קבוצת ישראל פרמייר טק הייתה בדרך לניצחון שני ברציפות בטור דה פראנס אבל הרוכב שלה קריסטס ניילנדס, שנטל חלק בראש חץ לאורך 28 ק"מ בקטע העשירי שנערך היום (שלישי) - נפל בסיום, ונאלץ להסתפק במקום הרביעי. רק שלשום השיגה הקבוצה ניצחון בקטע התשיעי של הטור עם הרוכב הקנדי מייק וודס.
"אני מוכן ומזומן להזדמנות הזו", אמר אתמול ניילנדס, לכל מי שרצה לשמוע. הוא ידע שזהו שלב קלאסי לבריחה, והוא היה מוכן לעשות הכל כדי לנצל את זה לניצחון.
2 צפייה בגלריה
קריסטס ניילנדס טור דה פראנס
קריסטס ניילנדס טור דה פראנס
קריסטס ניילנדס טור דה פראנס
(צילום: Thomas SAMSON / AFP)
החל מהזינוק הוא נראה כמי שמסוגל לנצח את הקטע, היה הראשון ליזום בריחה וגם כשנתפסו הוא וחבריו לבריחה, הוא התקיף שוב ושוב. מאוחר יותר, בתחילת העלייה האחרונה, בק"מ ה-32 - הוא ברח להובלה כשהוא בקצהו של ראש חץ.
הוא רכב במהירות כאשר מה שנותרה מקבוצת הבריחה מאחוריו דולקת אחריו. היתרון בן ה-30 השניות שהחזיק בסיום העליה הלך והצטמצם על ידי קבוצת מרדף של חמישה רוכבים, שסגרו בסופו של דבר על הלטבי.
2 צפייה בגלריה
קריסטס ניילנדס טור דה פראנס פלו בלבאו לופז
קריסטס ניילנדס טור דה פראנס פלו בלבאו לופז
ניקולאס שולץ מהקבוצה הישראלית מברך את הזוכה בקטע בילבאו לופז
(צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes)
ניילנדס הנפלא "נתפס" בסופו של דבר שלושה ק"מ לסיום, וחלומו הגדול להשיג נצחון ראשון בטור, התפוגג. למרות הכל, היא סירב לוותר ורדף עד הסיום בכוחותיו האחרונים - וסיים רביעי אחרי המנצח בילבאו לופז. "נשבר לי הלב עבורו" אמר הבעלים של ישראל פרמייר טק.
מי שממשיך להוליך את הדירוג הכללי הוא האלוף המכהן יונס וינגור הדני, שסיים היום במקום ה-21. האלוף של 2020 ו-2021 טאדיי פוגצ'אר נותר במקום השני, לאחר שאת המירוץ היום סיים במקום ה-27.