לא תתערב

עייפנו, שבענו, הותשנו, הנפש זועקת "די". די לבעלים שחושבים שמשלמים בשבילם כרטיס והם מבינים כדורגל לא פחות טוב מפפ גווארדיולה. מאמן כדורגל אמור להיות מקצוע ולא מורה להתעמלות שמסדר קונוסים באימונים. תנו למאמנים לאמן ולשחקנים לשחק. אנחנו בסך הכל רוצים לצעוק למאמן "תתפטר" מכל הלב, אבל אנחנו לא יכולים כי אנחנו יודעים שהוא לא תמיד קובע את ההרכב.

לא תבזבז זמן

אני יודע שאין מצב שזה יקרה, אבל בכל זאת בואו ננסה את זה כפיילוט לעונה אחת. הקבוצה מובילה 0:1 ויש עוד חצי שעה לשחק? אז בבקשה בלי להישכב על הדשא ולבקש שימתחו לכם את שריר הירך האחורי ש"נתפס" ונסו לרוץ לכדורי קרן כאילו הדקה היא הדקה החמישית.  יש לי הצעה מהפכנית שעלולה לעורר לא מעט מחלוקת: אפשר לנסות לכבוש את השני ולהבטיח את הניצחון. אגב, מספיק להוציא לשוערים כרטיס צהוב בגלל בזבוזי זמן, אלא אם כן לשופט יש כוונה אמיתית להרחיק אותם. הכרטיס הצהוב לשוער הפך למעשה לאישור לבזבוז זמן, מחכה לראות את השופט הראשון שיוציא את הצהוב השני.
4 צפייה בגלריה
דור פרץ מול נטע לביא
דור פרץ מול נטע לביא
במשחק הזה בטוח לא יבזבזו זמן
(צילום: עוז מועלם)

לא תעשוק את האוהדים

מדובר בריטואל קבוע: קבוצה גדולה מתארחת אצל קבוצה קטנה שבדרך כלל נהנית מסיבסוד העירייה המקומית, והקטנה מנצלת זאת כדי למלא את הקופה על חשבונו של האוהד המסכן שגם צריך לנסוע למשחק חוץ וגם לראות בזבוזי זמן החל מדקה 65. מספיק לרכוב על האוהדים, להזכירכם גם הם נפגעו כלכלית במהלך משבר הקורונה, ובניגוד לקבוצות הם לא קיבלו "רשת ביטחון" מהממשלה.

לא תבכה על השיפוט

בכל יום ראשון יש צפירה עולה ויורדת באחד ממתקני האימונים של הקבוצות, מדובר בנהי על השיפוט של המשחק. גם אם לא נכבש שער שנוי במחלוקת או נשרק פנדל מפוקפק, בקבוצות ליגת העל ימצאו על מה להתלונן ולבכות. אם זה על "השריקות הקטנות" שהלכו לטובת היריבה, ואם לא זה אז על כך שהשופט לא שרק למספיק עבירות ונתן למשחק לזרום. תתקדמו.
4 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
האוהדים נעשקים
(צילום: עוז מועלם)

לא תשחק בשעות הזויות

חורף? משחקים ב-20:00 ולא ב-15:00. יום ראשון? אז מה, המשחק יתחיל ב-19:00. לא תספיק להגיע מהעבודה למגרש? זאת בעיה שלך. הקבוצה שלך משחקת בקריית שמונה? תגיע בבקשה ב-20:15 ביום שני ותחזור הביתה באמצע הלילה. נשמע הגיוני למישהו?

לא תאשים את הזר

זה קורה בכל עונה, קבוצה פותחת את העונה לא טוב ונשמעים קולות (אנונימיים כמובן) על כך ש"הזרים לא פוגעים" במקרה הטוב והערות חצי גזעניות במקרה הרע (לדוגמא: "מדובר בשחקני קטרגל"). איכשהו התקבעה המחשבה כי שחקנים זרים הם "שחקני חיזוק" כאילו רק הם מקבלים משכורת והישראלים התמימים משחקים בהתנדבות. שחקן ישראלי שחותם במועדון חדש בקיץ מקבל הגנה, לפעמים אפילו בחודש מאי אנחנו שומעים פרשנים שטוענים ש"צריך לתת לו זמן".
4 צפייה בגלריה
ז'וזואה
ז'וזואה
בתמונה: זר טוב
(צילום: אורן אהרוני)

לא תייבש את הצעירים

בעוד באירופה שחקנים בגיל 20 כבר מככבים בליגות הגדולות, אצלנו שחקנים בני 25 נחשבים ל"ילדים". אחר כך אנחנו לא מבינים למה אין לנו מספיק ליגיונרים. ליגת העל היא ליגה אירופית קטנה, וככזו היא צריכה לתת את הבמה לצעירים כדי שסקאוטים יצודו אותם, משום מה בישראל יש גם שחקני בני 19 ו-20 שמשחקים בקבוצות הנוער. מספיק עם זה רבותיי. אנחנו זקוקים לעוד ליאל עבדה בנבחרת.

לא תשעמם

קפטן המועדון שמגיע למסיבת העיתונאים אינו דובר המועדון, הוא לא צריך לחרטט ש"הדרבי הוא עוד משחק בליגה" לדוגמה, הוא יכול לדבר בצורה יותר חופשית מדי פעם. האוהדים זקוקים לאמירות חזקות אחרי הפסדים וניצחונות כדי לדעת שהם מעודדים בני אדם שאכפת להם, ולא רובוטים שלימדו אותם לדקלם שלושה משפטים.
4 צפייה בגלריה
ליאל עבדה חוגג עם החברים
ליאל עבדה חוגג עם החברים
צריך עוד כמוהו. עבדה
(צילום: ראובן שוורץ)

לא תתבנקר

מאמני ליגת העל אוהבים לדבר על כדורגל התקפי, אבל בפועל רובם הגנתיים להחריד ששלושה בלמים גורמים להם לצמרמורת של עונג. הרמה פה מספיק נמוכה, לפחות שנראה שערים מדי פעם.

לא תבאס את הקהל

שער נכבש, האוהדים בטירוף חושים והיציע עומד לקרוס. השחקן מרים את ידיו למעלה ו"לא חוגג" בהפגנתיות. הסיבה: הוא שיחק בקבוצה מולה כבש לפני חמש שנים. אם לשחקנים כל כך אכפת מהאקסית, למה הם כובשים מולה ולא מחטיאים בכוונה? למה הם עולים בהרכב? מספיק עם ההצגות.