אחרי ההפסד הדרמטי אתמול 86:85 לארמאני מילאנו, במכבי תל אביב מנסים למצוא הסברים למה שקורה לקבוצה בשניות האחרונות. אתמול הם עוד הצליחו לשלוח את המשחק להארכה ולדחות את הקץ, אבל שוב הגיע הפסד במאני-טיים, או ליתר דיוק מסל של מלקולם דילייני, 3 שניות לבאזר.
זאת לא הפעם הראשונה שזה קורה לשחקניו של יאניס ספרופולוס. זה קרה גם מול צסק"א מוסקבה, באיירן מינכן, אולימפיאקוס, אנדולו אפס, ולנסיה וכאמור גם אתמול. ההסברים הכי בולטים שהצהובים הסיקו הם בעיה מנטאלית שתוקפת את השחקנים בדקות האלה, חוסר ביטחון וקבלת החלטות לא טובה.
5 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
"כל אחד מגיב להפסדים בצורה אחרת". סקוטי ווילבקין
(צילום: ראובן שוורץ)
"זה מדאיג", אמר עוז בלייזר בסיום. "אבל אנחנו ממשיכים להאמין. אנחנו מרגישים שבכל פעם חסרה החלטה אחת או עצירה אחת. אני כבר לא יודע אם לצחוק או לבכות, הדבר היחיד שנשאר זה לקוות שיגיע לנו קצת המזל שחסר לנו. יאניס אמר לנו בחדר ההלבשה שזו רק תחילת הדרך ושאפשר לשנות את העונה, אנחנו רק צריכים את הניצוץ הקטן הזה שייתן לנו את הביטחון".
בלייזר המשיך: "אם יירד לנו הביטחון זאת תהיה הבעיה הכי גדולה. אנחנו לא יכולים להוריד את הראש עכשיו, עם כמה שזה קשה, אנחנו צריכים להתקדם למשחק הבא ולקוות שבסוף נהיה בסדר ונגיע לאן שאנחנו רוצים".

הצמד המוכר

חוץ מהבעיה המנטאלית וחוסר הביטחון בשניות האחרונות, אפשר לציין גם את חוסר היציבות של אנג'לו קלויארו, שממשחק למשחק הוא מראה תנודות חדות ביכולת. אפשר לראות את זה לפי המשחק האחרון בוולנסיה, בו קלע 15 נקודות, והפעם הסתפק רק בשתיים. וכמובן, היכולת הרעה שטיילר דורסי מציג בשלושת המשחקים האחרונים עם ממוצע של 3.6 נקודות. יש לציין שהשניים בעונה החולפת הצילו בלא מעט משחקים את מצב הקבוצה, אך עכשיו אפשר לראות בעיקר את התפוקה הירודה שלהם.
5 צפייה בגלריה
ווילבקין מאוכזב
ווילבקין מאוכזב
"כל אחד מגיב אחרת". ווילבקין מאוכזב
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
דורסי בפעולה
דורסי בפעולה
יכולת מאכזבת. דורסי
(צילום: ראובן שוורץ)
סקוטי ווילבקין נשאל על המחויבות של שאר שחקני הסגל וענה: "אני חושב שכל אחד מגיב להפסדים בצורה אחרת, אבל זה קשה לכולנו. יש לנו פשוט פתיחת עונה קשה. אי אפשר לדעת איך מגיבים להפסד בצורה הזאת משחק אחרי משחק. אנחנו ננסה לבוא למשחק הבא ולשפר את הדברים הקטנים האלה. אין ספק שחלק מהמשחקים זה היה עניין מנטאלי, בחלק פשוט חוסר מזל".

הרכש החדש

אי אפשר לשים את האשמה רק על השניים שנשארו מהסגל של העונה שעברה, גם לשחקנים החדשים יש חלק ביכולת שהצהובים מציגים העונה. מלבד שני משחקים בהם הבליח וקיבל הרבה מחמאות על כך שהוא שחקן יורוליג לגיטימי, כריס ג'ונס מראה בעיקר עד כמה הוא מתקשה ברמה הזאת, מה שלא עוזר לווילבקין. הדבר הזה לפעמים גם פוגע לו בשיקול דעת בזמן שדורסי לא מתפקד, וג'ון דיברתולומיאו רק עכשיו התחיל לחזור לעניינים אחרי שנה של היעדרות.
5 צפייה בגלריה
דיברתולומאו
דיברתולומאו
רק מתחיל לחזור לעניינים. דיברתולומאו
(צילום: ראובן שוורץ)
אתמול לאנטה ז'יז'יץ' היו כמה נקודות אור, אבל הוא נפצע, ירד לקבל טיפול וחזר לפרקט - מה שגרם לו לצאת משטף המשחק. בפועל אפשר להגיד שלא ליכולת הזאת ציפו מהסנטר הקרואטי כשהחתימו אותו בקיץ. אתמול הוא סיים עם 4 נקודות ו-4 ריבאונדים, אבל האכזבה המקצועית ממנו היא מעבר לשורה הסטטיסטית במשחק כזה או אחר, אלא בעיקר לחוסר הדומיננטיות בצבע והרכות ההגנתית.

נובמבר השחור, דצמבר הורוד?

כשהצהובים נכנסו לחודש נובמבר לא כך הם ציפו לסיים אותו. ארבעה הפסדים וניצחון בודד אחד על ז׳לגיריס קובנה. בקבוצה שמו למטרה להיכנס לחודש דצמבר ברגל ימין, כשעל הנייר מחכים להם ארבעה משחקים קלים יותר מול הכוכב האדום בלגרד, באסקוניה, וילרבאן ופנאתנייקוס, שארבעתן נמצאות בתחתית הטבלה, ושניים מול קבוצות חזקות בדמותן של ברצלונה וזניט.