קטי ספיצ'קוב ויואב כהן מדורגים במקום החמישי בתום יום השיוטים הראשון באתר האולימפי. ספיצ'קוב, סגנית אלופת העולם, פתחה את התחרות בשני שיוטים שבהם סיימה במקומות 3 ו-5, אבל דווקא השיוט האחרון היה הפחות טוב שלה, בו סיימה במקום התשיעי בלבד.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
במקום הראשון מדורגת האלופה האולימפית, הצרפתייה שרלין פיקון עם שלוש נקודות שליליות בלבד. אחריה מדורגת עוד גולשת ותיקה ומנוסה, הפולנייה נוצ'טי קלאפצ'קה שצברה חמש נקודות. אחריהן מדורגות האיטלקייה מרתה מאנטי (6), הבריטית אמה ווילסון (7) וספיצ'קוב. דווקא אחרי הישראלית מדורגות גולשות איכותיות, ההולנדית ליליאן דה-חאוס עם תשע נקודות והסינית לו יונקיו (11 נקודות). 
2 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
השיוט האחרון היה הפחות טוב שלה. קטי ספיצ'קוב
(צילום: רויטרס)
יואב כהן, שגם הוא מדורג חמישי בתחרות לגברים, לא נכנס לעניינים בשיוט הראשון שלו וסיים במקום ה-12, אבל השתפר בשני השיוטים שנערכו לאחר מכן וסיים אותם במקומות השישי והשני. הדירוג שלו נקבע תוך הסרה של השיוט הגרוע ביותר.
ההפתעה של היום הראשון הגיעה מהשווייצרי מתאו סאנז-לאנז שצבר שתי נקודות שליליות. במקום השני מדורג הספרדי אנחל גראנדה-רוקה (5 נקודות), אולם קשה להאמין שהשניים ימשיכו להיות מדורגים בצמרת ברגע שהרוחות יתגברו.
2 צפייה בגלריה
יואב כהן
יואב כהן
לא נכנס לעניינים בשיוט הראשון. יואב כהן
(צילום: רויטרס)
היריבים הגדולים של כהן על עלייה לפודיום יהיו הולנדי המצוין קיראן באדלו, שצבר שש נקודות, בדיוק כמו האיטלקי המדורג רביעי, מאתיה קאמבוני. לכהן יש שמונה נקודות אחרי הסרת השיוט הגרוע מהיום הראשון, בדיוק כמו לצרפתי המנוסה תומאס גויאר. בדגם הלייזר רדיאל שי קקון הצעירה (18) מדורגת במקום 29 אחרי שני שיוטים אותם סיימה במקומות 39 ו-13.
אתר השייט האולימפי אופיין ביום השיוטים הראשון ברוחות בינוניות בעיקר, והטייפון עליו דיברו כולם צפוי לתת אפקט על התחרויות מחר. יחד עם זאת, עדיין לא ברור אם הטייפון יגרום לרוחות חזקות קיצוניות, או יחלוף באזור ללא השפעה מיוחדת. "לכהן היו יכולות טכניות ופיזיות מצוינות", הסביר המאמן גור שטיינברג. ביום השיוטים מחר צפויות רוחות בינוניות לא יציבות".
פורסם לראשונה: 08:56, 25.07.21