נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל, פתחה היום (חמישי) בהצלחה את אליפות אירופה הנערכת בקייב, כשדורגה במקום השני בגמר בתרגיל הכדורים.
אופיר דיין, יאנה קרמרנקו, יוליאנה טילגין, שי בן רובי, בר שפושניקוב קארין וקסמן ועלו ראשונות להתחרות והציגו תרגיל נקי שהעניק להן ציון נהדר של 34.1 נקודות. התוצאה הזו הציבה אותן במקום השני הכללי מתוך שש, כשהמובילה בהעדרה של רוסיה היא נבחרת אזרבייג'ן עם 34.6 נקודות.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ההתעמלות האמנותית
נבחרת ההתעמלות האמנותית
נבחרת ההתעמלות האמנותית
(צילום: באדיבות איגוד ההתעמלות)
בתרגיל הכדורים, הופיעו הבנות אותן מאמנת אירה ויגדורצ'יק לצלילי השיר "חי" אותו כתב אהוד מנור ושרה לראשונה עפרה חזה באירוויזיון 1983, אלא שהמעבד המוזיקלי חן מצגר בחר להשתמש בחידוש שביצעו רינת בר וקובי מרימי.
בתחרות הג'וניור דריה אטמנוב בהדרכת איילת זוסמן, השיגה בכדור ציון נהדר של 22.650 נקודות ועלתה לגמר מהמקום הראשון. בחבל קבעה 20.175 נקודות והייתה הרביעית לעלות להתמודד על אחת המדליות. אלונה הלל, אותה מאמנת לנה זליקמן, קיבלה בכדור 22.275 נקודות ולמרות שסיימה חמישית, לא העפילה לגמר, כיוון שעל פי החוקים עולה מתעמלת אחת למדינה. בחבל השיגה 19.225 נקודות ודורגה במקום התשיעי הכללי.
2 צפייה בגלריה
יתחרו ביום ראשון. אשרם וזליקמן
יתחרו ביום ראשון. אשרם וזליקמן
יתחרו ביום ראשון. אשרם וזליקמן
(צילום: איגוד ההתעמלות, מאיה ביאליק)
בנוסף, ישנה תחרות בין הנבחרות, בשקלול התחרות הקבוצתית והג'וניור, שם ישראל מדורגת ראשונה עם 118.425 נקודות, ולאחריה המארחת אוקראינה עם 118.3 נקודות. מחר, ביומה השני של האליפות, תשתתף הנבחרת בתרגיל המשולב, הכולל חישוקים ואלות, ואילו בנות הג'וניור יציגו את הסרט והאלות, כאשר בסיום יוענקו מדליות לתחרות הקרב רב והתחרות בין המדינות.
ביום שבת, יתקיימו הגמרים על כל תרגיל בנפרד ואילו ביום ראשון תיפתח תחרות הקרב רב לבוגרות, שם ייקחו חלק בין היתר לינוי אשרם וניקול זליקמן.