נואה ליילס הוכיח הערב שהוא האצן הגדול ביותר מאז יוסיין בולט. אחרי שחגג זהב ב-100 וב-200 מטרים באליפות העולם בבודפשט, הערב (שבת) הוא הוביל את נבחרת ארה"ב לניצחון בשליחים ב-4X100.
רביעיית השליחים שכוללת את ברנדון קרנס, פרד קרלי, כריסטיאן קולמן וליילס סיימה בזמן של 37.38 שניות וזכתה בזהב. האלופה האולימפית איטליה סיימה שנייה עם 37.62 וג'מייקה סיימה עם הארד אחרי שעצרה את השעון על 37.76 שניות. גם אצל הנשים ארה"ב חגגה זהב - אלופת העולם הטרייה ב-100 מטר שקארי ריצ'רדסון הובילה את רביעיית השליחות לשיא אליפות, 41.03 שניות, ובכך ארה"ב הקדימה את ג'מייקה ובריטניה. מלבד ריצ'רדסון, הרביעייה של ארה"ב כוללת את טמארי דייויס, טוואנישה טרי וגבי תומאס.
4 צפייה בגלריה
נואה ליילס
נואה ליילס
נואה ליילס. חוגג טרבל
(Attila KISBENEDEK / AFP)
4 צפייה בגלריה
שקארי ריצ'רדסון
שקארי ריצ'רדסון
שקארי ריצ'רדסון
(REUTERS/Sarah Meyssonnier)
4 צפייה בגלריה
פיית' קיפייגון
פיית' קיפייגון
פיית' קיפייגון. גם היא רשמה הערב הישג ענק
(AP Photo/Martin Meissner)
מונדו דופלנטיס ממשיך לשלוט בקפיצה במוט וזכה בזהב בקלילות עם 6.10 מטר. השבדי בן ה-23 ניסה לשבור את שיא העולם ששייך לו אבל לא עבר 6.23. ארנסט ג'ון אובינה הפיליפיני זכה במדליית הכסף עם 6.00 מטר. קרטיס מרשל האוסטרלי וכריסטופר נילסן האמריקאי זכו בארד עם 5.95 מטר.
לא רק נואה ליילס סיים עם שתי מדליות זהב אישיות, גם פיית' קיפייגון הקנייתית האדירה רשמה את ההישג הזה. קייפיגון סיימה ראשונה ב-1,500 מטרים לפני ארבעה ימים (המקצה החזק שלה בו היא שולטת ללא עוררין) והיום זכתה בזהב גם ב-5,000 מטרים עם זמן של 14:53.88 דקות, לפני סיפאן חסן ההולנדית ובת ארצה ביאטריס צ'אבט, שזכתה במדליית הארד.
4 צפייה בגלריה
ארמנד דופלנטיס
ארמנד דופלנטיס
דופלנטיס. עוד ניצחון
(AP Photo/Ashley Landis))
מרקו ארופ הקנדי הפך לאלוף העולם ב-800 מטרים עם זמן של 1:44.24 דקות. עמנואל ווניוני הקנייתי סיים במקום השני ובן פטיסון הבריטי סיים שלישי.