התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
לפעמים, אחרי שאתה משתחרר מקושי או עובר איזה פחד, הכל הופך פשוט יותר. הנה, החלק המאתגר מאחוריך, מעכשיו הלחץ יפחת. אחרי הקשיים של שלב הבתים – ההפסד לסעודיה, הדקות בין החמצת הפנדל של מסי לשערים שבאו אחריה – היו אמורים בארגנטינה לקבל ערב של מנוחה יחסית, נבחרת משוחררת כשמולה רגיעה בדמות אוסטרליה, אבל אצל ארגנטינה הזו אין קל, רק קשה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
יש קבוצות או נבחרות כאלה, שמנצחות, אבל עושות לאוהדים שלהם את המוות. ארגנטינה לאט לאט מסתמנת ככזו, למרות שניסתה לשדר אחרת. נכון, החלק הראשון של המשחק היה נראה מתאים יותר לבלם האוסטרלי הענק הארי סוטר, ולמשחק העפות הכדור של קבוצת האם שלו סטוק סיטי, אבל ארגנטינה עשתה דברים מוקדם – שער במחצית הראשונה, עוד אחד בשנייה. חלק, רק על הנייר.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים
שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים
הסתבכו מול יריבה נוחה. שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים
(צילום: AFP)
גם במשחק כזה, עם שער נפלא של מסי בכדור מדויק לפינת השער במשחק ה-1,000 שלו (כמה פעמים ראינו אותו מגיע מימין ושולח בדיוק כדור כזה בשמאל), ומתנה מהשוער מאט ראיין שהוגשה לחוליאן אלבארס על מגש כסף – סליחה, בקטאר המגשים מזהב - איכשהו כל הארגנטינאים ביציע, ו-99 אחוזים מבאי האצטדיון היו בעד הפסים התכולים-לבנים, תפסו את הראש או את החזה או את הכפייה הממותגת שנמכרת בחוץ.
היה שם שער מקרי של קרייג גודווין, כדור שניתז ושינה כיוון. אחריו הסלאלום היפה במשחק, במפתיע לא של מסי, אלא של עזיז בייץ' האוסטרלי, שכמעט חגג את הרגע הגדול בחייו. ובתוספת של התוספת השוער אמיליאנו מרטינס נדרש לעבודה רצינית. שחקני ארגנטינה רצו וחיבקו אותו כאילו הרגע הבקיע את השער שהעלה אותם לגמר.
ארגנטינה הייתה עדיפה בכל רגע של המשחק, ומסתמן שבטורניר הזה העוזרים של מסי הם הצעירים, אלה שלא פתחו במשחק הראשון, אבל עכשיו הם ה-דבר. אלבארס, אלכסיס מק אליסטר, אנסו פרננדס ששיחק שוב כקשר האחורי ביותר ואיפשר לרודריגו דה פול להיות קרוב למסי, כמו שומר ראש אמיתי. ומסביבם האוהדים. ארגנטינה היא היחידה שממלאת בקטאר אצטדיון כמעט בעצמה. האווירה ביתית כאילו מדובר בבואנוס איירס או רוסאריו, פלוס משלחת מהודו ושאר מקורבים לתת היבשת שמנסים להצטרף לשירים בספרדית והמילה היחידה שהם באמת יודעים היא מסי.
2 צפייה בגלריה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
שוב הרים את האצטדיון לשמיים. מסי
(צילום: רויטרס)
איתם, ומסי, והצעירים, ארגנטינה הייתה עליונה בכל רגע של המשחק. היא יכולה הייתה להבקיע לא מעט (רק לאוטרו מרטינס המחליף היה יכול להיות עם צמד, לפחות), אבל בצורה מוזרה גם אפשר לומר במקביל שהיא שרדה. כן, זה לא ממש הולך יחד, אבל זו אולי ארגנטינה מודל 2022 – מלהיבה לפרקים, מסי מרים את האצטדיון לשמיים, אבל גם משאירה איזה קושי באוויר, כדי שיהיה אפשר להתגבר עליו וייתן דלק למשחק הבא.
אולי זה טוב, הדלק הזה, יש שיגידו שככה לוקחים תארים. המשחק הבא הוא מול הולנד ואף אחד לא יתפלא אם התסריט המורכב יחזור על עצמו. גם לא אם יהיה לו סוף טוב.