עד אתמול (חמישי) וינס מקמהן היה הבוס הכל יכול בהיאבקות המקצועית, שלא לומר האלוהים של הענף. הוא היה היו"ר של ה-WWE, שהפך את החברה שלו למונופול ששווה מילארדי דולרים תוך כדי דריסת המתחרים שלו.
הוא המציא את האלק הוגן, ג'ון סינה, סטון קולד סטיב אוסטין, ברט הארט, אנדרטייקר ושאר כוכבי הארגון, שחייבים לו את הקריירה שלהם. במשך כמעט 40 שנה הוא שלט בענף ביד רמה, שום דבר לא הצליח להפיל אותו. גם בגיל 76 היה היה נראה בלתי מנוצח, אלא שתוך 24 שעות בלבד הוא מצא את עצמו מודח ממפעל חייו. אחרי שהנהלת ה-WWE פתחה בחקירה לגבי "דמי שתיקה" שהוא שילם לעובדת לשעבר, בתמורה לכך שלא תתלונן. מקמהן, הפנים של ה-WWE, האיש שהמציא את ההיאבקות המקצועית והפיץ אותה לכל העולם, התפטר מרצונו. מדובר בלא פחות מרעידת אדמה. וכן, ארה"ב סוערת.
4 צפייה בגלריה
וינס מקמהן
וינס מקמהן
וינס מקמהן. הסתבכות חדשה
(צילום: AP)
הפרשה נחשפה, כאמור, אתמול ב"וול סטריט ג׳ורנל". העיתון פרסם כי הנהלת החברה פתחה בחקירה בחשד לכך שמקמהן שילם בינואר האחרון מתחת לשולחן 3 מיליון דולר לעובדת לשעבר בארגון כ"דמי שתיקה", לאחר שניהלה עימו רומן. באותו דיווח נטען כי שמקמהן הכפיל את שכרה של העובדת מיד לאחר שרומן שלהם החל, והיא התקדמה בסולם הדרגות במהירות. הסיפור הפך להיות מכוער יותר. העובדת טוענת שמקמהן העביר אותה "כמו צעצוע" לבכירים אחרים בחברה, אחד מהם הוא ג'ון לאורינאיטיס (שהיה ידוע בשם הבמה שלו ג'וני אייס), האחראי על פיתוח הכישרונות ולמעשה מי שקובע מי יהפוך לכוכב כמו ג'ון סינה ומי לא. נטען כי היחסים של אותה עובדת עם לאורינאיטיס לא היו בהסכמה. גם הוא פוטר מה-WWE.
כשהעובדת איימה להתלונן ולפוצץ את הסיפור הנורא, מקמהן, על פי הדיווחים, ניסה לסגור את זה בשקט. באמצעות עורכי דין הוא הגיע להסכם סודי עם העובדת לפיו היא לא תתלונן ותקבור את הסיפור הזה בתמורה להרבה מאוד כסף. הוא שילם את הסכום מכיסו הפרטי ולא מהכסף של החברה. במטרה לסגור את זה מתחת לשולחן, בלי התערבויות של הדירקטוריון. ככה זה שאתה רגיל להיות הבוס הכל יכול שכל העולם מפחד ממנו.

