שמחה גדולה במשלחת הישראלית לאליפות אירופה לאנטליה, טורקיה לאחר הזכייה היום (שבת) של ארטיום דולגופיאט במדליית הכסף. האלוף האולימפי מטוקיו 2020 הגיע כאלוף אירופה המכהן, אך סחב עמו פציעה ובכל זאת הצליח להגיע שני בגמר תרגיל הקרקע - בדרך למדליה שישית בקריירה באליפויות אירופה.
הפציעה בברך ממנה עדיין מחלים, לא מנעה מדולגופיאט להציג תרגיל מרשים, אך כשירד מהמזרן הוא דידה ונעזר באיש הצוות הרפואי אדם באדיר. המתעמל הישראלי הציג תרגיל בדרגת קושי של 6.1, וסיים עם ציון כללי של 14.666, זאת לעומת לוק ווייטהאוס שהציג תרגיל בדרגת קושי של 6.5 וקיבל את הציון הגבוה ביותר מבין שמונת המשתתפים בגמר - 14.90.
2 צפייה בגלריה
המתעמל ארטיום דולגופיאט עם מדליית הכסף באליפות אירופה 2023
המתעמל ארטיום דולגופיאט עם מדליית הכסף באליפות אירופה 2023
ארטיום דולגופיאט
(AFP)
לאחר הזכייה אמר דולגופיאט הנרגש: "זה פשוט מטורף. כל הזמן ישב לי בראש שרק שבוע התכוננתי וזה היה מאוד קשה, אבל תודה לכל מי שעמד והיה לידי והאמין בי והכניס לראש שאני יכול לעשות את זה לא משנה מה".
על הפציעה ממנה מחלים: "אני מרגיש מעולה עכשיו. האמת שהדרך הייתה מאוד קשה. חודש לפני נפצעתי וכבר סוג של לא האמנו שאנחנו יכולים להגיע לאליפות אירופה. אבל עבדנו מאוד קשה, לא עצרתי לרגע מלעבוד על שאר המכשירים. אני רוצה קודם כל להודות לאדם באדיר ששם אותי על הרגליים. אני התחלתי לקפוץ שבוע לפני הטיסה לאליפות. זו ההכנה הכי קצרה לי בחיים, בקריירה שלי".

ארון מלא מדליות

דולגופיאט הוא אחד הספורטאים הבכירים בישראל, וגם אחד המעוטרים שבהם - למרות גילו הצעיר יחסית. כאמור, זו המדליה השישית בקריירה שלו באליפות אירופה, אליה הגיע כאלוף המכהן, לאחר שזכה במדליית הזהב ב-2022 בתרגיל הקרקע, זאת בנוסף למדליית הזהב באליפות זו מ-2020. כמוכן, הוא זכה פעמיים במדליית הכסף בקרקע ב-2018 ו-2019, ועוד פעם אחת במדליית הארד ב-2020 בקפיצות.
2 צפייה בגלריה
המתעמל ארטיום דולגופיאט עם מדליית הכסף באליפות אירופה 2023
המתעמל ארטיום דולגופיאט עם מדליית הכסף באליפות אירופה 2023
"תודה לכל מי שהאמין בי". ארטיום דולגופיאט
(AFP)
בנוסף, באמתחתו של המתעמל הישראלי יש שתי מדליות כסף באליפויות העולם. ב-2017 עלה הפודיום במקום השני בתרגיל הקרקע באליפות שנערכה במונטריאול, קנדה, וב-2019 שחזר את ההישג באליפות שהתקיימה בשטוטגרט, גרמניה.