"יורשו של אוסיין בולט" ממשיך להדהים, והפעם עשה זאת במבחנים האמריקאים. מי שלא מכיר, כדאי לכם לזכור את השם: אריון נייטון בן ה-17 שבר הלילה (בין שבת לראשון) את שיא העולם עד גיל 20 ב-200 מ' ונישל מהפסגה את אגדת האתלטיקה הג'מייקנית.
נייטון עצר את השעונים בחצי גמר ה-200 מ' על 19.88 שניות, 5 מאיות מהיר יותר מהשיא ההוא של בולט. הכוכב הצעיר כמובן ניצח במקצה שלו והלילה ינסה לשייט כל הדרך לטוקיו בגמר הגדול של המבחנים האמריקאים.
4 צפייה בגלריה
אריון נייטון
אריון נייטון
תופעה. נייטון
(צילום: AFP)
נייטון הוא באמת סוג של סיפור סינדרלה. האצן הצעיר החל לרוץ ספרינטים בשנת הלימודים הראשונה שלו בתיכון בטמפה, לאחר שמאמן הפוטבול, בקבוצה בה התאמן, ביקש ממנו לנסות את מזלו בנבחרת האתלטיקה של בית הספר. "גדלתי כל חיי סביב הפוטבול, כך שזו הייתה החלטה קשה", סיפר. "על המסלול אני יודע שההצלחה תלויה בי ולא במישהו אחר".
בתחילת החודש נייטון שבר את שיא העולם לנוער של בולט, כשרשם 20.11 שניות בריצה ל-200 מ' בתחרות בג'קסונוויל. יש לציין כי שיא עולם לנוער (עד גיל 18) יכול להיחשב רק בשנה הקלנדרית בו אותו רץ חוגג את יום הולדתו. נייטון חגג 17 בינואר האחרון, כך שהשיא כמובן נחשב.
4 צפייה בגלריה
אריון נייטון
אריון נייטון
זה נראה קל מדי. נייטון, הלילה במבחנים האמריקאים
(צילום: AFP)
הנתונים שלו, את האמת, מזכירים את אלו של בולט. נייטון מתנשא לגובה של 1.90 מטר ורגליו הארוכות וצעדיו העצומים משמשים ככלי הנשק העיקרי שלו על המסלול. "אני אהיה לבסוף אתלט ברמה עולמית", הבטיח לאחרונה נייטון, רק כנראה שזה יקרה מהר מאוד משחשב. "אני כרגע רק סופג הכל, את כל מה שעברתי", הודה.
אגב, האמריקאי הצעיר כבר רשם במהלך השנה האחרונה 9.99 שניות בריצה ל-100 מטרים ולאחרונה, למרות גילו, כבר חתם הסכם חסות עם אדידס. "בקצב הזה, הוא יהפוך לדבר האמיתי - לא רק ליורש של", נכתב ברשת, שהייתה כמובן בהלם מהתוצאות של נייטון.
4 צפייה בגלריה
נמצא לו יורש? בולט
נמצא לו יורש? בולט
נמצא לו יורש? בולט
(צילום: getty images)
והיו עוד תוצאות פנומנליות במבחנים. למשל בריצה ל-110 מ' משוכות, כשגרנט הולוויי התקרב מרחק מאית אחת משיא העולם של אריאס מריט, כשקבע בחצי הגמר 12.81 שניות. בגמר הוא רץ מעט לאט יותר (12.96), אבל עדיין העפיל ללא בעיה מהמקום הראשון. דבון אלן ודניאל רוברטס זכו בכרטיסים הנוספים.
ב-400 מ' משוכות, ריי בנג'מין התקרב מרחק של חמש מאיות משיא העולם הוותיק של קווין יאנג וקבע 46.83 שניות, תוצאה שמקפיצה אותו למקום השני בהיסטוריה ומסמנת את הקרב שלו מול קרסטן וורהולם הנורווגי לאחד מהמסקרנים בטוקיו.
4 צפייה בגלריה
גבי תומאס
גבי תומאס
שנייה רק ל"פלו ג'ו". תומאס
(צילום: AFP)
ומה נגיד על הריצה ל-200 מ' נשים? גבי תומאס רשמה תוצאה אדירה - 21.61 שניות - שמציבה אותה במקום השני בהיסטוריה, רק אחרי פלורנס גריפית' ג'וינר ("פלו ג'ו"), שמחזיקה בשיא עולם (21.34) שכנראה לא יישבר לעולם.