אליפות אוסטרליה נכנסה הלילה (בין שבת לראשון) לשבוע השני שלה, כשהאלופים המכהנים, נובאק ג'וקוביץ' וארינה סבאלנקה, טיילו לרבע הגמר.

גברים

אחרי שהזיע מעט בסיבובים הקודמים, הפעם ג'וקוביץ' היה בלתי ניתן לעצירה עם 0:6, 0:6, 3:6 על אדריאן מנארינו הצרפתי (20 בעולם). שתי המערכות הראשונות היו טיול בפארק עבור הסרבי, שעלה למאזן 0:5 מול יריבו.
5 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
טיול קליל. ג'וקוביץ'
(צילום: Martin KEEP / AFP)
5 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
גם האוהדות יודעות. ג'וקוביץ' ה-GOAT, אם למישהו היה ספק
(צילום: REUTERS/Eloisa Lopez)
אגב, מנארינו הגיע עייף למדי בהתמודדות אחרי שניצח בכל אחד משלושת הסיבובים הראשונים ב-5 מערכות. מדובר ברבע גמר גראנד סלאם ה-58 (!) אליו מעפיל 'נולה' (שהשתווה בכך לרוג'ר פדרר), שינסה לזכות בפעם ה-11 במלבורן. יריבו הבא יהיה טיילור פריץ האמריקאי. אחרי שגבר עליו בדיוק באותו שלב בשנה שעברה, פריץ (13) נקם בסטפנוס ציציפאס (7) עם 6:7 (3), 7:5, 3:6, 3:6 במשחק נהדר.
לצד ג'וקוביץ', גם יאניק סינר האיטלקי הוזכר כמועמד לזכות באליפות אוסטרליה. סינר, שנמצא בכושר נהדר, הביס 4:6, 5:7, 3:6 את קארן חצ'אנוב (15) ויפגוש את אנדריי רובלב הרוסי (5), שהדיח את האליל המקומי אלכס די מינור (10) במותחן של חמש מערכות - 4:6, 7:6 (5), 7:6 (4), 3:6, 0:6.

נשים

שבע מתוך 10 המדורגות ראשונות בסבב הנשים הודחו בשבוע האחרון במלבורן. ארינה סבאלנקה לא נתנה לנתון הזה להפריע לה, כשדילגה לרבע הגמר אחרי 3:6, 2:6 נוח על אמאנדה אניסימובה המפתיעה (442 בעולם).
5 צפייה בגלריה
סבאלנקה
סבאלנקה
יכולה לחייך. סבאלנקה
(צילום: David GRAY / AFP)
5 צפייה בגלריה
מירה אנדרייבה
מירה אנדרייבה
מסע הקסם הסתיים. אנדרייבה
(צילום: Cameron Spencer/Getty Images)
הבלארוסית (2 בעולם), אלופת אוסטרליה המכהנת, הפסידה ב-11 משחקונים בלבד בארבעת משחקיה עד כה בטורניר. אם תזכה בו שוב תהיה הראשונה ששומרת על התואר מאז בת ארצה ויקטוריה אזרנקה ב-2013. "אני נהנית מהאווירה ומשתפרת ככל שהטורניר מתקדם", סיפרה סבאלנקה. "אני רוצה להישאר כאן עד היום האחרון".
יריבתה הבאה תהיה ברבורה קרייצ'יקובה (9) הצ'כית, שעשתה סוף למסע הקדם של מירה אנדרייבה. הרוסייה אמנם נהנתה מתמיכת הקהל וניצחה את המערכה הראשונה, אך קרסה בשתיים הבאות ונוצחה 4:6, 6:3, 6:2.
קוקו גוף (4) הרשימה אפילו יותר עם 1:6, 2:6 תוך 61 דקות על מגדלנה פרץ' הפולנייה הלא מדורגת. כשנשאלה בסיום אם מיהרה לסיים את המשחק, ענתה בחיוך: "רציתי להספיק ולראות את הסרט 'המתאבקים' בקולנוע".
5 צפייה בגלריה
קוקו גוף
קוקו גוף
כבר ברבע הגמר. גוף
(צילום: Martin KEEP / AFP)
גוף שיחקה במגרש המרכזי לעיני מי שעליו נקרא המגרש, הטניסאי האוסטרלי האגדי רוד לייבר. "זה כבוד גדול, בטח שמדובר במגרש הכי אהוב עליי", סיכמה. גוף מחכה למרתה קוסטיוק האוקראינית, שגברה 1:6, 1:6 על מריה טימופיבה הרוסייה בקרב אמוציונלי למדי.
פורסם לראשונה: 06:40, 21.01.24