הרץ הצרפתי מאהיידין מחיסי-בנאבאד יצר סערה ברשת החברתית X כשכתב פוסט מסית נגד ישראל. "אדולף היטלר הוא ילד טוב לעומת נתניהו", כתב מי שבעבר היה סגן האלוף האולימפי ב-3,000 מכשולים (ב-2008 וב-2012).
מאז שהחלה המלחמה בישראל, סגן האלוף האולימפי לשעבר העלה מספר פוסטים עם ניחוח אנטישמי. לדוגמה: "בצה"ל יש רק חיילים פחדנים שהורגים ילדים, שחררו את פלסטין" ו"איפה המנהיגים של העולם הערבי? במה אתם טובים? הפלסטינים נטבחים". כמו כן שיתף פוסט שהשווה בין ישראל לגרמניה הנאצית ופוסטים אנטי ישראלים נוספים.
1 צפייה בגלריה
מאהיידין מחיסי-בנאבאד
מאהיידין מחיסי-בנאבאד
מאהיידין מחיסי-בנאבאד
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
ראש עיריית ריימס הגיב לו: "זאת דעה לא מקובלת, אסור להשוות את ישראל לגרמניה הנאצית. ולחשוב שהאיש הזה לבש את מדי נבחרת צרפת, איזו בושה. אני מתבייש בשביל העיר שלנו".
מחיסי-בנאבאד פרש בחודש ינואר האחרון מפעילות. לצד המדליות האולימפיות הוא היה מעורב גם במספר תקריות מביכות. באליפות אירופה 2010 בברצלונה הוא דחף את הקמע לרצפה. שנתיים לאחר מכן הפיל את הקמע באליפות שנערכה בהלסינקי, כאשר בתוך הקמע הייתה ילדה בת 14. כעבור כמה ימים הוא פרסם התנצלות על כך. ב-2011 התעמת פיזית עם האצן מהדי באלה והושעה לשנה. באליפות אירופה 2014 סיים במקום הראשון אך הוריד את חולצתו לפני קו הסיום כדי לחגוג את ההישג, כתוצאה מכך הוא נפסל.