אז ניחשתם מי הקבוצה היחידה שעדיין לא הפסידה בסיבוב השני? כשחושבים על זה (בלי להציץ, כמובן) - הראש הולך לכיוון מכבי חיפה ומבטל מיד את המחשבה, הרי האלופה הפסידה במחזור האחרון. מכבי ת"א, שהשתפרה עם מלאדן קרסטאיץ', הפסידה לא מזמן לאותה מכבי חיפה, ובאר־שבע כלל לא בכיוון, היא עוברת תקופה רעה. הקבוצה המדוברת היא בכלל אחת שרק לפני רגע קפצה לפלייאוף העליון. הקבוצה הזו היא מכבי נתניה.

כדורגל שדוחף קדימה

לא רק שנתניה לא הפסידה, אלא שהיא גם משחקת כדורגל מלהיב, לוחצת ולא מסתגרת מאחור, ועוד יכולה להשתפר כיוון שלא כל החלקים מחוברים לגמרי והשחקנים מתקדמים גם ברמה האישית. כל הדברים האלה הופכים את נתניה לקבוצה שכל האוהדים הנייטרלים רוצים בהצלחתה לקבוצה הכיפית ביותר בליגה.
3 צפייה בגלריה
מכבי נתניה
מכבי נתניה
10 משחקים ללא הפסד ברצף. שחקני נתניה חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
רצף המשחקים ללא הפסד של נתניה, שעומד כרגע על 10 משחקי ליגה, כלל בתוכו מפגשים מול מכבי חיפה, מכבי ת"א ובאר־שבע. נתניה לא התבטלה באף משחק – אלא בדיוק להפך. היא הובילה בכל המשחקים האלה, ובעוד שתי היריבות הראשונות הצליחו להשוות, השלישית, באר־שבע, כבר נכנעה. שער הניצחון של נתניה באותו משחק הוא כנראה השער הקבוצתי היפה של העונה עד כה וכלל 16 מסירות, מתוכן 10 הגיעו בנגיעה אחת בכדור. בלי להתמזמז יותר מדי, כדורגל מהיר שדוחף קדימה.
בני לם עושה עבודה מעולה בינתיים. המאמן הגיע לנתניה בתחילת אוקטובר, השיג מיד ניצחון, אבל נתניה לא התייצבה בהתחלה. היו יותר מדי עליות וירידות במהלך משחקים, גם כי לא מעט משחקני הסגל צעירים, אבל עכשיו הסיפור שונה. הצעירים האלה הם הדבר החם בליגה.

זה כן הגיל

הקישור של נתניה הוא מהמעובים בליגת העל וכולל, בין היתר, את עדן קארצב, בוריס אינו, עומרי גאנדלמן, יובל אשכנזי ואביב אברהם - שלושת הראשונים בני 22 ומטה. פארפה גויאגון, שמשחק באגף אחד, בן 20. אמיר ברקוביץ', שנמצא באגף השני, מבוגר ממנו בשנה. שני המגינים, כארם ג'אבר וזלאטן שחוביץ', בני 21. מדובר בקבוצה הצעירה ביותר בליגה יחד עם אשדוד.
3 צפייה בגלריה
שחקני נתניה חוגגים
שחקני נתניה חוגגים
שחקני נתניה חוגגים. צעירים ושמחים
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
בני לם מחייך בפתיחה
בני לם מחייך בפתיחה
עושה עבודה מעולה. לם
(צילום: עוז מועלם)
ג'אבר וגאנדלמן הם מהצעירים הבולטים. גם ברקוביץ' מצוין לאחרונה. ג'אבר הוזכר בחלון ההעברות בהקשר של מכבי חיפה, אבל מבין כולם מי שיהיה הכי מתאים להפוך בעתיד ללגיונר הוא גאנדלמן, שיכול לשחק בכמה עמדות. בנבחרת הצעירה גאנדלמן הוא הקשר שמצטרף הכי הרבה לרחבת היריב. בנתניה הוא משחק לפעמים בתור קשר אחורי שעוזר להניע את הכדור. לפעמים הוא בכלל בלם.
הריצה של נתניה הגיעה במקביל לחלון ההעברות, ואשכנזי הוא מהרכישות הישראליות הבולטות ביותר. בנוסף הצטרף הבלם הבולגרי פלאמן גלאבוב, והשניים מאפשרים ללם להזיז את גאנדלמן בין עמדות. הרכש השלישי והאחרון הוא שחקן הכנף פטריק טוומאסי, שהיה עד לא מזמן שחקן שנראה גדול על ליגת העל. אבל נתניה, גם בזכות הקשרים של אלמוג כהן בגרמניה, שם שיחק טוומאסי, הצליחה להנחית אותו פה אחרי שלא קיבל דקות משחק. אם ייכנס לכושר, הקבוצה תוכל להשתפר עוד יותר.
פורסם לראשונה: 11:18, 18.02.22