הפועל תל אביב הוא לא מועדון שיכול לעשות השלמות בינואר ולקוות שישרוד בליגה. מדובר בקבוצה עם מסורת אדירה, אבל הכיוון שהבעלים בראשות האחים ניסנוב מובילים אותה הוא לא טוב. זאת לא הפועל תל אביב.
הסגל של היום, עם בן ביטון, דן איינבינדר ולידור כהן, היה יכול להגיע לפלייאוף העליון. השחקנים האלה היו על המדף גם בקיץ והיו יכולים לפתוח את העונה במתחם חודורוב. זה לא קרה, ניר קלינגר קיבל סגל אנונימי מחוזק בזרים לא ברורים, הכיוון היה ברור - עוד עונת הישרדות שהמאמן היו אמור להוביל בשלום.
4 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב
הפועל תל אביב
הבטחת הישארות בסיום העונה? להפועל ת"א מגיע הרבה יותר
(צילום: ראובן שוורץ)
פתאום כשעונת ההישרדות הפכה למסוכנת, הבעלים החליטו לפתוח את הכיס, כי אחרת הפועל תל אביב הייתה מוצאת את עצמה היום מתחת לקו האדום. הפועל היא לא קבוצה שיכולה לבנות סגל כזה, היא לא בני סכנין ולא הפועל חדרה, יש אצלה אלמנט קטן שנקרא "לחץ".
זה לא משנה אם לקבוצה יש תקציב של 10 מיליון או 100 מיליון שקל, הצפייה מהאדומים היא להיות בצמרת. ואם לא להיות בצמרת, לפחות לשחק כדורגל מכובד. אוהדי הפועל ת"א לא מפונקים גדולים, אבל גם להם יש גבולות. מגיעה להם קבוצה מכובדת.
4 צפייה בגלריה
הנהלת הפועל ת"א ביציע
הנהלת הפועל ת"א ביציע
הנהלת הפועל ת"א ניסתה להתחכם באוגוסט
(צילום: ראובן שוורץ)
להפועל תל אביב הנוכחית יש כאמור סגל מכובד, עם שחקנים שמבינים איפה הם נמצאים ויודעים מהו לחץ של מועדון גדול, אבל זה לא היה ככה באוגוסט. בקיץ היה ניסיון להתחכם, ניסיון ששוב כשל בגדול - כ"כ כשל שהפסד 4:0 בדרבי התקבל בטבעיות ובשקט יחסי.
אז עכשיו אולי הבעלים יקבלו קרדיט על כך ש"הביאו חיזוק" ו"השאירו את הקבוצה בליגה", כאילו זאת ברירת המחדל של הפועל תל אביב, להישאר בליגת העל ולקוות לטוב.
4 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
קלינגר קיבל סגל אנונימי לפני פתיחת העונה
(צילום: ראובן שוורץ)
האדומים זקוקים להנהגה חדשה, הנהלה יצירתית יותר שתוכל להתמודד עם תקציב קטן וציפיות גדולות. אנשים שמבינים מה השם "הפועל תל אביב" אומר, זאת לא עוד קבוצה בליגה. לא עוד תחנת רכבת לשחקנים ומאמנים, קבוצה גדולה עם זהות ומסורת. נכון שאין לה מספיק כסף כדי להתמודד עם מכבי תל אביב, מכבי חיפה או בית"ר ירושלים, אבל כסף זה לא הכל. דרושים אנשים מעט יותר יצירתיים.
היה ניסיון לעשות את זה עם משה סיני כנציג הבעלים, אבל הוא עזב בטריקת דלת. למזלה של ההנהלה היה לה מספיק שכל כדי להשאיר את קלינגר ולא ליפול ל"גלגל המאמנים", ולהביא בטעות מישהו בלי ניסיון שהתפקיד הזה גדול עליו.
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
לאוהדים מגיעה קבוצה מכובדת
(צילום: ראובן שוורץ)
קלינגר הרוויח ביושר חוזה לעוד עונה, אבל יציבות בעמדת המאמן זה לא מספיק. הפועל תל אביב חייבת להתחזק, להיזכר שהיא קבוצה גדולה בכדורגל הישראלי ולא כזאת שמחפשת מציאות בחלון ההעברות של ינואר, וחייבת לעשות צרות למכבי בדרבי, לא משנה באיזה סגל היא מגיעה (כמו שהיה במשחק האחרון). את זה ההנהלה הנוכחית לא מסוגלת לייצר. לקהל של הפועל תל אביב מגיע הרבה יותר מהבטחת הישארות בסיום העונה. הרבה הרבה יותר.

כפר סבא הרימה ידיים

במשחק ההזדמנות האחרונה שלה, הפועל כפר סבא נראתה כמו קבוצה שוויתרה מראש על ההישארות בליגה וחושבת על העונה הבאה בלאומית. מי האמין שחילופי מאמנים זה לא פתרון קסם לקבוצה רעה?