2 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
מוביל את ליגת העל גם בכיבושים וגם בבישולים. אצילי
(צילום: עוז מועלם)
המספרים האלו חריגים בכל קנה מידה, בטח בכדורגל הישראלי. 12 שערים, 9 בישולים, וחצי עונה עדיין לפנינו. אפשר להגיד הרבה דברים על עומר אצילי, על הפרשה שממשיכה להכתים את הקריירה שלו, אבל דבר אחד בטוח: הכוכב של מכבי חיפה בדרך לעונה היסטורית, כנראה הגדולה ביותר של כדורגלן ישראלי מאז הימים שערן זהבי קרע רשתות במכבי ת"א.
האפקטיביות של אצילי על הדשא לא באה לידי ביטוי רק במהלכים מרהיבים כמו השער יוצא הדופן שכבש השבוע במשחק העונה מול הפועל באר-שבע – מועמד ודאי לשער העונה, שאיתו שבר בשלבמודם מאוד את שיא השערים שלו בעונה בודדת.
נכון לנקודת האמצע של 2021/22, אצילי מוביל את ליגת העל גם בכיבושים וגם בבישולים. אם ימשיך להחזיק בהובלה עד שריקת הסיום של העונה, הוא יהיה השחקן הרביעי בתולדות הליגה שמוכתר גם למלך השערים וגם למלך הבישולים באותה עונה. בכך יצטרף למועדון מצומצם שכולל שמות ענקיים: מוטל'ה שפיגלר עשה את זה עם מכבי נתניה ב-1969; עודד מכנס, גם הוא עם נתניה, הצטרף אליו ב-1982; אורי מלימליאן השלים את המשולש הזה ב-1990, דווקא כששיחק במכבי ת"א.
אם אצילי ימשיך בקצב ההיסטרי הזה, שפיגלר יאבד בקרוב שיא נוסף, שמחזיק מעמד כבר 53 שנה: סכום השערים והבישולים בעונה אחת (לשחקנים עם 10 שערים ו-10 בישולים לפחות). באותה עונת 1969, שבה סיים כמלך השערים (25) וכמלך הבישולים (16), המספר הזה עמד על 41. לאצילי יש כבר 21 בחצי עונה. שפיגלר, יש לציין, עשה את זה ב-30 משחקים בלבד. לאצילי יהיו 36 משחקים כדי לעבור אותו. יש לציין כי ב-2016 ערן זהבי רשם 35 שערים ו-8 בישולים (43 בסך-הכל), אך לא הגיע לכמות בישולים דו-ספרתית.
בכל מקרה, כבר עכשיו בישול אחד בלבד מפריד בין אצילי לבין דאבל-דאבל - ספרות כפולות בשערים ובבישולים. עד היום זה קרה 37 פעמים בכדורגל הישראלי. יש שחקנים שעשו זאת יותר מפעם אחת. לשפיגלר, למשל, יש שלוש עונות של דאבל-דאבל בקריירה. יוסי בניון, חיים רביבו, אבי נימני ומאור בוזגלו עשו זאת פעמיים.
שנה אחרי שההצטרפות שלו מכבי לחיפה עוררה ביקורת ציבורית רבה, אצילי הפך לאחד המנהיגים של הקבוצה ולשחקן אהוב על ידי רוב האוהדים. עם זאת, יש עדיין חלקים בקרב הקהל של חיפה שמתקשים מאוד להתמודד עם העובדה ששחקן שהיה מעורב בפרשת "הכדורגלנים והקטינות" ואפילו לא טרח להתנצל על כך – הפך לאחד השחקנים החשובים במועדון.

ובכל זאת, מבחינה ספורטיבית ברור שאצילי נמצא בתקופה הטובה בקריירה שלו, וזכייה בתואר שחקן העונה נראית מובנת מאליה כבר עכשיו. "הוא הגיע לפה מאוד מאופק, עם הכתם של כל הסיפור שהיה, לקח לו קצת זמן להשתחרר", אומר שחקן בחיפה. איתן עזריה, המאמן המנטלי הבכיר של מכבי חיפה בעונה שעברה, מוסיף: "אצילי הגיע עם סיטואציה מורכבת, ובנוסף היו גם ציפיות מקצועיות. הוא קיבל מעטפת אנושית במכבי חיפה שמתחילה במאמן ברק בכר, ונמשכת בצוות המקצועי והשחקנים".
2 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
זכייה בתואר שחקן העונה נראית מובנת מאליה כבר עכשיו. אצילי
(צילום: עוז מועלם)