בעקבות אישור הממשלה על סגר מלא החל ממחר (שישי), ליגות הכדורגל יופסקו לאלתר וכן גם גביע ווינר בכדורסל. בתרחיש מסוים, ליגות הכדורגל המקצועניות ישובו רק בנובמבר לפעילות.
בסגר ראש השנה, שר התרבות והספורט, חילי טרופר, הצליח להחריג ולהותיר את קיום הליגות בטענה כי מדובר במקום עבודה לכל דבר ללא קבלת קהל, הפעם הספורט כבר לא יוחרג. המשמעות היא עצירת הליגות. הערב צפוי להיערך מחזור בליגה הלאומית וכן משחקים בגביע ווינר בכדורסל, אולם לאחר מכן כל הספורט ייעצר.
3 צפייה בגלריה
יאניק וילדסחוט
יאניק וילדסחוט
כנראה שלא תהיה ליגה עד נובמבר
(צילום: ראובן שוורץ)
במשרד הבריאות הודיעו: "תהיה סגירה של כלל ענפי הספורט למעט משחקים בינלאומיים רשמיים". השר טרופר: "המתווה שהושג יאפשר את המשך קיום המשחקים הבינלאומיים. בצער רב נאלצנו להודיע על השהיית כלל משחקי ליגות הספורט בישראל, כולי תקווה שנוכל לאפשר לספורט התחרותי בישראל לחזור במהרה ככל הניתן".
ליגת העל בכדורגל תפסיד מחזור אחד ועוד שני משחקים דחויים, זאת בשל פגרת הנבחרות. בשבת הקרובה אמורה הייתה בית"ר ירושלים לשחק מול קריית שמונה במשחק שנדחה מתחילת השבוע בעקבות הידבקות של אחד משחקני ק"ש בקורונה, הוא יידחה שוב (משחק שלישי העונה של בית"ר שנדחה) ויגרום לכך שהירושלמים לא ישחקו כדורגל חודש וחצי לפחות. מכבי ת"א הייתה אמורה לפגוש את מכבי נתניה, והמשחק הזה כנראה היה נדחה בכל מקרה בשל התפרצות הקורונה אצל אלופת המדינה, שתשעה משחקניה חולים.
מחזור הליגה הבא שתוכנן ל-3 באוקטובר ואמור היה לכלול בין היתר את משחק העונה בין מכבי ת"א למכבי חיפה יידחה. גם תחילת הליגות הנמוכות שתוכננו להיפתח עם מחזור גביע במהלך אוקטובר יידחו לפחות עד נובמבר, כמו גם ליגות הנוער והילדים. "סיכויים קלושים להמשך קיום משחקי הכדורגל, אפילו לא אימונים, ננסה לבקש לחזור לאימונים אחרי שבוע", סיכם יו"ר המינהלת, ארז כלפון.
3 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(צילום: ראובן שוורץ)

בשורה לישראליות באירופה ולנבחרת

השר טרופר ביקש להחריג את עניין המשחקים הבינלאומיים, להם יש חשיבות תדמיתית עבור המדינה ובמתווה של הסגר הוחלט אכן להחריג זאת. השבתת אימונים של הקבוצות הישראליות הייתה גורמת לכך שהן לא יהיו בכושר ולכן מכבי ת"א, הפועל ב"ש ומכבי חיפה, יוכלו להמשיך ולהתאמן.
בעיה נוספת שיכולה הייתה להיות בהקשר הזה היא עניין הטיסות. מכבי ת"א צריכה לצאת כבר בשבוע הבא לאוסטריה לגומלין פלייאוף מוקדמות ליגת האלופות מול זלצבורג, והפועל ירושלים בכדורסל צריכה לצאת לאתונה לקראת טורניר שמונה האחרונות בליגת האלופות בכדורסל. במקרה שלא הייתה ניתנת ההחרגה, קבוצות היו יוצאות מוקדם יותר לחו"ל לטובת אימונים ומשחקים.
נבחרת ישראל תשחק בדיוק בעוד שבועיים מול סקוטלנד בחצי גמר פלייאוף היורו. ייתכן כי לאור המצב, הנבחרת תקדים את יציאתה לגלזגו עם השחקנים מליגת העל והצוות המקצועי, אליהם יצטרפו הליגיונרים. כמו כן, לא צפויה להיות בעיה עם נחיתה של קבוצות מחו"ל בישראל בתקופת הסגר לאור ההחלטה להחריג את הספורט הבינלאומי.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
הנבחרת צפויה להמריא מוקדם יותר לאוסטריה
(צילום: עוז מועלם)

עתיד האימונים

ההערכה היא שגם אימוני הקבוצות המקצועניות לא יוכלו להתקיים מאחר שלא יוחרגו, ולמרות שתתבצע בקשה מיוחדת לקיימם תחת נסיבות של מקום עבודה חיוני, הסיכוי שזה יקרה קלוש. הליגה הייתה אמורה לחזור ב-17 באוקטובר לאחר פגרת הנבחרת, אולם העובדה שהפועל חדרה ובני סכנין לא התאמנו בצורה סדירה בגלל התפרצות הקורונה אצלן, עלולה לדחות את חזרתה לתחילת נובמבר.

זרים ורשת בטחון

עוד בעיה שעלולה להיווצר היא בהחתמת שחקנים זרים, כשבעוד 11 ימים, כשישראל עדיין תהיה בסגר מלא - ייסגר החלון האירופי. לכן קבוצה כמו מכבי ת"א שרוצה להחתים חיזוק זר לקראת המשך המשחקים באירופה כנראה לא תוכל לעשות זאת. הסגר גם מעכב את "רשת הביטחון" שבעלי הקבוצות ציפו לקבל ממשרד האוצר ושאמורה להבטיח את המשך פעילותן.

כלפון: "נדע תדע לתת את הפיתרונות והתרופות"

אחרי ההחלטה הסופית על עצירת הספורט, בהחרגה של המפעלים הבינלאומיים, אמר השר טרופר: "המתווה שהושג יאפשר את המשך קיום המשחקים הבינלאומיים. בצער רב נאלצנו להודיע על השהיית כלל משחקי ליגות הספורט בישראל, כולי תקווה שנוכל לאפשר לספורט התחרותי בישראל לחזור במהרה ככל הניתן".
יו"ר מינהלת הליגות, ארז כלפון, הוסיף: "אנו מקבלים ומכבדים את החלטת ממשלת ישראל וראשית מאחלים לכל עם ישראל בריאות מלאה. נדע לתת את הפיתרונות והתרופות להמשך פעילות הליגות על מנת לחדש את המשחקים ולסיים את העונה באופן ספורטיבי, בדיוק כפי שנעשה בעונת המשחקים הקודמת".
אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "גם בשעה מורכבת, מאתגרת ועם הרבה סימני שאלה, ממשלת ישראל ידעה לייצר פתרון שהציל את הכדורגל הישראלי ברמה הבין-לאומית. ההתאחדות לכדורגל מצאה אוזן קשבת והבנה גדולה מצד ממשלת ישראל, שחרף הסגר רחב ההיקף החליטה להחריג את הקבוצות המשתתפות במסגרות האירופיות, הן למשחקים והן לאימונים מלאים, וכמובן את נבחרות ישראל - הבוגרת, נבחרת הנשים והנבחרת הצעירה.