באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
לאו מסי, קיליאן אמבאפה. שני חברים לפ.ס.ז', שני סופרסטארים עצומים, שני השמות המדוברים ביותר לקראת גמר המונדיאל – וגם בצדק. הם עוברים טורניר מדהים. למשחק האחרון הם יגיעו צמודים במקום הראשון בטבלת הכובשים עם חמישה שערים לכל אחד. אבל בלי שיורדים מדרגה אחת למטה בטבלה הזו, יכול להיות ששניהם לא היו בגמר.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
לחוליאן אלבארס ואוליבייה ז'ירו יש ארבעה שערים והם הבונוס האדיר של שתי הפינליסטיות. החלוצים המרכזיים שמשלימים את הכוכב הבולט של ההתקפה, וסיפקו תצוגות אדירות. יש כאן היפוך תפקידים מושלם לעומת מסי (35) ואמבאפה (23): אלבארס בן ה־22 הוא זה שמשתף פעולה באופן מקסימלי עם המנהיג הוותיק, ז'ירו בן ה־36 הוא האיש שהפנומן הצעיר יכול לסמוך עליו שיסיים את ההתקפות עם כדור ברשת.
4 צפייה בגלריה
אוליבייה ז'ירו קיליאן אמבאפה נבחרת צרפת
אוליבייה ז'ירו קיליאן אמבאפה נבחרת צרפת
האיש שאמבאפה יכול לסמוך עליו. ז'ירו
(צילום: גטי אימג'ס)
4 צפייה בגלריה
אוליבייה ז'ירו נבחרת צרפת
אוליבייה ז'ירו נבחרת צרפת
ז'ירו כובש את שער הניצחון של צרפת ברבע הגמר מול אנגליה
(צילום: AFP)
אמבאפה נהנה מאוד לשחק עם ז'ירו. לפני חודשיים וחצי, לקראת המונדיאל, הוא הסביר איך ההצבה של חלוץ מילאן במרכז ההתקפה פועלת לטובתו: "יש לי הרבה יותר חופש ברגע שז'ירו משחק, מספר 9 שמעסיק את ההגנה. אני יכול להוריד הילוך, לחפש את השטחים הפנויים, לבקש את הכדור. זה לא כמו בפ.ס.ז' שם אני באמצע. ביני ובין אוליבייה יש כימיה נהדרת". ואת הדברים האלה, כידוע, הוא אמר עוד לפני התמונה המפורסמת שלהם מקטאר, בה ז'ירו הניף את אמבאפה והשניים הביטו זה בזה בהערצה.
ביורו 2020 קארים בנזמה היה החלוץ המרכזי, אמבאפה לא היה בעניינים וזה נגמר בהדחה מוקדמת. בנזמה היה אמור לפתוח בחוד גם הפעם, אבל הפציעה טרפה את הקלפים. יש הרגשה שז'ירו מתאים יותר לדרך בה פועלת התקפת הנבחרת והפעם גם תורם שערים. אז איך זה שהוא לא מוערך מספיק?
ישנן שתי סיבות: קודם כל הוא חלוץ מרכזי מהזן הישן - גבוה, לא מהיר במיוחד, לפעמים דוהה לעומת שחקנים טכניים ממנו. השנייה היא ההשוואה הבלתי פוסקת לבנזמה. אבל ז'ירו לפחות שמר על קלאסה, בזמן שבנזמה ליכלך עליו ב־2020, לפני החזרה לנבחרת: "אי־אפשר להשוות מכונית פורמולה־1 לקארטינג, ואני עוד עדין", אמר הסקורר של ריאל מדריד, "מישהו בכלל יודע איך הוא משחק?" ז'ירו השיב: "אולי אני מכונית קארטינג, אבל אני אלוף העולם".

בצל של הולאנד

המסע של אלבארס למונדיאל נראה אחרת לגמרי. הוא היה פלא אקזוטי מדרום אמריקה, כזה שמנצ'סטר סיטי מיהרה לרכוש ולהשאיר להתבשל בריבר פלייט. הוא הבקיע בבכורה שלו, בהפסד לליברפול במגן הקהילה, אבל מאז סבל מהנוכחות של ארלינג הולאנד. בזמן שהנורווגי שבר שיאי כיבושים אלבארס התקשה לקבל יותר מאשר הופעות כמחליף - ויש סיכוי טוב שזה יישאר כך גם שהליגות יתחדשו. ועדיין, אלבארס הבקיע כבר שבע פעמים ב־20 הופעות בסיטי, ונראה שהוא מבין את המצב ואת הצורך שלו להפגין יציבות לאורך זמן באירופה.
4 צפייה בגלריה
חוליאן אלבארס לאו מסי נבחרת ארגנטינה
חוליאן אלבארס לאו מסי נבחרת ארגנטינה
אלבארס שמח ללחוץ לבדו על ההגנות ולרוץ ללא הרף כדי להקל על מסי
(צילום: גטי אימג'ס)
4 צפייה בגלריה
חוליאן אלבארס נבחרת ארגנטינה
חוליאן אלבארס נבחרת ארגנטינה
אלבארס כובש את הראשון משני השערים שלו בחצי הגמר מול קרואטיה
(צילום: AP)
כמו ז'ירו, יש חלוץ מרכזי מדובר יותר ממנו בנבחרת, וגם כאן מעורבת פציעה. לאוטרו מרטינס התחיל את הטורניר בהרכב, אבל לא היה כשיר לחלוטין. אלבארס מכיר את הסיטואציה מסיטי, של להיות האופציה השנייה, ויש לו את המנטליות הנכונה לנצל כל רגע. מאז שנכנס להרכב, במשחק מול פולין, הוא לא מפסיק לכבוש. שיתוף הפעולה שלו עם מסי מעולה - הרשת חגגה עם התמונה המשותפת של לאו הכוכב עם חוליאן הילד שצולמה לפני מספר שנים, ואותה ההערצה נשארה. אלבארס שמח ללחוץ לבדו על ההגנות ולרוץ ללא הרף כדי להקל על מסי, ויש ביניהם תיאום טוב מאוד בחלק הקדמי. זה רק מוסיף לחיבור הקיים בין אלבארס לאנסו פרננדס שצמחו בריבר ומכירים היטב.
פרט לגיל ולניסיון, לז'ירו ולאלבארס יש הרבה מן המשותף, לא רק בכישרון ובתפוקה אלא גם בגישה הנכונה, המוכנות לעבודה קשה וההבנה של מקומם בתוך המכלול. הם יותר מאשר הערך המוסף של אמבאפה ומסי בגמר הזה - הם שחקני מפתח.
פורסם לראשונה: 11:31, 16.12.22