מספר מפלגות שמאל בצרפת קוראות בימים האחרונים לוועד האולימפי הבינ"ל להטלת סנקציות כנגד הספורטאים הישראלים שישתתפו במשחקים האולימפיים בפריז 2024.
26 מחוקקים צרפתים, השייכים לשלוש מפלגות שמאל, חתמו על עצומה שנשלחה לנשיא הוועד האולימפי הבינ"ל, תומאס באך, ובה קריאה להטלת סנקציות על ישראל בשל "פשעי המלחמה שלה", לדבריהם, ברצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
המשלחת הישראלית צועדת בטקס הפתיחה
המשלחת הישראלית צועדת בטקס הפתיחה
המשלחת הישראלית צועדת בטקס הפתיחה בטוקיו
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
באך
באך
קיבל מכתב חריף. באך
(צילום: Tullio M. Puglia/Getty Images)
אותם מחוקקים דורשים שהספורטאים הישראלים ישתתפו במשחקים ללא סממני המדינה - דגל והמנון ישראל - ובייצוג נייטרלי, כפי שהתחרו באולימפיאדת טוקיו הספורטאים הרוסים והבלארוסים.
כזכור, בתחילת החודש פנו 12 התאחדויות כדורגל מהמזרח התיכון - בהובלת ירדן - לפיפ"א בבקשה להרחיק את ישראל מכל תחרות בינ"ל. איראן הייתה זו שפרסמה הודעה רשמית בנושא וטענה כי "צריך להשעות לחלוטין את ההתאחדות הציונית מכל פעילות הקשורה לכדורגל". על-פי ההודעה, איראן מצפה ל"צעדים מיידיים וחמורים" מצד פיפ"א והמדינות החברות בה כדי למנוע, לדבריה, את המשך "הפשעים של הציונים בעזה".
יש לציין כי המזכיר הכללי של אופ"א, תיאודור תאודורידיס, ביטל את האפשרות כי יופעלו סנקציות נגד ישראל: "אין שום כוונה להשעות את ישראל מהמשחקים בעקבות הבקשה. זה מקרה שונה לחלוטין מזה של רוסיה שהושעתה".
מהוועד האולימפי בישראל נמסר בתגובה: "ישראל נמצאת תחת מתקפה של שונאי ישראל בכל העולם ומאז ה-7 באוקטובר ביתר שאת, עת נחשף פרצופו של החמאס ברצח, חטיפה ואונס של נשים, ילדים וגברים חפים מכל פשע. אנו פועלים ושומרים על ייצוג ומעמד הספורט הישראלי ברמות הגבוהות ביותר וכך נמשיך. חשוב להבין כי במקרה זה מדובר בקבוצה משפטנים קיצוניים הקשורה למפלגת שמאל רדיקלית בצרפת שסירבה לגנות את טבח ה-7.10, הינה תומכת חמאס ועמדתה אינה משקפת את עמדת ממשלת צרפת".
"אנו עומדים בקשר מתמיד עם שגרירות ישראל בצרפת ומתייעצים גם איתם בנושא. משלחת ישראל למשחקים האולימפיים מתכוננת לאירוע הספורט הגדול בעולם, אירוע של מצוינות אנושית ואנחנו מתרגשים על הזכות להוביל את המשלחת ולייצג את מדינת ישראל".