יש קבוצות יורוליג שהרוויחו מהבידודים ומהווירוס, ויש כאלו שהפסידו או שהתנופה שלהן נעצרה. לפחות בטווח הקצר, יכול להיות שמכבי ת"א דווקא נהנתה מההפסקה שנכפתה עליה ביורוליג מאז הפסד החוץ במונאקו ב-29 בדצמבר ועד אמש (חמישי), כאשר סיימה את משחק הבכורה שלה באירופה ב-2022 בניצחון גדול על אולימפיאקוס. היוונים הגיעו במאזן 6:12, מכבי ב-11:7, ועדיין זה יכול היה להסתיים בהפרש גדול מ-15 נקודות אם הצהובים (שהפכו ללבנים) לא היו מרפים מהלחץ בדקות הסיום.
מבחינת הקבוצה מפיראוס, יכול להיות שזה היה די צפוי – היא שומרת על "יציבות" במשחקי החוץ שלה העונה, ומתקשה למצות בהם את הפוטנציאל שלה, שבא לידי ביטוי בהיכל השלום והאחווה שמאיר לה פנים. דוגמה לכך ראינו במשחק בין השתיים בסיבוב הראשון, בו היוונים התפוצצו ברבע הפותח ולא השאירו למכבי שום סיכוי. אבל מבחינת מכבי? אחרי הרצף ההיסטורי של שמונת ההפסדים ביורוליג, לא הייתה אינדיקציה שהיא תיתן מחצית שנייה כ"כ חזקה.
3 צפייה בגלריה
אוואנס מול דורסי
אוואנס מול דורסי
במכבי צריך לחשוב על איך לחבר כמה ניצחונות ולא להביט יותר מדי קדימה. אוואנס מול דורסי
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
ז'יז'יץ' מול פול
ז'יז'יץ' מול פול
גבוה מעל כולם. ז'יז'יץ'
(צילום: EPA)
אנטה ז'יז'יץ' היה גבוה מעל כולם עם ערב כמעט מושלם בהתקפה – ככה זה כשמפעילים אותו נכון – אבל לי חשוב לציין גם את ג'ון דיברתולומאו הנפלא. הוא שיחק עם המון ביטחון, והיה תענוג לראות אותו בדקות הרבות שקיבל. הוא ייצג את הרצון העז לנצח שהפגינה כל הקבוצה, מה שהיה חסר מאוד בשפת הגוף של השחקנים ברצף ההפסדים.
הניצחון לא אומר כלום לגבי שיקום סיכויי ההעפלה לפלייאוף, אבל גם החזרת הכבוד מול האוהדים המיואשים הייתה חשובה – והקהל הגיב למלחמה וליכולת של השחקנים עם עידוד מאסיבי - וגם בוז צורם לאקס טיילר דורסי, בזכות מילות הפרידה שלו למועדון, וזה אחרי שקיבל פרחים מהקבוצה יחד עם קויינסי אייסי. יכול להיות שגם הנוסטלגיה הכניסה אותם לטירוף, בזכות הכניסה להיכל המכבים של שני שמות אגדיים, מיתולוגיים ממש, שכבר אינם איתנו - "מר כדורסל" יהושע רוזין ורלף קליין זכרם לברכה.
3 צפייה בגלריה
אוואנס מול דורסי
אוואנס מול דורסי
התלבושת הלבנה תפסה את מקום הצהובה לכבוד תחילת חגיגות ה-90 ליסוד המועדון
(צילום: EPA)
הקבוצה הגיעה לנקודה נמוכה עד כדי כך שהיא ממש צריכה להתחיל מאפס, או קרוב לכך, ועכשיו צריך לחשוב על איך לחבר כמה ניצחונות ולא להביט יותר מדי קדימה. קודם כל לראות שההידרדרות אכן נבלמה, וזה יקרה בשני משחקי הבית מול אלבה ברלין ופנרבחצ'ה בשבוע הבא, ואז אולי לדמיין את השמינייה הראשונה.
ומי יודע? התלבושת הלבנה תפסה את מקום הצהובה לכבוד תחילת חגיגות ה-90 ליסוד המועדון, ומיקי ברקוביץ' נתן לשמעון מזרחי את הגופייה מספר 1, אבל יכול להיות שאחרי אתמול השחקנים לא ירצו להחליף אותה בחזרה לצבע אחר.