אליפות אירופה בהתעמלות מכשירים ננעלה היום (ראשון) בבאזל שבשוויץ עם מדליית כסף לאנדריי מדבדב בגמר שולחן הקפיצות.
מדבדב בן ה-31, שעלה לגמר מהמקום הראשון, הוגרל להיות המתחרה השביעי שמבצע את התרגיל שלו מבין שמונה המתחרים. בניסיון הראשון שלו הוא השיג ציון של 14.633 (אחרי קפיצה בדרגת קושי גבוהה של 5.6) ומיד לאחר כך רשם תוצאה טובה יותר של - 14.683. עם ממוצע של 14.658 סיים במקום השני בתחרות והשיג מדליית כסף שנייה בקריירה באליפות אירופה.
4 צפייה בגלריה
מדבדב
מדבדב
אנדריי מדבדב. הישג מרשים
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
מדבדב
מדבדב
מקום שני בגמר. מדבדב בפעולה
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
מדבדב
מדבדב
מדבדב על הפודיום
(צילום: AFP)
במדליית הזהב זכה מדליסט הארד האולימפי מלונדון, האוקראיני איגור רדיבילוב, עם ציון ממוצע של 14.716 נקודות. את תמונת הפודיום השלים הבריטי גיירני ריגאני-מורן עם ממוצע של 14.583 נקודות.
חשוב לציין כי מדבדב עדיין לא השיג את הכרטיס למשחקים האולימפיים, כמו חבריו לנבחרת ארטיום דולגופיאט ואלכס שטילוב. הוא ממתין לדעת מתי תתקיים התחרות האחרונה בסבב גביע העולם בקטאר, שם ינסה לסיים ראשון ולהשיג את הכרטיס האחרון שיחולק למשחקים.

טיפס על עמודים - והגיע למדליה

מדבדב, שעלה לארץ מרוסיה בגיל 12, החל לעסוק בספורט כבר בגיל שש כששיחק כדורגל בשכונה עם חבריו. בימים ההם הוא נהג לטפס על עמודים ולקפוץ מעל גדרות והמשפחה החליטה לבדוק את הפוטנציאל שלו. הוא נשלח לאולם ההתעמלות המקומי והתאהב במקצוע.
4 צפייה בגלריה
מדבדב
מדבדב
הזוכים על הפודיום
(צילום: AFP)
גם כשמשפחתו עלתה לארץ לא ויתר מדבדב על ההתעמלות, ובכל יום עשה את הדרך מחיפה לזיכרון יעקב כדי להתאמן. ב-2013 הוא החליט לעשות את המעבר הגדול להדר יוסף כדי להתאמן לצד אלכס שטילוב וההצלחות לא איחרו לבוא: ב-2015 הוא דורג שביעי באליפות אירופה, ב-2017 סיים שמיני, שנה מאוחר יותר הוא עלה לגמר וסיים חמישי וב-2019 השיג את מדליית הכסף.