כמעט כל אוהד כדורגל מכיר את הסצנות הללו: יש דוחק בכניסה לאצטדיון (כי לא פתחו את כל הכניסות), איזה אידיוט זורק כוס שתייה לתוך המגרש, וכוחות השיטור עולים מאפס למאה. במקום להרגיע את המצב, השוטרים שופכים עוד דלק למדורה. הכוח שמופעל הוא בדרך כלל בלי שום פרופורציה לאירוע.
העדויות והצילומים מהמשחק בסמי עופר חמורים ביותר ודורשים חשיבה מחודשת על כל נושא השיטור במגרשים – המצב יצא משליטה. מה שקרה שלשום בחיפה הוא פיצוץ גדול, אבל לפניו היו פיצוצים קטנים. יש לא מעט עדויות על אלימות שוטרים ברשת. פה אוהד שקיבל בעיטה מסוס, שם מישהו שקיבל סטירה.
1 צפייה בגלריה
תיעוד האלימות אמש בסמי עופר
תיעוד האלימות אמש בסמי עופר
התגרה האלימה באצטדיון סמי עופר
היחס המשפיל כלפי חלק מהאוהדים תמיד היה שם, המשטרה מתייחסת לכדורגל כמו אל חבית חומר נפץ ולא כאירוע בידור שאמור לעבור בשלום. היא רוצה "להשליט סדר" כי בעיניה מרבית האוהדים הם חוליגנים, וכמעט כל מי שנמצא ביציע הוא עבריין מועד. לא סתם אסור להכניס בקבוקי שתייה לאצטדיון - ההנחה היא שהם יושלכו למגרשים. תארו לכם שיהיה תיאטרון שאי אפשר יהיה להכניס אליו בקבוק מים. רוצה לשתות? קנה כוס משקה במחיר מופקע.
זה לא שאין בהנחה הזאת אמת. אין ספק כלל שיש אוהדים אלימים שבאים למגרש רק כדי להתפרע וצריך לטפל בהם בכל חומרת הדין, אבל הם מיעוט. אין צורך בענישה קולקטיבית ובהשלטת אווירה של פחד בסביבות האצטדיון כדי למנוע אותה, גם מצלמות ביציע יעשו את העבודה כדי לתפוס את המתפרעים ולהעמידם לדין. ההתאחדות והמינהלת צריכות להבהיר למשטרה שרוב אוהדי הכדורגל בארץ אינם עבריינים והם בסך הכל באים לראות משחק וליהנות. הכל מתחיל ונגמר בגישה.

קצת התבלבלתם

המינהלת קצת התבלבלה בתגובה שלה, שהייתה צריכה להיות חריפה יותר כלפי המשטרה, ותומכת יותר באוהדים. "בודקים את אירועי אמש יחד עם המשטרה ובטוחים שהם יפעלו נגד כל המעורבים", זה ממש אבל ממש לא מספיק. תגובה רפה ולא אמפתית כלפי האוהדים שהוכו בסמי עופר.
האירועים בחיפה אמורים להיות הקו האדום, הרגע בו זועקים "די". הרגע בו כל הקבוצות בליגה וכל מי שאחראי על הענף אמור להבין שככה לא מתייחסים ללקוחות שלהם, אלה שמפרנסים אותם. אלה שבלעדיהם אין כלום ושום דבר. לצערי, קול הזעקה הזה לא נשמע מאף אחד. המקרה הבא נמצא ממש מעבר לפינה, אולי כבר במחזור הקרוב נראה מחזות דומים.
אבל מה הפלא, לאף אחד לא אכפת מהאוהדים. שעות הזויות, מחירי כרטיסים בשמיים, ועכשיו גם אלימות משטרתית. כולם שכחו שהקהל הוא זה שנותן משמעות לכדורגל. בלי קהל, משחק כדורגל הוא רק 11 משועממים נגד 11 משועממים אחרים. עכשיו לא מספיק שמזלזלים באוהדים, הם באים לכדורגל בידיעה שהם עלולים לחטוף מכות משוטרים. ממש עושה חשק לבוא למגרש.