ניר לקס ועידן כהן, להם נאמר כי רק בסיום העונה יוחלט אם לחדש את חוזיהם, סירבו לקיצוץ ויעזבו כבר עכשיו.
6 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב נגד הפועל קטמון
הפועל תל אביב נגד הפועל קטמון
שוחרר. סטפן ספירובסקי
(צילום: עוז מועלם)
אגב, לא ברור מי מבין החמישה שהגיעו להסדר בכלל יישאר בהפועל בעונה הבאה, ובכל מקרה זה יהיה תחת קיצוץ משמעותי בשכרם. במועדון מתכוננים לעידן הפוסט קורונה ולכן שילבו באימונים שבעה שחקנים מקבוצת הנוער, שסיימה את העונה במקום השני ובגמר הגביע. חלקם הוחתמו על חוזים ארוכי טווח והמטרה היא לשלב כמה מהם במשחקי הפלייאוף העליון.

שעת כושר: עומרי ועומר

רגע לפני שהתחדשו האימונים במתכונת המלאה אמר משה סיני שעל פי הבדיקות שנערכו לשחקנים הם מגיעים בכושר גופני סביר יחסית לפגרה הארוכה, שממנה הם חזרו. השאלה היא כמובן באיזה כושר משחק הם נמצאים, אבל זו בעיה שכל הקבוצות סובלות ממנה. המבחן הראשון יהיה בשבת הקרובה, מול מכבי חיפה בסמי עופר, אבל הפוקוס האמיתי יהיה על חצי גמר הגביע נגד מכבי פ"ת ב־9 ביוני.
6 צפייה בגלריה
אלטמן בפעולה
אלטמן בפעולה
יצטרך להסיר חלודה. עומרי אלטמן
(צילום: הפועל ת"א)
אריק ינקו יישאר בעמדת השוער הראשון, ההגנה די מסודרת עם אוראל דגני, רז שלמה ואבו־עביד, ומי שיצטרך להסיר מהר מאוד את החלודה הוא עומרי אלטמן, שחקן העונה של הפועל עד כה. בהיעדר חלוצים איכותיים, דמארי יצטרך לעלות מדרגה ולשפר את החדות.

מציבים מטרות: להחזיר את הגביע

אחרי מחזורי הפתיחה תחת ניסו אביטן, שבהם הפועל ת"א נראתה זוועה, ניר קלינגר וסיני הובילו את הקבוצה לפלייאוף העליון. הפרס היה אמור להיות הכנסות גבוהות, אבל בהיעדר קהל ומטרה מקצועית – היעד של הפועל צריך להיות עכשיו לא להוות תפאורה, בעיקר מול הקבוצות שפירקו אותה, מכבי ת"א ומכבי חיפה.
6 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
המטרה: זכייה בגביע. ניר קלינגר
(צילום: טל שחר)
ניצחון בדרבי יכול להיות בונוס מטורף. המטרה האמיתית כמובן היא זכייה בגביע אחרי הפסקה של שמונה שנים, וזה לא בשמיים.

אז מה אומרים: העיקר הבריאות

ניר קלינגר: "אני מקווה שנוכל להגיע מוכנים ככל שניתן לפתיחה המחודשת של הליגה. אף אחד מאיתנו, המאמנים והשחקנים, לא חווה סיטואציה כזאת של עומס והכנה כל כך מהירה לליגה אחרי הפסקה של חודש וחצי – ולכן נצטרך להיות מאוד יצירתיים כדי להימנע מפציעות חלילה וגם במקביל לשחק ברמה הנדרשת מאיתנו".