1. האם הפועל תל אביב סוף-סוף תנצח?

שמונה שנים חלפו מאז שהפועל ניצחה בדרבי, זה גם קרה בפלייאוף העליון ומנע ממכבי לחגוג אליפות על חשבונה. מכבי באה הכי פגיעה לדרבי הזה. בלי ניצחון בפלייאוף העליון, אחרי הדחה כואבת בחצי גמר הגביע, מאמן שכנראה יודע שלא יישאר בעונה הבאה וחצי סגל שיצא לחופשת קיץ בלי להודיע. הפועל מנגד נמצאת במומנטום חיובי. מצד שני, גם לדרבי הראשון העונה היא באה במומנטום חיובי ואז נבהלה מהצהובים והלכה אחורה. בדרבי השני היא הראתה המון אופי - חזרה פעמיים מפיגור - רק בשביל לחטוף שער בתוספת הזמן.
עכשיו היא מרגישה שזה הזמן שלה. מתישהו הנאחס בדרבי יישבר, כי שום דבר הוא לא לנצח. ניצחון של הפועל תל אביב, ומכבי ת"א יכולה לקרוא לחודש אפריל "אפריל השחור", יותר גרוע מזה לא היה בעידן הזר מעולם. הדרבי הוא הנחמה היחידה.
4 צפייה בגלריה
אושר דוידה חוגג
אושר דוידה חוגג
אושר דוידה חוגג. זאת התמונה שהפועל רוצה לראות
(צילום: עוז מועלם)

2. עם איזה הרכב יעלה מלאדן קרסטאיץ'?

במשחק בטוטו-טרנר נגד הפועל באר שבע בשבוע שעבר היה נראה שהסרבי עושה דווקא, זה היה הרכב חלש במיוחד שסיפק כמובן גם משחק חלש במיוחד. זה עוד כלום לעומת מה שההרכב הראשון עשה בחצי הגמר מול אותה באר שבע. מערך היהלום של קרסטאיץ' כבר לא עובד, קבוצות למדו להתמודד איתו והוא עדיין לא ניצח בפלייאוף העליון. קרסטאיץ' צריך את הניצחון הזה קודם כל בשבילו, הוא לא יכול להיות חתום גם על העובדה שבמשמרת שלו מכבי הפסידה דרבי, יש לו מספיק נקודות שליליות על הראש.
מצד שני, אולי ניצחון בדרבי יוציא את מכבי שלו לדרך חדשה. מצחיק לומר את זה כשאנחנו בישורת האחרונה, אבל מכבי ת"א זקוקה לסיבוב פלייאוף מצוין, עם כמה שיותר נקודות בקופה. היא לא יכולה לאפשר לעצמה ללכת לים, לא כך מתנהג מועדון מוביל בכדורגל הישראלי. כמה ניצחונות יפים בפלייאוף ואולי במכבי ישנו את דעתם על קרסטאיץ'.
4 צפייה בגלריה
קרסטאיץ'
קרסטאיץ'
קרסטאיץ'. ממש צריך את הניצחון הזה
(צילום: עוז מועלם)

3. מה יעשה קובי רפואה?

המקרה של קובי רפואה מוזר, הוא מאמן די מצליח בכדורגל הישראלי בסך הכל - אבל ההצלחה לא נדבקת אליו והוא לא נתפס כמאמן בכיר עדיין. ניצחון בדרבי יכול לקחת אותו לשם באופן רשמי, להוכיח שהוא לא עוד מאמן ליגה. לשם כך הוא יצטרך להמר קצת מול מכבי תל אביב, הוא הוכיח בעבר שהוא יכול לעשות את זה - הוא היה קרוב מאוד לנצח בדרבי הקודם. הפעם התחושה אצל האדומים היא שאפשר לעשות את זה. האם רפואה יפתח עם הרכב יחסית זהיר או ינסה להביך את מכבי תל אביב כבר מההתחלה. הפועל יכולה להשיג נוק-אאוט מול מכבי, ולא סתם לגנוב 0:1. זאת הזדמנות מדהימה שיכולה להשפיע על העונה הבאה.
4 צפייה בגלריה
קובי רפואה
קובי רפואה
קובי רפואה. הגיע הזמן שיקבל כבוד
(צילום: עוז מועלם)

4. מה נסגר עם "תאומי המגדל"?

השילוב בין סטיפה פריצה לג'ורג'ה יובאנוביץ' הניב בתחילה פירות, והם נראו בלתי עצירים. הרי אף קבוצה ישראלית לא באמת יכולה להתמודד עם שני חלוצי מטרה מצוינים. אז זהו, שהם כבר לא כאלה מצוינים, אפילו לא טובים. שיתוף הפעולה ביניהם נעצר אי שם בתחילת אפריל, הכימיה נעלמה לחלוטין. ההתקפה של מכבי תלויה באיך שניהם יקומו בבוקר, ואם הם ייזכרו איך משחקים ביחד.
4 צפייה בגלריה
פריצה ויובאנוביץ'
פריצה ויובאנוביץ'
פריצה ויובאנוביץ'. לא חגגו הרבה זמן
(צילום: עוז מועלם)

5. אפשר דרבי שקט?

האם אפשר שיהיה דרבי בלי שירים מכוערים, בלי זריקות חפצים, בלי עצירות משחק מיותרות לתורך קטטות בין הספסלים, בלי שיפוט שמנסה לחנך, בלי התפרעות של קהל, בלי התחזויות של שחקנים, בלי בזבוזי זמן, בלי שערוריות - פשוט לשחק כדורגל?