מדהים: ארטיום דולגופיאט זכה במדליית הזהב בתרגיל הקרקע באליפות אירופה בהתעמלות מכשירים הנערכת בטורקיה. התחרות הגיעה לשיאה היום (ראשון) עבור המשלחת הישראלית עם הופעתו של דולגופיאט בגמר. לאחר שזכה במדליות כסף בשתי האליפויות האחרונות, הוא ביצע את קפיצת המדרגה עם תרגיל נהדר שזיכה אותו בציון של 15.000 בדיוק. בהמשך הוסיף מדליית ארד בשולחן הקפיצות.
חודש חלומי לספורט האולימפי בישראל:
דולגופיאט בן ה-23 הפך בכך לישראלי השני אי פעם שזוכה באליפות אירופה אחרי שאלכס שטילוב עשה זאת ב-2013, גם בתרגיל הקרקע. הוא עלה לגמר לאחר שסיים את שלב המוקדמות מהמקום השני הכללי, אך ברגע האמת הצליח לספק ביצוע טוב יותר ולסיים בראש הפודיום.
5 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט משוויץ במדליית הזהב
(צילום: גטי אימג'ס)
5 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
דולגופיאט מרחף
(צילום: גטי אימג'ס)
דולגופיאט עלה שישי בגמר והציג תרגיל מעולה עם דרגת קושי של 6.4, כאשר במהלכו ביצע טעויות קטנות בלבד, עם נחיתות מושלמות ונעיצת רגליים במזרן, התעופפות לגבהים מרשימים וציון טוב במעט ממה שהשיג במוקדמות.
שראמקו עלה לפני דולגופיאט וסיפק תרגיל פחות טוב בכמעט חצי נקודה מזה שדירג אותו ראשון במוקדמות וסיים עם מדליית הארד (14.533 נקודות). במקום השני סיים הקרואטי אורל בנוביץ' שקיבל 14.6 נקודות. יש לציין שהרוסים ארתור דלאלויאן וניקיטה נאגורני, אלוף העולם וסגנו בקרב רב בהתאמה, לא השתתפו באליפות הפעם.
כשעתיים לאחר מכן על דולגופיאט לגמר שולחן הקפיצות, שם הציג תרגיל בדרגת קושי של 5.6 עם טריפל בורג. בקפיצה הראשונה קיבל 14.766 נקודות ובניסיון השני, קיבל ציון נמוך יותר על הביצוע וסיים עם 14.2 נקודות. בשיקלול שתי הקפיצות הוא זכה לציון של 14.483 נקודות, מה שסידר לו את המקום השלישי ומדליית הארד. זו הפעם הראשונה שמתעמל ישראלי זוכה ביותר ממדליה אחת באותה אליפות יבשתית.
5 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
(צילום: AP)
דולגופיאט עלה לכותרות לראשונה ב-2015, אז הדיח את אלכס שטילוב מתואר אלוף ישראל בקרקע, אך הפריצה הגדולה הגיעה עם העפלתו לגמר אליפות אירופה בקרקע שנערכה ברומניה ב-2017, שם היה מרחק נגיעה ממדליה כשסיים במקום הרביעי.
כמה חודשים מאוחר יותר, הגיע ההישג הגדול בקריירה שלו, באליפות העולם 2017 במונטריאול, שם זכה בסגנות אליפות העולם. ב-2018 הוא סיים גם במקום השני באליפות אירופה שנערכה בגלאזגו. שנת 2019, האירה פנים לדולגופיאט, לאחר שזכה במדליית הכסף באליפות אירופה בפולין ובהמשך גם שיחזר מקום זה, באליפות העולם שנערכה בשטוטגרט ובמקביל גם הבטיח את מקומו באולימפיאדת הבכורה שלו בטוקיו.
5 צפייה בגלריה
אלכס מיאקינין
אלכס מיאקינין
אלכס מיאקינין. הפתעת התחרות
(צילום מסך)
את האליפות הטובה של ישראל, חתם אלכס מיאקינין, עם מדליית ארד בתרגיל המתח. המתעמל שעלה לארץ לבדו לפני ארבע שנים, השיג 14.2 נקודות. רוברטאס טבורוגאלאס הליטאי זכה בזהב בזכות 14.8 נקודות ושני הקרואטי טין סרביץ' עם 14.6 נקודות.
5 צפייה בגלריה
אלכס מיאקינין
אלכס מיאקינין
אלכס מיאקינין. מדליית ארד
(צילום: איגוד ההתעמלות)
מוקדם יותר היום, בתחרות הנוער, אייל אינדיג שעלה לגמר סוס הסמוכות מהמקום השביעי, הגדיל לעשות בשמינייה האחרונה, כשזכה במדליית הכסף כשקיבל ציון של 13.366 נקודות והתחלק במקום זה על הפודיום עם מתעמל ליטאי שזכה לציון דומה.
פורסם לראשונה: 14:16, 13.12.20