לא השערורייה הראשונה

מקמהן לקח את האישיות שלו במציאות לתוך ה-WWE והתאבק תחת השם "מר מקמהן" - בוס מתעלל וחסר מעצורים שיעשה הכל כדי לנצח ולהשפיל את יריביו. הוא אפילו נאבק בדונלד טראמפ ב-2007, ונשיא ארה"ב לשעבר גילח את הראש של יריבו (מקמהן תרם לא מעט כסף לטראמפ במהלך השנים ותמך בו בבחירות לנשיאות). מאחורי הקלעים תמיד היו שמועות על יחס לא הולם של מקמהן לעובדים ובעיקר לעובדות של ה-WWE. אבל כולם שתקו, אף אחד לא רוצה להסתבך עם הסנדק של הענף ולגמור את הקריירה שלו. גם מתאבקים שנאבקו בהתמכרויות לאלכוהול וסמים בעקבות הקריירה בזירה והנזק שהיא גורמת, לא העזו לצאת נגד מקמהן גם אם הוא הותיר אותם מדממים בצד הדרך. היחס למתאבקי עבר עורר ביקורת ציבורית רבה, ובעקבותיה מקמהן החליט לייסד תוכנית שתעזור להם לנסות להיגמל ולהמשיך לחיות גם אחרי שהקריירה מסתיימת, אבל עבור רבים מהם זה כבר היה מאוחר מדי, כמו סקוט הול (רייזר רמון) שמת השנה בגיל 58 אחרי שחטף שלושה התקפי לב במהלך ניתוח להחלפת ירך.
4 צפייה בגלריה
וינס מקמהן עם דונלד טראמפ
וינס מקמהן עם דונלד טראמפ
וינס מקמהן עם דונלד טראמפ ב-2007
(צילום: AP)
ב-1994 התפוצצה פרשת הסטרואידים האנאבוליים ב-WWE (שאז עוד נקראה WWF) במסגרתה נטען כי וינס מקמהון סיפק למתאבקיו סטרואידים אנאבוליים באמצעות מרשמים שהשיג מרופא בפנסילבניה בשם ג'ורג' זהוריאן שהיה מועסק על ידו. מקמהון הואשם בכך שעודד את מתאבקיו לצרוך חומרים אסורים על מנת שייראו גדולים וחזקים יותר. אולם התיק קרס כאשר העדים, ובראשם המתאבק האגדי האלק הוגן, הכחישו כי הבוס שלהם סיפק להם את החומרים וטענו כי הם לקחו אותם מרצונם. רק מתאבק אחד טען כי מקמהן עודד אותו לקחת סטרואידים כדי "להראות גדול יותר", אולם לא סיפק הוכחה כי מקמהן נתן לו בעצמו את החומרים האסורים, וזה לא הספיק להרשעה.
מקמהן אמנם זוכה מהאישומים אבל על ה-WWE נחתה מכה קשה, הצופים עזבו והרייטינג ירד בצורה משמעותית, לקח לחברה מספר שנים כדי להשתקם ולהחזיר אליה את הרייטינג והתהילה של תור הזהב של סוף שנות השמונים. ה-WWE הנהיגה מאז לכאורה מדיניות קשוחה נגד סמים ושחררה כמה מתאבקים שנתפסו עם סטרואידים, אולם חגיגת הסמים מאחורי הקלעים נמשכה לרוב באין מפריע ומתאבקים רבים שילמו בחייהם. כמו אדי גררו שמת בשיא הקריירה ב-2005 כשהוא בן 38 בלבד לאחר שסבל מהתמכרויות שונות. או כריס בנואה שרצח באכזריות את משפחתו והתאבד ב-2007. בניתוח אחרי המוות התברר שמוחו של בנואה היה דומה למוח של אדם עם אלצהיימר מתקדם, הוא איבד לגמרי את הקשר עם המציאות ורצח את אשתו וילדם המשותף.
4 צפייה בגלריה
מקמהן, הוגן וד"ר זהוריאן
מקמהן, הוגן וד"ר זהוריאן
מקמהן, הוגן וד"ר זהוריאן. הפרשה נגמרה בלי כלום
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
וינס מקמהן ב-1991
וינס מקמהן ב-1991
וינס מקמהן ב-1991. לקח חברה כושלת והפך אותה לאימפריה
(צילום: AP)

זה לא הסוף

על אף המקרים הקשים הללו, ה-WWE המשיכה לשגשג, הפכה לחברה ציבורית ששווה היום כמעט שישה מיליארד דולר, כשהרווחים שלה מ-2021 בלבד עומדים על מיליארד דולר. מקמהן בחר לשמור את מרבית מניות החברה לעצמו. אולם בגלל שמדובר בחברה ציבורית שהונפקה בבורסה, מועצת המנהלים יכולה להדיח אותו - מה שקרה בסופו של דבר, להפתעת רבים.
האקלים הציבורי הנוכחי אינו דומה בכלל לשנות התשעים ובארה"ב של היום יש אפס סבלנות לסיפורים של הטרדות מיניות, אפילו ב-WWE שנחשבת לחברה עם ערכים מאוד שמרניים וכזאת שפחות פונה לחלק הליברלי יותר של ארה"ב. מתאבקים לשעבר סיפרו לתקשורת, בעילום שם כמובן, שהם יודעים על הטרדות מיניות רבות שהושתקו ע"י הארגון, וחלק מהתוקפים עדיין עובדים בו במשרות בכירות. מועצת המנהלים אפשרה למקמהן להתפטר "מרצון", אבל ברור שזה צעד שאמור לרכך את המכות שעוד ייפלו על ה-WWE, בדמות עוד עדויות על הטרדות ותקיפות מיניות שהושתקו.
אבל עוד מוקדם להספיד את וינס מקמהן, כמו שמתאבקים אף פעם לא באמת פורשים אלא תמיד חוזרים לעוד ועוד קרבות, בטח גם איש העסקים הלוחמני ימצא את דרכו שוב לפסגת הארגון. מרבית המניות של ה-WWE נמצאות אצל משפחת מקמהן, ומי שמונתה במקומו ליושבת הראש היא בתו סטפני (שנשואה לפול לבסק, "טריפל אייץ'"). סטפני סומנה מזמן כיורשת של אביה ומדובר במינוי טבעי. אין ספק שהוא לא היה מתפטר אם זהות היו"ר לא הייתה לשביעות רצונו. המינוי הזה ישאיר ל"מר מקמהן" סוג של שליטה מאחורי הקלעים, עד שיחזור שוב.