בשורה חשובה בספורט הישראלי: הביטוח הלאומי הסכים להכיר במאמנים כשכירים לצורך קבלת דמי אבטלה. מעתה, מאמני הספורט העצמאים יהיו זכאים לקבלת הכספים.
המהלך נבע מפנייתו של ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם) למנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר, בבקשה לדאוג לנושא. בתגובתו של שפיגלר נכתב, בין השאר: "מורה או מדריך אשר נחתם עמו הסכם עבודה מראש לתקופה של רבע שנה לפחות או למתן סדרה של שבעה שיעורים לפחות ייחשב לעובד שכיר. המעסיק לעניין זה נחשב הגורם אשר חייב בתשלום גמול העבודה. למען הסר ספק יובהר, כי מאמן ספורט נכלל תחת הקבוצה של מדריך (אין הגבלה בצו לסוגים השונים לגבי תחומי ההדרכה/ההוראה).
2 צפייה בגלריה
יואל רזבוזוב
יואל רזבוזוב
מאמנים יוכרו כשכירים. יואל רזבוזוב
ח"כ רזבוזוב אמר בתגובה: "אני גאה שהצלחנו להביא הישג חשוב למעמד המאמן. בחודשים האחרונים, לשכתי מוצפת בפניות של מאמנים שחלקם הגיעו למצב של פת לחם, כי מסתבר שמקצוע המאמן, בניגוד למדריך שמוכר ע"י הביטוח הלאומי, לא היה מוכר לצורך גמלת אבטלה. הפתרון המוצע יוכל לסייע ולו במעט לקיים אותם בתקופה קשה זו. אמשיך לפעול ולסייע לביצור מעמד המאמן מטעם מוסדות המדינה, ולאפשר להם שייהנו מהזכויות הסוציאליות שמהן נהנים שכירים, בגלל המצב הקשה אליו נקלע המשק".
יו״ר איגוד מאמני הכדורסל בישראל, אסי ולט, התייחס להחלטה: "הנהלת ארגון מאמני ומאמנות הכדורסל מברכים על ההחלטה להכיר במקצוע המאמן בביטוח לאומי ושירות התעסוקה לאחר שנים רבות. בעקבות ההחלטה, מאמני ומאמנות ספורט שיצטרכו לדרוש דמי אבטלה מכל סיבה שהיא יעשו זאת ע"י בחירת 'מאמן ספורט' בקטגוריות של שירות התעסוקה. כמו כן, מאמנים ומאמנות שעובדים כעצמאיים כמאמנים וידרשו אבטלה גם הם, ייכנסו תחת קטגוריה של מאמני ספורט (ולא מדריכים כפי שהיה עד עכשיו). אנחנו רוצים להודות לח"כ רזבוזוב על שיתוף הפעולה בנושא".
2 צפייה בגלריה
מתחם האימון של באיירן מינכן
מתחם האימון של באיירן מינכן
"בשורה לציבור המאמנים והמדריכים"
(צילום: EPA)
ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון: "בשורה משמחת לציבור המאמנים והמדריכים המחנכים את דור העתיד של ילדי ישראל". מנכ"ל איגוד מאמני הכדורגל אמיר כהן: "אנו מברכים על כך ומודים לח"כ יואל רזבוזוב שהקשיב לבעיה בפגישתנו האחרונה בהתאחדות וטיפל בנושא זה בצורה יסודית ומקצועית".