הספורטאי העשיר ביותר בעולם, טייגר וודס, דחה הצעה לקחת חלק ב-LIV Golf, סבב הגולף החדש והיוקרתי שנמצא בבעלות סעודית. על פי אגדת הענף בעבר ומנכ"ל הסבב, גרג נורמן, ההצעה הכספית שוודס דחה עמדה על סכום שנע בין 700 ל-800 מיליון דולר. גם בענף שמגלגל סכומים עצומים מדי שנה, מדובר בהצעה לא שגרתית בעליל.
וודס מתנגד נחרצות לטורניר ה-LIV מאז היווסדו בשנה שעברה. את דעותיו בנוגע לטורניר הציג בריאיון באליפות בריטניה הפתוחה, כשאמר ששחקנים שלוקחים את הכסף של ערב הסעודית מפנים את הגב שלהם לטורניר ה-PGA (גוף הגולף המרכזי בארה"ב וצפון אמריקה) שהפך אותם למפורסמים.
2 צפייה בגלריה
טייגר וודס
טייגר וודס
טייגר וודס
(צילום: AP)
כמו בכדורגל, גם בגולף הסעודים מנסים לקנות את דרכם למרכז העניינים, כשהם מציעים סכומי עתק לשלל שחקנים בולטים כדי שיבואו להתחרות אצלם. אבל כרגע, השחקן היחיד המדורג בין ה-20 הראשונים בעולם שחתם על חוזה עם הסבב הסעודי הוא דסטין ג'ונסון (מקום 18), שמקבל 150 מיליון דולר עבור השתתפותו.
הסיבה לכך שהשחקנים הטובים בעולם לא נוהרים ל-LIV Golf היא הביקורת שהטורניר מקבל, שלפיה כל מטרתו היא לנרמל את ערב הסעודית בעיני שאר העולם ולהרחיק את תשומת הלב מההפרות של זכויות האדם במדינה.
כשנשאל מדוע הטורניר שלו מעורר כל כך הרבה התנגדות בקרב חובבי הגולף האמריקאים, ענה נורמן: "אני לא יודע". "לא באמת אכפת לי", המשיך המנכ"ל. "אני פשוט אוהב את המשחק ואני רוצה שהוא יתפתח, ואנחנו ב-LIV רואים את ההזדמנות לא רק עבור גברים, אלא גם עבור נשים".
2 צפייה בגלריה
גרג נורמן
גרג נורמן
"אני פשוט אוהב את המשחק". נורמן
(צילום:AP)