המטוטלת במקרה של חזרת כריסטיאנו רונאלדו למנצ'סטר יונייטד טסה מצד לצד בכזו מהירות בשנה האחרונה, שאין דרך לצאת מהכישוף של המהפנט שהשתמש בה. צעד קדימה, שניים אחורה; שלושער גדול, הדחה מוקדמת מהצ'מפיונס; מספרים לא רעים, כישלון בליגה. עכשיו היא טסה בחדות לכיוון אחד מובהק, ונוקשת בקצב על דלת באולד טראפורד שכתוב עליה בגדול: "יציאה".
לאורך כל העונה נשמעו דיווחים רציניים על כך שמדובר בשידוך גרוע לשני הצדדים, שרונאלדו הרס את חדר ההלבשה ומצד שני לא מרוצה בעצמו מהמצב המקצועי של המועדון. בגיל 37, הוא מחפש עוד זכייה בליגת האלופות, והפעם לא הגיע רחוק ולא השיג כרטיס לעונה הקרובה. הוא קושר ללא הרף עם עזיבה, אבל כשהליגה ננעלה המטוטלת הייתה שוב בצד הנכון עבורו: חודשים ארוכים של עימותים עם המנג'ר רלף רנגניק, שהיה אמור לעבור הקיץ לתפקיד היועץ המקצועי, הסתיימו בכך שיונייטד נפרדה מהגרמני. נראה היה לתקופה קצרה שהמנג'ר החדש, אריק טן האח, יצליח לשכנע את רונאלדו ששווה לו להישאר.
4 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
רוצה לשים סוף לקדנציה השנייה שלו בקבוצה. רונאלדו
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום

קרב עצבים

אבל בשבוע החולף הכל החל להתמוטט עבור יונייטד. על פי הדיווחים באירופה, רונאלדו הודיע למועדון שהוא רוצה לשים סוף לקדנציה השנייה שלו בקבוצה כדי שיוכל לשחק בצ'מפיונס, ותפס את הבוסים בהפתעה. עכשיו מדובר בקרב עצבים שמלא במסרים סותרים: יונייטד העבירה ציטוטים אנונימיים לתקשורת, בהם נאמר כי אין לה שום כוונה למכור את הפורטוגלי וכי היא מצפה ממנו לכבד את החוזה לעונה הקרובה, אך באנגליה טוענים מנגד כי במועדון כבר הרימו ידיים והתחילו לחפש תחליף (שמו של רוברט לבנדובסקי עלה, בזמן שברצלונה לא מצליחה לסגור עסקה עם באיירן מינכן). בינתיים, רונאלדו ציין בבקשה שלו כי הוא מעוניין לעזוב "אם תגיע הצעה מתאימה". אתר "טרנספרמרקט" מעריך את השווי שלו ב־30 מיליון יורו בלבד בגלל גילו, אבל אין ספק שיונייטד תדרוש יותר, לצד השכר הגבוה של השחקן, כך שמעט קבוצות עומדות בתנאי הסף.
למעשה, כרגע יש רק אחת כזו - צ'לסי. הבעלים החדשים רוצים להטביע חותם אחרי שאיבדו מספר שחקנים בחינם בגלל פרשת רומן אברמוביץ', ומאמינים כי רונאלדו יכול להיות שובר שוויון שיכניס אותם חזק למאבק האליפות שהפך לזירה בלעדית של מנצ'סטר סיטי וליברפול. ישנה רק בעיה אחת עבור צ'לסי ורונאלדו בסיפור הזה: במועדון העניקו למנג'ר תומאס טוכל את הסמכות המלאה להחליט בנוגע לסגל, והוא עצמו לא משתגע על הרעיון. טוכל מעדיף שחקני התקפה ניידים יותר שעושים גם עבודה הגנתית לאורך המגרש (חלק מהסיבה שהובילה לכישלון של הפלופ היקר לוקאקו), וסימן חלוץ אחר, ראחים סטרלינג, שהוכיח בסיטי ובנבחרת אנגליה שהוא מתפקד מצוין במשימות טקטיות וקרוב לעבור לקבוצה תמורת 55 מיליון יורו.
4 צפייה בגלריה
אריק טן האח
אריק טן האח
יצליח לשכנע את כריסטיאנו? טן האח
(צילום: gettyimages)

