מכבי תל אביב ממשיכה לעבוד וצירפה היום (רביעי) את דריק וויליאמס, שחקן עם רזומה ארוך ושם די נוצץ בכל הקשור לכדורסל האירופי. אז מיהו אותו פורוורד אתלטי, ששיחק בעבר בכמה מאריות היבשת? קבלו כמה נתונים על הרכש החדש בצהוב.
1. לפני קוואי ואחרי קיירי. וויליאמס (30, 2.03 מ') נבחר שני בדראפט 2011 אחרי שנתיים במכללת אריזונה, כשלפניו נבחר רק קיירי ארווינג. אחריו נבחרו באותו דראפט בין היתר קליי תומפסון, קוואי לנארד, ניקולה ווצ'ביץ', ג'ימי באטלר - וגם נוריס קול, שאף הוא שיחק במכבי תל אביב.
5 צפייה בגלריה
דריק וויליאמס
דריק וויליאמס
החתמה שלישית הקיץ כבר למכבי ת"א. וויליאמס
(צילום: באדיבות מכבי תל אביב)
5 צפייה בגלריה
דריק וויליאמס
דריק וויליאמס
דריק וויליאמס עם דייויד סטרן המנוח ביום הדראפט ב-2011
(צילום: AP)
2. הנבחר. ברגע שיעלה על המגרש בארץ יהפוך וויליאמס לבחירת הדראפט הגבוהה ביותר ששיחקה בישראל, לצד ניל ווק (הבחירה השנייה בדראפט 1968 אחרי קארים עבדול ג'באר), ששיחק בהפועל רמת גן בסוף שנות השבעים.
3. לא עמד בציפיות. למרות הבחירה הגבוהה בדראפט, וויליאמס לא הותיר רושם ב-NBA. הוא שיחק בשש קבוצות, ופרט לעונה אחת – השנייה שלו בליגה, במינסוטה - לא נחשב לשחקן חמישייה מן המניין. אותה עונה הייתה גם היחידה שבה קלע מספר דו-ספרתי של נקודות בממוצע (12.0), והיחידה בה קטף יותר מחמישה ריבאונדים למשחק (5.5).
4. עודד את לברון. וויליאמס אמנם הופיע ב-428 משחקי NBA, שני האחרונים במדי לוס אנג'לס לייקרס לפני שלוש שנים, אבל מתוך שבע העונות שלו בליגה הטובה בעולם הוא הגיע רק פעם אחת לפלייאוף. זה היה ב-2017 בקליבלנד של לברון ג'יימס, אז היה שחקן שולי שרשם שמונה הופעות פלייאוף עם 2.6 נקודות למשחק במסע של הקאבס לגמר, שם הפסידו 4:1 לגולדן סטייט.
5 צפייה בגלריה
דריק וויליאמס ולברון ג'יימס
דריק וויליאמס ולברון ג'יימס
דריק וויליאמס ולברון ג'יימס לפני ארבע שנים בקליבלנד
(צילום: AP)
5. אוהב את ישראל. לוויליאמס, מסתבר, יש חולשה לארץ הקודש, ולא רק כי שיחק בעבר בסקרמנטו לצד עומרי כספי. לרכש החדש של מכבי ת"א יש קעקוע בעברית מתחת לצוואר שכתוב בו "לחיות". טוב, לצד עוד כמה וכמה קעקועים נוספים.
6. הנודד. מכבי ת"א תהיה הקבוצה האירופית הרביעית של וויליאמס. הוא הגיע בעונת 2018/19 לבאיירן מינכן ומשם עבר בפנרבחצ'ה עד שנחת אשתקד בוולנסיה. במדי הספרדים העמיד וויליאמס ממוצעים פושרים של 9 נקודות, 3.1 ריבאונדים ו-1.1 אסיסטים לערב. מה שכן, ולנסיה התמודדה עד הרגע האחרון על מקום בשמינייה הראשונה ביורוליג.
7. אינו זר לתארים. וויליאמס זכה באליפות גרמניה עם באיירן מינכן (2019) ובגביע הטורקי עם פנרבחצ'ה (2020). אם תרצו, אפשר להוסיף את הזכייה שלו לשחקן השנה בקונפרנס ה-PAC 10 בימיו בקולג'ים (2011) ורוקי השנה (2010).
5 צפייה בגלריה
דריק וויליאמס
דריק וויליאמס
זכה בגביע הטורקי עם פנרבחצ'ה. וויליאמס
(צילום: AP)
8. ההיי-לייטס. שיא הנקודות שלו ביורוליג נרשם לפני קצת פחות משלוש שנים - ב-14 בדצמבר 2018 קלע 27 נקודות ב-84:88 של באיירן מינכן על ז'לגיריס קובנה. עוד שיאי קריירה במפעל האירופי: 10 ריבאונדים (מול ריאל במדי פנרבחצ'ה ב-2019) ו-5 אסיסטים (מול באסקוניה עם פנר ב-2020).
9. פרצוף מוכר. מה שבטוח, חבר אחד הוא כבר מכיר מהסגל החדש של מכבי ת"א: ג'יימס נאנלי, איתו שיתף פעולה לפני שתי עונות בפנרבחצ'ה תחת ז'ליקו אוברדוביץ'.
10. גיחה למזרח הרחוק. וויליאמס בילה גם בסין ושיחק בעונת 2017/18 בטיאנג'ין גולד ליונס. ב-15 משחקים בין ינואר לפברואר 2018 העמיד ממוצעים של 20 נקודות, 6.6 ריבאונדים, 1.7 חטיפות ו-1.4 אסיסטים.
5 צפייה בגלריה
דריק וויליאמס
דריק וויליאמס
שיא הנקודות שלו ביורוליג - עם באיירן. וויליאמס במדים האדומים
(צילום: AP)