המהפכה האולימפית, שנחשפה אתמול ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, לפיה תקציב ההכנות האולימפיות יוכפל, כמו גם המענקים על המדליות במשחקים בפריז, יצרה זריקת אדרנלין בספורט האולימפי הישראלי.
על פי העדכון העכשווי, בשל הזכייה של נבחרת הג'ודו במדליית הארד בטוקיו, ישנם 35 ספורטאים בסגל הזהב. מדליית זהב אולימפית בעוד שנה בפריז תזכה את הספורטאי במענק של מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
הכל מוכן לאולימפיאדת פריז
הכל מוכן לאולימפיאדת פריז
הכל מוכן לאולימפיאדת פריז
(צילום: AP)
"המהפכה של השר מיקי זוהר תאפשר לתנאים טובים יותר למה שנותר עד לפתיחת המשחקים, וכך נגיע מוכנים בצורה מקסימלית למשחקים האולימפיים. המטרה לחזור מפריז עם הישגים גדולים יותר מאשר בטוקיו", הודו גורמים בוועד האולימפי, בעקבות הבשורה על הסיכום מול משרד התרבות והספורט.
גם הספורטאים שקראו על המהפכה, שסוכמה בין משרד התרבות והספורט לוועד האולימפי, התלהבו מהשיפור הניכר בתנאים שלהם, ובעיקר מהבונוס על זכיה במדליה. אחד מהם סיפר: "לזכות במיליון שקל על מדלית זהב זה משהו מטורף. ברור שהמטרה שלנו היא מקצועית ולשמח מדינה שלמה, רק מקווים שהפעם לא משנה מה תהיה צבע המדליה, שלפחות לא יהיה עליה מיסוי שייקחו לנו את הכל. אין ספק כששומעים על הסכומים האלו, יש לך עוד מוטיבציה מטורפת לזכות במדליה".