מכבי ת"א ואיגוד האתלטיקה הגישו בקשה לשר הפנים משה ארבל לזירוז הליך האזרחות של האתלטית, מרסי אפריפה, לאור תרומתה הצפויה לספורט הישראלי. מרסי היא אחותו של בלסינג אפריפה, אלוף ישראל ב-100 ו-200 מ' וכמובן אלוף העולם לנוער עד גיל 20 ואלוף אירופה עד גיל 23.
"מרסי אפריפה היא אתלטית צעירה, מבטיחה ומצטיינת, שנולדה בישראל, מתחנכת בה, ומחזיקה במעמד של תושבת ארעית", נמסר ממכבי ת"א. "ועניינה שונה וייחודי מספורטאים זרים אחרים החיים כאן שכן בין כה וכה היא תהיה זכאית לקבלת אזרחות ישראלית בעוד כשנה וחצי. קיימת דחיפות משמעותית מאד לקיצור התאזרחותה בישראל לאור תרומתה הייצוגית הצפויה לספורט הישראלי כבר כעת".
2 צפייה בגלריה
מרסי יה אפריפה, בלסינג אפריפה ועו"ד תומר ורשה
מרסי יה אפריפה, בלסינג אפריפה ועו"ד תומר ורשה
מרסי יה אפריפה, בלסינג אפריפה ועו"ד תומר ורשה
(צילום: פרטי)
לטענת מכבי ת"א ואיגוד האתלטיקה, "מדינת ישראל עלולה להפסיד סיכוי אמיתי למדליות באליפות הבלקן לנוער וקדטים כבר בספטמבר הקרוב, אם אפריפה לא תקבל את האזרחות". אפריפה היא אלופת ישראל ב-100 ו-200 מ' לקדטיות והשיגה אף את הקריטריון לתחרות הפסטיבל האולימפי האירופי לנוער, אך לא יכולה לייצג שם את ישראל. בלסינג, אגב, קיבל את האזרחות הישראלית לפני כשלוש שנים, גם כן אחרי מאבק גדול ומתוקשר.
יו"ר מכבי ת"א, דורון שיטרוק, אמר: "מרסי אפריפה שנולדה וגדלה בארץ, תלמידת תיכון אוהל שם ברמת גן, בת 17, היא כישרון ספורטיבי יוצא דופן. אחד הדברים החשובים ביותר בהתפתחותה המקצועית היא השתתפות בתחרויות בינלאומיות. כל תחרות שהיא לא משתתפת בה, גורמת לה נזק מקצועי ופוגעת קשות בהופעותיה של נבחרת ישראל באתלטיקה בזירה הבינלאומית. מדובר באחת האתלטיות הטובות בגילה בעולם. הבירוקרטיה הבלתי נתפסת עלולה לגרום לכך שהספורט הישראלי יאבד את אחת מהספורטאיות המוכשרות שלו וכולנו נפסיד מכך, מה שעלול להיות בכייה לדורות".
2 צפייה בגלריה
יגאל בלון
יגאל בלון
האחים אפריפה עם המאמן יגאל בלון
(צילום: יאיר שגיא)
עו"ד תומר ורשה, שמשרדו מתמחה במעמד בישראל, המייצג את מכבי ת"א ואיגוד האתלטיקה בישראל, מסר: "חבל על כל יום שחולף מבלי שמרסי אפריפה מייצגת את ישראל. יש כאן הזדמנות להתגאות בבמות העולמיות מאתלטית שכבר היום נחשבת עילוי, כשמנגד - כל עיכוב עלול לפגוע קשות בהתפתחותה המקצועית ובמוטיבציה שלה, בשל כך שתחמיץ תחרויות בינלאומיות חשובות".
גל לוי, מנכ"ל איגוד האתלטיקה, מסר: "מרסי אפריפה בת ה-17 היא אתלטית מוכשרת שעתידה לפניה. עם המשך עבודה נכונה אנחנו צופים לה עתיד ורוד בזירה הלאומית והבינלאומית. מתן האזרחות הישראלית שלה, שיאפשר לה לייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות, הוא קריטי להמשך הצמיחה שלה באתלטיקה".