הספורט הישראלי מציג: אנרכיה. אוהדי הכדורגל והכדורסל יכולים להיות מרוצים מכך שהם יראו את הקבוצות שלהם, אבל אי אפשר להתכחש לכך שמדובר בקריאת תיגר על החלטות הממשלה. דווקא הספורט, שמורכב בדרך כלל מאנשים מאוד שמרנים, יוצא נגד החלטות הממשלה. קשה לא להיקרע מצחוק לאור האירוניה שבדבר.
מדובר באנרכיה מוצדקת מאין כמוה, אין היגיון בסגר המהודק הזה שנכפה על אזרחי ישראל על ידי ממשלה שזוכה לאמון ציבורי אפסי ולמעשה אין לה מנדט מוסרי להנהיג את המדינה. בעלי הקבוצות ראו שמי שמצפצף על ההנחיות ויש לו מספיק כסף וכוח, יכול להמשיך בחייו כאילו אין קורונה.
3 צפייה בגלריה
אוראל דגני מול עומרי אלטמן
אוראל דגני מול עומרי אלטמן
הספורט הישראלי נגד החלטות הממשלה. דגני מול אלטמן
(צילום: עוז מועלם)
ההחלטה של נתניהו ולהקתו להפסיק את הספורט המקצועני ומנגד לתת לקבוצות שמשחקות באירופה להמשיך להתאמן היא החלטה מגוחכת, קורעת מצחוק וגורמת לכאבי בטן. זה רק מראה שהממשלה לא מאמינה לעצמה ורוצה ליצור מצג שווא של פאניקה בציבור על ידי ביטול כל סממן לחיים נורמליים. הרי אם הספורט המקצועני היה סכנה אמיתית לבריאות הציבור, לא היו נותנים למשחקים בינלאומיים להמשיך להתקיים בישראל.
הבעיה היא שאת אופ״א אי אפשר לחרטט עם "מצב חירום מיוחד", ואם הישראליות היו פורשות מאירופה, הן היו רואות את הליגה האירופית רק בטלוויזיה בשנים הקרובות. אולי היינו מנסים להתקבל להתאחדות של דרום אמריקה, שם עוד לא שיחקנו.
נראה כי ישראל הפכה לפרק בסדרה סאות'פארק, אבל לפרק הזה אין סוף והדמויות לא מצוירות, מדובר בניסויים בבני אדם. על כן, חוקי הקורונה לא שווים את הנייר שהם כתובים עליו. כשבכירי משרד הבריאות מנסים להגן על התקנות, הם כושלים בלשונם. פרופסור איתמר גרוטו צייץ בטוויטר ש"המצב שלנו גרוע מכל העולם וחזרת האימונים תגרום להדבקות נוספות".
3 צפייה בגלריה
פרופ' איתמר גרוטו
פרופ' איתמר גרוטו
ההסבר שלו הוא בדיחה במקרה הטוב. פרופ' איתמר גרוטו
(צילום: שמוליק דודפור)
תוך כדי שהוא מתעלם מהעובדה שמהרגע שהליגות חודשו בעונה שעברה, כמעט לא היו הדבקות והליגות הצליחו להגיע לסיומן בצורה מכובדת. ההסבר של גרוטו הוא בדיחה במקרה הטוב. ואם יש לבעלי הקבוצות מספיק כסף וכוח, למה לא להפר את "ההנחיות" הללו?
אז בכדורסל תמיד היה קל למצוא מפעל אירופי, בכדורסל האירופי אתה לא מעפיל למפעל, המפעל מגיע אליך ומבקש ממך להשתתף בו. ליגה בלקנית שמשוחקת בישראל ומורכבת מקבוצות ישראליות בלבד? ראינו דברים מופרכים יותר בכדורסל הישראלי, כמו ליגה עם מספר אי זוגי של קבוצות.
בכדורגל לקחו את זה צעד קדימה עם ליגת המנותקים שבכלל רשומה ביוון ונראית כמו ניסיון הטרלה אמיתי. יש לה אתר אינטרנט בה כל קבוצה יכולה להירשם. מעניין אם קבוצת חובבים גם יוכלו להירשם לליגה הזאת, ואולי נראה חצי ממדינת ישראל מתאמנת לקראת ההשתתפות בליגה "האירופית" הזאת. אפשר לפנטז על גמר אירופי בין בית"ר ירושלים לבני מוסמוס. הזוכה בתואר תזכה להיקרא בשם המפוקפק משהו "אלופת המנותקים". אי אפשר להמציא דבר כזה.
3 צפייה בגלריה
משה חוגג מגיע לבית וגן
משה חוגג מגיע לבית וגן
לקח את זה צעד קדימה. חוגג
(צילום: אוהד צויגנברג)
הקמת "ליגת המנותקים" וההצטרפות לליגה הבלקנית עשויות לגרום למסעדות להכריז על עצמן כבתי תפילה וכל חדר כושר יוכל לדרוש אישור להיותו מפעל חיוני. מכאן הדרך לסיום הסגר תהיה מאוד קלה ומשם גם הדרך להפלת הממשלה, זה יהיה יותר אפקטיבי מכל ההפגנות ביחד. תודו שזה יהיה ממש מצחיק אם הממשלה תיפול בגלל משחק כדורגל.