בכדורסל הישראלי המומים ומאוכזבים מההחלטה על סגר מלא, מה שיבטל באופן אוטומטי את החרגת המשחקים והאימונים של קבוצות ליגת העל וצפוי לפגוע מאוד בפתיחת העונה.
גביע ווינר יהיה זה שיידחה. הערב (חמישי) יתקיימו שני משחקים במסגרת רבע הגמר, אבל שני הנוספים לא ייערכו בשבת בעקבות הסגר. מסתמן כי הטורניר לא יבוטל, ואחרי הסגר הקבוצות ישחקו את המפגשים שנותרו. במינהלת הליגה עוד ניסו להקדים את שני משחקי רבע הגמר מיום שבת כבר למחר, אך לאור לוח הזמנים הצפוף והעובדה ששתיים מהקבוצות (הפועל חיפה והפועל גלבוע/גליל) מרוחקות מהמרכז, הוחלט לרדת מהמהלך.
2 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(צילום: טוויטר מכבי תל אביב)
הסגר צפוי להסתיים ב-11 באוקטובר ועונת 2020/21 בליגת העל אמורה להיפתח כבר ב-17 לאוקטובר. מדובר בלוח זמנים בלתי אפשרי גם מבחינת ההכנה לפתיחת הליגה, מפני שללא אימונים במהלך הסגר תידרש תקופת הכנה של לפחות שבועיים לפני פתיחת העונה בפועל. במינהלת מתכוונים לדחות את פתיחת הליגה בשבוע (תחל ב-24 באוקטובר), כדי לתת לקבוצות את הזמן שהן צריכות עבור אימונים.

הישראליות באירופה הוחרגו

לשמחתן של מכבי תל אביב והפועל ירושלים, משרד הבריאות הודיעה שקבוצות שמשתתפות במפעלים בינלאומיים מוחרגות, ולכן יכולות להתאמן כרגיל וכמובן גם לשחק. בירושלים החליטו להקדים את הטיסה שלהם כבר ליום שבת וימריאו לאתונה לקראת טורניר הפיינל 8 של ליגת האלופות.
האלופה הישראלית אמורה להתחיל את עונת היורוליג ב-1 באוקטובר במשחק ביתי בהיכל מנורה מבטחים מול אלבה ברלין ולשמחתה היא תוכל לארח אותו ללא בעיות, והקבוצה הגרמנית תנחת בישראל על פי המתווה של משרד הבריאות. בהנהלת היורוליג לקחו בחשבון את עניין הסגרים והמדינות האדומות, ולכן התנו את השתתפות הקבוצות בכך שהן ינועו בטיסות פרטיות בלבד. אלבה תגיע אך ורק עם אנשי הקבוצה, מה שככל הנראה הקל על קבלת ההחרגה.
2 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש. ירושלים ומכבי ת"א הוחרגו
(צילום: ראובן שוורץ)
במקביל, מספר זרים בליגת העל כבר הביעו חשש מהמצב החדש. "זה מטורף", אמר אחד מהם. "אנשים בישראל לא נשמעים להנחיות ואז מחליטים להחמיר את הסגר. זה לא פוגע רק בספורט, אלא בהרבה תחומים. נכון שהליגה אמורה להתחיל רק באמצע אוקטובר, אחרי תקופת הסגר, אבל כל הזמן הזה גם לא נתאמן? לא יודע איך להכיל את זה".