לבד במערכה

וכך, קיים סיכוי לא רע שכל הרעש הזה יסתיים בסטטוס־קוו, ונראה שזה רע מאוד לשני הצדדים. נתחיל ברונאלדו: הייתה לו אמונה אמיתית שהוא יוכל לשדרג את יונייטד, ואחרי המטחים שחטף מהקהל והתקשורת בספרד ובאיטליה, רצה לחזור למקום בו סוגדים לו. הוא לא העריך עד כמה הסגל של השדים האדומים בעייתי. למרות שכבש 18 שערי ליגה (מתוך 24 בכל המסגרות), זו הייתה העונה הגרועה ביותר של יונייטד בעידן הפרמייר־ליג, וגם המקום השישי הושג בקושי עם נתון חלש של 16 ניצחונות בלבד מתוך 38 מחזורים. הוא הבריק כהרגלו בליגת האלופות עם שערים מאוחרים, סיים את העונה עם תשעה שערים בשבעה משחקים – כולל שני שלושערים – אבל אף שחקן לא התעלה לצידו.
הבעיה של יונייטד, הצד השני בעניין, היא שאף שחקן לא התעלה לצידו באשמתו. צעירים כמו מרקוס רשפורד וג'יידון סאנצ'ו נעלמו בגלל שדחק אותם הצידה, ואחרי עונת שיא, ברונו פרננדש התקשה לשחזר את היכולת שלו. לא מדובר בחידוש – גם בנבחרת פורטוגל, כפי שראינו ביורו האחרון, פרננדש המבריק לא מצליח לבוא לידי ביטוי באותה צורה כשרונאלדו איתו על המגרש, מקבל את כל הכדורים וזוכה לשחק במערכים שמותאמים אליו. כאמור, בחדר ההלבשה נוצרה מחנאות בין האנגלים לדוברי הפורטוגזית, שנדבקו מיד לרונאלדו. הסיפורים שיצאו מהמועדון נגעו לאווירה רעילה וקבוצה של אינדיבידואלים. פול פוגבה, רעל מסוג אחר, עבר אתמול בחזרה ליובנטוס, אבל הוא היה שחקן חופשי. רונאלדו היה פלסטר יוקרתי מאוד, עשוי מחוטי משי, אבל לא תיקן את מכלול הבעיות ובסופו של דבר הפך לאחת מהן.
4 צפייה בגלריה
ברונו פרננדש וכריסטיאנו רונאלדו
ברונו פרננדש וכריסטיאנו רונאלדו
זו הייתה העונה הגרועה ביותר של יונייטד בעידן הפרמייר-ליג
(צילום: EPA)

יעד לא קיים

או במילים אחרות - בגיל 37, כריסטיאנו רונאלדו לא מוצא קבוצה שרוצה אותו. יונייטד בעיקר תקועה איתו, והייתה שמחה ללא ספק לקבל עליו תמורה רצינית; צ'לסי הייתה בתמונה במשך כמה ימים, ואז התקררה; מאז ההחלטה של רונאלדו הוא קושר גם עם מעבר לבאיירן ולנאפולי, ושתיהן הכריזו שהן לא מעוניינות. בין הקושי שלו לשמור על יכולת גבוהה יציבה לאורך זמן, הגיל המתקדם, העלות הגבוהה וההבנה הברורה שביובה וביונייטד הוא כיבה כוכבים אחרים (ובעצם גם בריאל מדריד - תראו מה קארים בנזמה עושה בלעדיו), יכול להיות שהיעד שרונאלדו מחפש לא קיים. בקצב הזה, אל תתפלאו אם התיאבון שלו לליגת האלופות ייקח אותו למקום בו הכל התחיל, ספורטינג ליסבון. אין לקבוצה סכומים כאלה, אבל הוא בעצמו יכול לממן את זה, לא?