היורוליג נחלשה העונה, זה פותח הזדמנויות לניצחונות על קבוצות "גדולות". הבעיה שמכבי ת"א גוררת הפסדים במשחקים צמודים בסיבוב הראשון, ואתמול ניצלה הזדמנות להחזיר אחד מהם בניצחון על ריאל מדריד, שהגיעה להיכל בלי סרחיו יוי, רודי פרננדס ואנתוני רנדולף.
אסור לשכוח שגם מכבי ת"א שיחקה לאורך תקופה לא קצרה בלי שלושה-ארבעה שחקנים, ואתמול נהנתה מערב נדיר של טיילר דורסי: 30 נקודות מטווחים מגוונים: 7 מ-9 ל-2 נקודות, 4 מ-5 מחוץ לקשת ו-4 מ-4 מהקו. אני מעדיף לא לייחס את הניצחון לכלים השלובים בין התוצאה לתפוקה החד-ספרתית של סקוטי ווילבקין (9 נקודות) כי הוא מסר גם 8 אסיסטים.
3 צפייה בגלריה
פבלו לאסו עצבני
פבלו לאסו עצבני
אם זה לא מקולקל למה לתקן? לאסו
(צילום: EPA)
מכבי לא הייתה מנצחת בלי עזרה לא קטנה מהמאמן הספרדי פבלו לאסו. חבר שלי אמר לי פעם שלא מעניין אותו שהעלו את מחיר הבנזין, הוא ממשיך למלא ב-100 שקלים. לאסו ניראה לפעמים כאילו מחליף שחקנים כמו סדרן בתחנת מוניות בלי קשר למה שקורה במגרש.
מצד אחד, מי אני שאעביר ביקורת על מאמן ריאל מדריד 10 עונות ברצף. מצד שני, אחרי רבע התקפי מדהים של 33 נקודות בעשר הדקות הראשונות, ריאל נתקעה על 51 נקודות ב-30 הדקות הבאות.
3 צפייה בגלריה
טיילר דורסי ואנטה ז'יז'יץ'
טיילר דורסי ואנטה ז'יז'יץ'
30 נקודות במטווח מגוון. דורסי
(צילום: ראובן שוורץ)
לאסו עלה לרבע השני, כהרגלו, עם ג'יי.סי קארול וארבעה מגנים, וזה ניראה כמו מכונית פורמולה-1 שהנהג שלה הכניס לרוורס ב-250 קמ"ש. אפשר וצריך לשתף עוד שחקנים אבל לא ביחד. אלכס טיוס ועוסמן גרובה סיפקו יחד אפס נקודות ב-13 דקות משחק, וריאל קלעה רק 13 נקודות. 9 מהן של קארול. אם זה לא מקולקל למה לתקן?
אלברטו אבלדה היה השחקן היעיל של ריאל ברבע הראשון, אבל למרות שהיה אחראי ל-17 נקודות (7 נקודות ו-5 אסיסטים), הוא שותף בסך הכל 23:41 דקות, קלע 13 נקודות ומסר 7 אסיסטים. גבריאל דק, ששיחק אותו מספר דקות (23:05), דייק בזריקה אחת מ-7 מהשדה. למה?
קארול קלע שלוש שלשות בשמונה דקות וראה את המשחק מהספסל עד לכדור האחרון. ומה הוא עשה בכדור הזה? במקום לצאת מחסימה לשלשה, שזו המומחיות שלו, נתנו לו להוביל את הכדור תחת הלחץ של יובל זוסמן, והוא איבד אותו, אחרי שהתייבש 21 דקות על הספסל. בטופס המשחק מופיע שקארול איבד את כדור המשחק, ואיפה רשומות ההחלטות של המאמן?
3 צפייה בגלריה
האנטר
האנטר
שתי חסימות ושינוי של עוד 10 זריקות. טבארס בפעולה
(צילום: ראובן שוורץ)
לריאל יש סנטר ענק, וולטר טבארס (2.20 מ'). היו לו שתי חסימות, אבל הוא הצליח לשנות עוד עשר זריקות. שחקן כזה חייב להישאר רוב הזמן קרוב לסל, וזה קרה ברבע הראשון כשהגארדים של ריאל עברו בכוח בחסימות כדי שטבארס לא יבצע חילוף. מהרבע השני כל פיק-אנד-רול מדורג של מכבי נענה בחילוף, שהשאירו את טבארס שוב ושוב תקוע באמצע בין הצליפות של טיילר דורסי להטבעות של אותלו האנטר. חופשי על הבר.
יאניס ספרופולוס לא אחראי לשלוש החטאות מהקו של האנטר ו-ווילבקין, שעשו במכנסיים בדקה האחרונה. הוא כן אחראי להרכב הגבוה שפתח את המשחק, מול ריאל שאיבדה את פקונדו קמפאסו שהלך ל-NBA והופיעה בלי יוי הפצוע. במקום ללחוץ את קרלוס אלוסן הצעיר, ששיחק עד היום פחות מעשר דקות, ההרכב הגבוה של מכבי פיגר 11:2 אחרי 2:25 דקות. לזכותו של ספרופולוס, משם הוא כבר שיחק עם שלושה גארדים.
בשבוע הבא טורקי כפול: פנרבחצ'ה בחוץ בשלישי, אנאדולו בבית בחמישי. שני ניצחונות יכניסו את מכבי ת"א לראשונה העונה לשמינייה המובילה.