הישג מרשים לליהיא רז. המתעמלת, אותה מדריכה מורן קלפנר, העפילה היום (חמישי) לגמר אליפות אירופה בתרגיל על הקרקע שיתקיים ביום ראשון אחרי שדורגה רביעית. בעקבות זאת היא הבטיחה את מקומה במשחקי טוקיו 2021.
רז פתחה את האליפות בתרגיל שהיה נקי מטעויות ברובו, למעט הנחיתות. היא זכתה לציון של 12.933 נקודות. הציון בתרגיל הקרקע סידר לה את המקום הרביעי. כדי להבטיח את הכרטיס למשחקים האולימפיים הייתה צריכה רז להתברג בין 12 הראשונות באחד מארבעת המכשירים הבודדים בתחרות, דבר שכאמור כבר כבר מובטח לה.
2 צפייה בגלריה
ליהיא רז
ליהיא רז
ליהיא רז
(צילום: איגוד ההתעמלות)
בשולחן הקפיצות קיבלה רז ציון של 13.216 נקודות. המכשיר השלישי היה המקבילים המדורגים שבו קיבלה 11 נקודות והיא קינחה בתרגיל הקורה, שם הצליחה להשיג 11.033 נקודות.
זוהי הפעם הראשונה מאז 2012 שלענף התעמלות מכשירים בנות תהיה נציגה מישראל במשחקים האולימפיים, לאחר שוולריה מקסיוטה עשתה זאת בפעם האחרונה.
2 צפייה בגלריה
ליהיא רז
ליהיא רז
נציגה ראשונה לענף באולימפיאדה מאז 2012. ליהיא רז
(צילום: איגוד ההתעמלות)
מאיגוד ההתעמלות נמסר: "זהו יום מרגש להתעמלות בישראל. אנחנו גאים ומאושרים על ההישג של ליהיא והמאמנת מורן באליפות אירופה ומאושרים על כך שתהיה נציגה ישראלית במשחקים האולימפיים. כל כך הרבה משאבים הושקעו בפיתוח הענף בשנים האחרונות וזה הרגע לקצור את הפירות. הישג זה (עוד לפני ההעפלה לגמר), הוא הדובדבן שבקצפת של הישגי ענף ההתעמלות בחודש האחרון".
פורסם לראשונה: 15:34, 17.12.20