ימים מעניינים עוברים על נתן לוי. לוחם ה-MMA הישראלי השיג לאחרונה את ניצחונו השני בליגת ה-MMA הבכירה בעולם, ה-UFC, ובסיום הקרב נשאל איך כישראלי משפיעים עליו התבטאויותיו האנטישמיות של הראפר קנייה ווסט. לוי השיב: "אני חושב שהחיים קצרים מידי כדי לשנוא. אז לכל השונאים, זה מבאס, אני מרחם עליכם. מעבר לזה, קניה ווסט, אם יש לך בעיה איתי או עם העם שלי, מוזמן לפגוש אותי".
היום (שני) התראיין נתן לוי לאולפן ynet ושיתף מעט בנוגע לדברים שאמר, לתגובות שקיבל וגם על מטרותיו המקצועיות. צפו בריאיון.
זה היה מתוכנן? הבנת שתישאל על זה או שזה פשוט יצא מהלב? "פשוט יצא מהלב, ברור שחשבתי על הנושא הזה הרבה זמן, כי אני פה בארה"ב, אני חי את זה, אני רואה מה קורה בטוויטר, אני רואה מה קורה ברשתות ואני מרגיש את זה ופועל נגד זה כל הזמן, אז כששאלו אותי את השאלה כמובן שכבר חשבתי על הנושא לפני".
הזמנת את קניה ווסט ואחרי הכל כשלוחם MMA מזמין מישהו להיפגש איתו, זה לא כל כך תמים. נענית? "לא, עוד לא".
אז אולי הוא קצת מפחד ויתחיל להנמיך להבות. "יכול להיות, אני מחכה לראות".
אם הוא יסכים להיפגש, מה אתה חושב שיהיה במפגש? "מפגש הסברה איכותי מאוד".
2 צפייה בגלריה
נתן לוי
נתן לוי
מתכנן לקניה "מפגש הסברה איכותי". נתן לוי
(צילום: איימי קפלן)
אתה אומר הסברה, לא תנצל את הכישורים המיוחדים שלך כדי להסביר. "כן, תראי, אני מתעסק בענף לחימתי וזה ענף הכי קשוח בעולם, ענף קרבות הכי קשה בעולם מהאימונים ועד הקרבות ואני לא בן אדם אלים, אבל לפעמים צריך להשתמש בדברים שאני יודע לעשות בשביל להגן על עצמי או הסובבים אותי".
טוב, זה ברור שקיבלת הרבה מאוד תגובות, סערה ויראלית ברשת. היו תגובות שבלטו לך במיוחד? מאנשים גם מוכרים? "היו הרבה תגובות חיוביות, אבל אני חושב שדווקא האירוניה בזה זה שרוב התגובות בפוסט עצמו, כלומר האתר הכי גדול של ה-MMA היום, הענף שאני עוסק בו, פירסם את הסרטון הזה ורוב התגובות על הסרטון עצמו הן אנטישמיות. דברים כמו 'קניה סך הכל אומר את האמת, סך הכל אומר את מה שאנחנו חושבים' או דברים שהם כבר יותר בגדר קללות, ממש הודעות נאצה".
זה מדאיג מאוד אבל זה לא ירתיע אותך, תמשיך להגיד מה שאתה חושב בעניין הזה? "אני תמיד ממשיך להילחם בכל הכוח גם בתוך הכלוב וגם בהסברה במה שאפשר, וכמובן שלעולם לא נכנעים, לעולם לא נשברים".
2 צפייה בגלריה
נתן לוי
נתן לוי
נתן לוי
(צילום: סטס גולובין)
ברשת כולם אמיצים מאוד, כמובן במרכאות. פנים אל מול פנים, שם בקרבות, בסביבה, אתה גם חווה את ההערות האנטישמיות האלה? "לא, אני לא חווה הערות אנטישמיות, כמו שאת אומרת רוב האנשים הם קצת יותר אמיצים מאחורי המקלדת. כן יש אנשים, כל מיני לוחמים, עמיתים למקצוע, שהם לא מאוד סימפטיים אלי וזה בסדר, אני לא מחפש להיות חבר שלך, אל תהיה חבר שלי. תכבד אותי ובטח ובטח שאל תסית נגד יהודים, נגד ישראל, והכל יהיה בסדר".
יכול להיות שזה אפילו מחזק אותך שם בזירה? "בספורט שלי אני צריך כל חיזוק אפשרי, אז כן, זה מחזק אותי וגם העובדה שאני הישראלי היחיד בזירה הזאת שנקראת ה-UFC זה מחזק. זה הרבה משקל, זה הרבה לחץ, אבל זה גם אומר בשבילי כשאני עולה להילחם שכל העם איתי ומאחורי".
זה בלט במיוחד, האמירה שלך שם, כי הרבה מאוד ישראלים מפורסמים בעולם, יש שמות שכולנו מכירים, קצת מצניעים את הנושא הזה. מה אתה חושב על זה? "אין מה להצניע, זה מי שאני ומה שאני ומה שאני מאמין בו. ואם יש לי במה ופלטפורמה והגעתי למצב שיש לי מיקרופון מול הפנים ושואלים אותי כזה דבר, אוי לי אם אני אתבייש להגיד את האמת".
מה המטרה הבאה, הספורטיבית? "המטרה הספורטיבית להמשיך לנצח קרבות עד שאני אהיה אלוף העולם, ומעבר לזה כמובן להשפיע בחיוב, להשתדל להוות מודל לחיקוי חיובי, בטח כלפי ילדים ישראלים ויהודים בעולם".