כבר בירידה לחדרי ההלבשה באלבניה, אחרי אחת מנקודות השפל בתולדות הכדורגל הישראלי, משה חוגג גיבש את המהלכים הבאים שלו, כלומר את רעידת האדמה שתתחולל בבית וגן למחרת.
ה־2:0 לטאוטה דורס, נמושה שעוברת בפעם הראשונה אחרי 25 שנים סיבוב באירופה, היה יותר מדי עבור הבעלים של בית"ר ירושלים, שהבין, גם אם באיחור, שהוא לא יכול לשבת יותר בחיבוק ידיים. הדחה מביכה, כישלון מטלטל מול קבוצה שלא הצליחה אפילו למצוא יריבות אימון לקראת המפגש עם הנציגה הישראלית.
5 צפייה בגלריה
משה חוגג בית"ר ירושלים
משה חוגג בית"ר ירושלים
"שלם עם ההחלטה באלף אחוז". חוגג
(צילום: ראובן שוורץ)
התוכנית של חוגג, שנחשפה ב־ynet כמה דקות לאחר שריקת הסיום, יצרה אפקט דומינו. הבעלים ידע שהפיטורים של רוני לוי, בניגוד לדעתו של יוסי בניון, יובילו את המנהל המקצועי להודיע על סיום תפקידו ולהצטרף לחברו.
גורמים במועדון עוד ניסו לשכנע את הבעלים לחכות עד אחרי משחק הליגה הערב (20.15, סמי עופר) מול הפועל חיפה, אבל הפור נפל: חוגג התקשר ללוי ביום שישי בתשע בבוקר והודיע לו שהוא מפוטר. שעה לאחר מכן הגיעה כצפוי השיחה מבניון. גם השחקנים שילמו מחיר מסוים, קנס בגובה 20 אחוז ממשכורת אוגוסט.
5 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום

נגמרה הסבלנות

המהלך הזה לא היה בשלוף. הוא התבשל זמן רב אצל חוגג שידע שהקהל איתו. הרי כבר בסיום העונה שעברה הפיטורים ריחפו באוויר, אבל השיקול הכלכלי, בעיקר, השאיר את לוי על הקווים למרות שחוגג מאוד לא אהב את התפקוד של המאמן.
הבעלים שמר מאז סיום העונה על שתיקה, ואתמול התייחס לראשונה לדרמה המתרחשת במועדון שלו. "יש בעיה חוזרת, שברגע האמת הקבוצה שלי עושה במכנסיים", יורה חוגג, ומכוון את החיצים לעבר המאמן. "זה קרה בקדנציה של רוני לוי לפחות שלוש פעמים: הראשונה, בהפסד למכבי פ"ת בגביע. השנייה נגד בני־יהודה. זה היה אחרי שמכבי חיפה הפסידה והיינו בפער של חמש נקודות מהם. אם היינו מנצחים, זה יכול היה להיות דרמטי ולשנות הכל, אבל הפסדתי. הפעם השלישית זו החזרה מפגרת הקורונה...
5 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
"ברגע האמת הקבוצה עושה במכנסיים". חוגג בביקורת על רוני לוי
(צילום: אבי רוקח)
"גם הצוות המקצועי מודה שהיה פלייאוף מביש. אתה עובד כל העונה כדי להגיע למקום הזה ולהראות מול הקבוצות הכי טובות שאתה חזק. שיחקנו כדורגל מחפיר. אקורד הסיום היה באירופה מול קבוצת ליגה לאומית במקרה הטוב. אין שום הסבר רציונלי להפסד כזה".
חוגג ישב ביציעים הריקים באלבניה ולא האמין למה שהוא רואה. במהלך הטיסה חזרה הוא התכנס בתוך עצמו, אבל בפנים רתח. לא היה לו ספק באותם רגעים שרוני לוי סיים את הסיפור אצלו. "אמרתי כל הזמן שמבחינה טקטית ואימונים, הוא עושה עבודה מצוינת, אבל ברגע האמת אני צריך מנהיג שיביא את השחקנים מוכנים מנטלית. שלא יזלזלו, שירוצו על המגרש. יש ימים רעים, אתה מחליק, אתה מחטיא, אתה בועט לקורה, זה יכול לקרות, אבל לרוץ תמיד צריך. איפה האנרגיות? במשחק שלנו באלבניה ראיתי רק שני שחקנים שרצים במגרש, זהו. כשצימצמו את היריבות שלנו לשבע אפשרויות, שאלתי את הצוות המקצועי שלי והם אמרו לי שהקבוצה האלבנית ועוד אחת מסן מרינו הן האופציות הטובות ביותר. אחרי שקיבלנו את דורס אמרתי ‘איזה מזל היה לנו בהגרלה'. אני שלם עם ההחלטה גם אחרי כל מה שקרה בעקבות זאת באלף אחוז”.
באותו שלב חוגג נשמע נסער והרים את הווליום. "כל זה במשחק הכי חשוב בחיים שלנו, רבאק. אנחנו עובדים כל השנה כדי להגיע לאירופה. הפסדנו לקבוצה עם תקציב של מיליון דולר, סכום ששילמתי רק על ההעברה של גדי קינדה".
הבעלים הסביר למה החליט לחתוך מיד ולא לחכות לפתיחת העונה: "נו, ואם היינו מנצחים את הפועל חיפה אז הייתי צריך להשאיר את המאמן? יש אירועים שצריכים להגיב עליהם מיידית".
5 צפייה בגלריה
לירן רוטמן
לירן רוטמן
"יש אירועים שצריך להגיב עליהם מיידית". בית"ר נגד טאוטה
(צילום: בית"ר ירושלים)

