טורניר הכדורסל האולימפי מתקרב לרגעי ההכרעה, ומחר נדע אילו שתי נבחרות יבטיחו מדליה ומקום בגמר. ב-7:15 בבוקר ייערך חצי הגמר הראשון בין נבחרת הכוכבים של ארצות הברית לאוסטרליה המוכשרת, וב-14:00 סלובניה של לוקה דונצ'יץ' תפגוש את צרפת.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
בגזרה הישראלית, מתן רודיטי יקפוץ כבר בלילה (בין רביעי לחמישי) למים לתחרות השחייה במים פתוחים.
6 צפייה בגלריה
אדם אונדרה, מתן רודיטי, לוקה דונצ'יץ'
אדם אונדרה, מתן רודיטי, לוקה דונצ'יץ'
אדם אונדרה, מתן רודיטי, לוקה דונצ'יץ'
(צילום: עוז מועלם, AP, AFP)

מתן רודיטי (שחיית מרתון במים פתוחים) | 00:30

השחיין מתן רודיטי יהפוך לראשון שמייצג את ישראל בשחייה במים פתוחים באולימפיאדה, כשיזנק עם עוד 25 שחיינים אחרים למשחה הארוך ביותר במשחקים, שייערך בפארק אודביה.
6 צפייה בגלריה
מתן רודיטי
מתן רודיטי
יעשה היסטוריה. מתן רודיטי
(צילום: עוז מועלם)
אפשר לומר שזה הענף החמישי באולימפיאדה הנוכחית שישראל רושמת בו הופעת בכורה אולימפית, אחרי גלישת גלים, בייסבול, קשתות ורכיבה על סוסים. רודיטי בן ה-22 ישאף למקום בעשירייה הראשונה, אבל עצם ההעפלה שלו למשחקים האולימפיים היא כאמור הישג חסר תקדים לישראל בתחום.
המשחה נכלל בתוכנית האולימפית מאז בייג'ינג 2008, הוא נמשך כשעתיים ונחשב מטבע הדברים לקשה מאוד מבחינה גופנית. עם השנים הצטרפו לתחרויות שחיינים שזכו להכרה לפני כן בבריכה, כמו אוסאמה מלולי התוניסאי שיתחרה בטוקיו בגיל 37, או גרגוריו פלטריניירי האיטלקי.

גמר הדיפת כדור ברזל גברים (אתלטיקה) | 5:05

האם ראיין קראוזר ישבור את שיא העולם שקבע בעצמו בהדיפת כדור ברזל ב-18 ביוני, שעומד על 23.37 מטרים? האמריקאי רשם את התוצאה הטובה ביותר במוקדמות, 22.05 מ', ויהיה כמובן המועמד הטבעי לזהב בין 12 המשתתפים בגמר. בריו הוא זכה במדליית הזהב עם שיא אולימפי של 22.52 מ'.
6 צפייה בגלריה
ראיין קראוזר במוקדמות
ראיין קראוזר במוקדמות
פוטנציאל לשיא עולם חדש? ראיין קראוזר במוקדמות
(צילום: AP)

חצי גמר: ארה"ב – אוסטרליה, סלובניה – צרפת (כדורסל) | 7:15, 14:00

נבחרת ארה"ב התאוששה מההפסד לצרפת במשחק הפתיחה וצברה ביטחון ככל שהטורניר התקדם, כשקווין דוראנט לוקח על עצמו את ההובלה. לאחר הניצחון על ספרד, שבא בזכות בריחה במחצית השנייה, החבורה של פופוביץ' תפגוש בחצי הגמר את אוסטרליה, שרמסה את ארגנטינה ברבע הגמר ונהנית מסוללה של שחקני NBA מוכשרים כמו פאטי מילס שבדיוק סגר בברוקלין, ג'ו אינגלס מיוטה או ג'וק לנדייל שסיכם בסן אנטוניו של פופ.
6 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
קווין דוראנט. משוכה לא קלה
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ' מול איסאק בונגה
לוקה דונצ'יץ' מול איסאק בונגה
יסחוף את סלובניה לגמר? לוקה דונצ'יץ' מול איסאק בונגה
(צילום: AFP)
אוסטרליה סומנה מראש כסוס שחור פוטנציאלי, והיא רוצה מדליה ראשונה בתולדותיה במשחקים האולימפיים. עוד נבחרת שרוצה מדליה היסטורית היא סלובניה. לוקה דונצ'יץ' כבר סחף את הנבחרת לטורניר האולימפי בפעם הראשונה, ועכשיו הוא רחוק ניצחון אחד נוסף ממדליה. מי שעומדת בינו ובין הגמר היא צרפת, שכבר הראתה מה היא יודעת לעשות מול האמריקנים.

גמר גברים (טיפוס) | 11:30

המטפסים הספורטיביים זכו להכרה בזכות התוכנית הפופולרית "נינג'ה ישראל", אבל לא יהיה נציג משלנו בענף שנכנס לתוכנית האולימפית. מי שכן יהיה שם הוא אדם אונדרה הצ'כי, שמחזיק בחמש מדליות זהב מאליפויות העולם ונחשב לבכיר המטפסים בגלובוס. המטפס בן ה-28 מכוון גם למדליית הזהב האולימפית, וכל תוצאה אחרת תהיה אכזבה עבורו.
6 צפייה בגלריה
אדם אונדרה בטוקיו
אדם אונדרה בטוקיו
אדם אונדרה. מכוון לזהב
(צילום: AP)
התחרות נערכת במתכונת של קרב רב, והמטפסים בגמר יצטרכו להתחרות בשלוש קטגוריות של טיפוס: הובלה, בולדרינג וספיד (טיפוס מהיר). שמונה מטפסים עלו לגמר, והם יתמודדו זה מול זה בשיטת המפסיד יוצא (מרבע הגמר). במוקדמות אונדרה דורג חמישי, בעיקר כי סיים רק 18 בטיפוס המהיר, אבל התוצאות מהמוקדמות נמחקות לקראת הגמר.