איגוד הג'ודו הבינלאומי החליט להשעות את האיגוד האיראני מתחרויות עד ספטמבר 2023. זאת בעקבות הסירוב של הג'ודאים האיראנים לעלות לקרבות נגד ישראלים. המשמעות: האיראנים לא יוכלו לשלוח נציגים לתחרויות הג'ודו באולימפיאדת טוקיו בקיץ.
כזכור, בית הדין הבינלאומי לבוררות בספורט קיבל בחודש שעבר את הערעור של איגוד הג'ודו האיראני בנוגע להשעיה שספג מהאיגוד העולמי, כשקבע כי כזו ללא הגבלת זמן היא לא חוקית. בית הדין הבינלאומי החזיר את הכדור לאיגוד העולמי, שפרסם הערב (חמישי) כי הוא מגביל את ההשעיה לארבע שנים, מה-18 בספטמבר 2019 (אז החלה) ועד ה-17 בספטמבר 2023.
3 צפייה בגלריה
שגיא מוקי וסעיד מלואי
שגיא מוקי וסעיד מלואי
שגיא מוקי וסעיד מולאי
(צילום: פרטי)
3 צפייה בגלריה
סעיד מולאי
סעיד מולאי
החליט לברוח לגרמניה עוד ב-2018. מולאי
(צילום: אורן אהרוני)
בהודעה של האיגוד העולמי נאמר: "לאור ההפרות החוזרות ונשנות ביותר של התקנון שבוצעו על ידי איגוד הג'ודו האיראני, ועדת המשמעת סבורה כי יש לקבוע השעיה לתקופה של ארבע שנים, כלומר אולימפיאדה מלאה".
ההחלטה מגיעה לאחר שאלוף העולם לשנת 2018, סעיד מולאי החליט לברוח לגרמניה לאחר שקיבל הוראות להפסיד בכוונה כדי שלא ייאלץ להילחם מול שגיא מוקי באליפות העולם שנערכה לפני כחודשיים, בה זכה בסופו של דבר הישראלי.
3 צפייה בגלריה
מפגן התמיכה בסעיד מולאי
מפגן התמיכה בסעיד מולאי
מפגן התמיכה בסעיד מולאי בגראנד סלאם ת"א האחרון
(צילום: עוז מועלם)
באוקטובר האחרון מולאי התייצב מול הדיינים בבית הדין הבינלאומי והעיד במשך שמונה שעות לאחר שהוועד האולימפי האיראני דרש כי ישוב לייצג את המדינה באולימפיאדת טוקיו, אחרי שערק מהמדינה ועבר לייצג את מונגוליה.
מולאי הוא אחד משלושה איראנים שהעידו באותו דיון לאחר שערקו מהמדינה. השניים האחרים הם מוחמד מנצורי, מאמנה לשעבר של נבחרת הג'ודו הלאומית, והג'ודוקא ואהיד סרלק, המכהן כיום כמאמן נבחרת טג'יקיסטן. סרלק נדרש לא לעלות לקרב מול יריב ישראלי לפני יותר מעשור, ולכן ערק לאחר אליפות העולם ב-2009 ועבר להולנד.