אוהדי כדורגל הם לרוב אנשים אופטימיים בקיץ. זה לא קשור לדכדוך שיכול להביא עימו הגשם, אלא כי בקיץ יש תקווה. זו תקופת שינויים, אולי העונה הבאה תיראה טוב יותר. אוהדי בית"ר ירושלים אינם יוצאי דופן מבחינה זו. גם הם אופטימיים בקיץ, אבל פעמים רבות התקווה מתפוצצת להם בפנים. עם זאת, נראה שמצבה של בית"ר לקראת סוף העונה הנוכחית טוב בהרבה מהמקום שבו הייתה לפני שנה.
הקבוצה רחוקה מלהיות מושלמת, או אפילו יציבה, אבל אסור לשכוח איפה הייתה בית"ר בתחילת העונה הנוכחית. הבעלים הקודם שלה, משה חוגג, הואשם בפלילים והעביר את המועדון לברק אברמוב עשרה ימים בלבד לפני מחזור הפתיחה. בגלל הצרות הניהוליות מקומו של יוסי אבוקסיס לא היה ברור לגמרי, ואילו עכשיו כן. לסגל השחקנים יש בסיס מסוים ועליו אמורים לבנות משהו עד פתיחת העונה הבאה. לפני שנה הבסיס לא היה קיים. הנה תזכורת להרכב של בית"ר במשחק הפתיחה של העונה, הפסד 4:1 למכבי נתניה – דלויה, גולדנברג, זהבי, חוג'ה, גרצ'קין, קריאף, זרגרי, אספרייה, אבישי כהן, שועה, נחמני. לא ככה פותחים עונה.
3 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר חוגגים
שחקני בית"ר חוגגים
יש במה להתגאות. שחקני בית"ר חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
אז מה נשתנה? שוער חדש ולא רע, מיגל סילבה, כבר יש. הקישור מאוזן הרבה יותר עם תמיר עדי וטרזייה תומא, כשיש גם את עדי יונה ברוטציה. על ההתקפה נכתב ונאמר כבר הרבה: דנילו אספרייה, ירדן שועה ויון ניקולאסקו מהווים שלישייה שבית"ר יכולה להתגאות בה. אז מה עוד צריך לשפר? את קו ההגנה. סליחה, לא צריך, חובה לשפר. הוא אמנם נראה ראוי יותר מזה שפתח את העונה, אבל לא מספיק למטרות של המועדון.

הכל תלוי בגרסיה

אם כן, המטרה הראשית של בית"ר צריכה להיות שמירה על הזרים המצליחים ולעשות מהפכה בקו האחורי. בעשרת המשחקים האחרונים שמרה בית"ר על שער נקי רק מול הפועל חיפה (פעמיים), לא בדיוק קבוצה התקפית דגולה. בהפסד האחרון של בית"ר, לבני־סכנין, היא הייתה ביתרון מספרי לאחר הרחקתו של בירם כיאל. בזמן ההרחקה בית"ר כבר הייתה בפיגור שני שערים, אבל ספגה עוד שניים גם אחריה.
3 צפייה בגלריה
אורי דהן שחקן בית"ר ירושלים
אורי דהן שחקן בית"ר ירושלים
נחשב להצלחה יחסית. דהן
(צילום: עוז מועלם)
באותו משחק מול סכנין גדל סימן השאלה סביב אורי דהן. הבלם שהגיע ממכבי חיפה נחשב להצלחה יחסית בבית"ר, אבל הגלישות שלו לדשא נראו חסרות אחריות. המגן אבישי כהן מסר אחורה ובישל שער שלישי לסכנין. הבלם סרגיי בורודין נחשב לפחות טוב מבין השחקנים החדשים שהגיעו בינואר. המגן גרגורי מורוזוב מבוקש במקומות אחרים, וברוסיה פורסם שבאר־שבע תנסה להחתים אותו. הגיוני בהתחשב בכך שמורוזוב מחזיק באזרחות ישראלית.
אז איך בית"ר תצליח לקחת את הבסיס הקיים ולבנות עליו משהו טוב יותר? זו כבר שאלה כספית. המועדון עדיין סוחב חובות וכרגע לא נראה שהמצב יאפשר לבית"ר להיות תחרותית בשוק המקומי על שחקנים שיש להם ביקוש בקבוצות אחרות. עם זאת, יכול להגיע שינוי. לוי גרסיה, שאותו מכרה בית"ר בכ־2.5 מיליון יורו לא.א.ק אתונה, אמור לעבור לליגה גדולה יותר. בא.א.ק דורשים סכום גבוה מאוד עבור גרסיה, למעלה מכפול ממה ששילמה לבית"ר, שמצידה תקבל כ־40 אחוז מהעסקה.
3 צפייה בגלריה
לוי גרסיה בפעולה
לוי גרסיה בפעולה
בית"ר תקבל 40 אחוז מסכום העסקה העתידית עליו. גרסיה
(צילום: עוז מועלם)
אם כן, גורלה הכלכלי של בית"ר לחודשים הקרובים לא תלוי רק בה, אבל גם כך צריך לזכור שהסגל הנוכחי - שוב, בעיקר בזכות ההתקפה - שם את בית"ר כמובילת הפלייאוף התחתון כרגע, רחוק ממאבק הירידה, דבר שאי־אפשר לומר, למשל, על הפועל ת"א. בתחילת העונה מצב כזה היה מתקבל בשמחה.
פורסם לראשונה: 10:00, 28.04.23