סערת אצילי

בין חוגג לבניון היו יחסים טובים, אבל בשבועות האחרונים משהו נסדק באידיליה הזאת. אם חוגג עוד יישר קו עם המנהל המקצועי לגבי רוני לוי, הסאגה סביב עומר אצילי טרפה את הקלפים. הבעלים נפגש עם הקשר וסגר את תנאיו, אבל אז בניון שוב הציב לו אולטימטום ונשאר נחוש בהחלטה לא לצרף את השחקן אחרי פרשת הקטינות. לראשונה, מערכת היחסים בין הבעלים למנהל המקצועי עמדה בפני פיצוץ, וגם האוהדים "התהפכו" על בניון.
"החלטתי שהפעם לא אתייחס למה שקורה מסביב", מוסיף הבעלים. "שלא אחשוב מה כל אחד יגיד. לא היה לי ספק שזה המהלך שצריך לקרות. ידעתי שאם אפטר את רוני לוי, רוב הסיכויים שגם יוסי ילך, אבל החלטתי שהפעם זה לא יהווה שיקול. לא רציתי שיוסי יעזוב, אבל אחרי הבושה באלבניה המועדון היה חייב זעזוע. אני שלם עם ההחלטה באלף אחוז".
המכשירים הסלולריים של השחקנים עבדו שעות נוספות בסוף השבוע. כל המהלכים התנהלו דרך שיחות טלפון, כולל פיטורי לוי וההתפטרות של בניון, שנפרדו מהשחקנים בהודעת ווטסאפ.
5 צפייה בגלריה
בניון, חוגג ואוחנה ביציע
בניון, חוגג ואוחנה ביציע
משהו נסדק ביחסים הטובים. בניון, חוגג ואוחנה ביציע
(צילום: ראובן שוורץ)
את המשחק מול הפועל חיפה ינהל מאמן קבוצת הנוער יוסי מזרחי, ובמהלך פגרת הנבחרת אמור חוגג למנות מאמן קבוע. "עדיין לא דיברתי עם אף אחד", מבהיר הבעלים. "אני מכיר את ההיצע המוגבל בשוק ואצטרך לקבל את ההחלטה בעצמי. זה לא חייב להיות השמות הטריוויאליים שכולם חושבים. בשבילי אירופה זה הדבר הכי חשוב, ואחרי כל מה שעשינו כדי להגיע לשם הפעם, זה נגמר בתשעים דקות מביכות”.
לא מן הנמנע שהכישלון של בניון יוביל את חוגג לשנות פורמט. "באף מועדון כבר אין מנהל מקצועי וכולם מסתדרים", הוא מאותת על כוונותיו. "קיבלתי בשנתיים האחרונות ייעוץ מקצועי וזה לא הצליח. זהו, מעכשיו אתייעץ עם עצמי. אם אני כבר משקיע זמן, לב וכסף במועדון הזה ומקבל בכל פעם סטירה אחרת, אז לפחות שאהיה שלם עם ההחלטות...
"היו החלטות שהתקבלו בניגוד לדעתי, אבל בכל פעם שהייתי צריך להחליט בין הישארות של בניון לבין דעתי, הלכתי עם המנהל המקצועי. זה לא שהלכתי בניגוד לדעתי והמקצוענים סביבי הוכיחו לי שטעיתי בכל פעם כי אני לא מספיק מבין – עובדה שעם כל ההחלטות התוצאות לא הגיעו. יש גם את אלי אוחנה במערכת ואותי”.
ומהן המטרות? "הקרב שלי הוא על המקום השני. יש לנו קבוצה טובה מאוד, ועוד עם מיכאל אוחנה שרציתי שכבר ישחק קצת באירופה ואמרו שלא צריך וראינו מה קרה. נתחזק גם בקשר אחורי".