לואיס המילטון נמצא על המסלול המהיר לקראת זכייה באליפות שביעית בקריירה, אבל אם תשאלו אותו הוא גאה הרבה יותר דווקא בחלקו במאבק החברתי למען השוויון.
הסופרסטאר של מרצדס דיבר אמש (חמישי) לקראת הגרנד פרי הטורקי, שיתקיים ביום ראשון, בו הוא יוכל להבטיח את התואר לפני מרוצי סיום העונה בבחריין (שניים) ואבו-דאבי.
2 צפייה בגלריה
לואיס המילטון כורע ברך
לואיס המילטון כורע ברך
המאבק החברתי לפני הכל. לואיס המילטון
(צילום: MCT)
למרות שהוא כבר במרחק נגיעה מהשוואת שיא האליפויות האגדי של מיכאל שומאכר, הנהג הבריטי העדיף להתמקד במטרות אחרות שלו: "אליפות העולם לנהגים לא בהכרח תשפיע על חיים של אנשים. לנסות לשפר את איכות החיים של בני אדם בכל רחבי העולם ולדאוג לשוויון זכויות - זאת המטרה הכי חשובה עבורי".
המילטון הוסיף: "ארגיש גאווה גדולה להשתוות לאייקון כמו שומאכר. המסר שזה שולח לכולם ובעיקר לילדים, הוא שאפשר לחלום בגדול ושאף אחד לא יכול להגיד לך 'אי אפשר'".
נושא נוסף שמעסיק את המילטון בתקופה האחרונה, הוא כמובן עתידו המקצועי. הבריטי זרק מספר רמזים באשר לאפשרות שיחליט שלא להאריך את חוזהו בתום העונה, אבל עכשיו כבר נשמע אחרת לגמרי: "אני רוצה להמשיך במרצדס. אשמח לעזור להם במאמץ להוביל שינוי. הם הופכים את המכוניות שלהם לירוקות ועושים מאמצים לגיוון חברתי. עדיין יש הרבה דברים לדון עליהם וזה משהו שנעשה בקרוב".
2 צפייה בגלריה
לואיס המילטון בעננים
לואיס המילטון בעננים
רוצה להמשיך במרצדס. המילטון
(צילום: גטי אימג'ס)
ניצחון של המילטון על המסלול בטורקיה, שחוזר לארח את סבב הפורמולה 1 אחרי תשע שנות הפסקה, יבטיח לו סופית את התואר. הוא גם יחגוג בכל מקרה אחר בו יקדים את חברו לקבוצה, ואטלרי בוטאס.
גם בסיטואציה בה בוטאס ינצח, המילטון עדיין יוכל לזכות באליפות אם יסיים שני והפיני לא יזכה בניקוד על ההקפה המהירה ביותר. ישנם תרחישים נוספים שיבטיחו לו את האליפות גם במצב בו השניים יסיימו במקומות נמוכים יותר.