שלב שמינית הגמר באליפות אוסטרליה הפתוחה יצא הלילה (בין שבת לראשון) לדרך עם הפתעה גדולה כאשר המדורגת מספר 1 ואלופת הרולאן גארוס וארה"ב איגה שוויונטק הודחה לאחר הפסד לילנה ריבאקינה המדורגת 22. גם קוקו גוף סיימה את דרכה לאחר הפסד לילנה אוסטפנקו - שתהיה יריבתה של ריבאקינה ברבע הגמר.
גם פליקס אוז'ה-עליאסים המדורג 7 בעולם והוברט הורקאץ' ההונגרי (11) הודחו כבר בשמינית הגמר. מי שהצליחה לעמוד בלחץ ועלתה לרבע הגמר היא ג'סיקה פגולה (3), שניצחה את אלופת הרולאן גארוס מ-2021 ברבורה קרייצ'קובה. המדורג רביעי בעולם סטפנוס ציציפאס הצליח לגבור על יאניק סינר האיטלקי בקרב שארך לא פחות מארבע שעות.
3 צפייה בגלריה
הטניסאית הפולנייה איגה שוויונטק
הטניסאית הפולנייה איגה שוויונטק
המדורגת מספר 1 בחוץ. איגה שוויונטק
(AP)
איגה שוויונטק - ילנה ריבאקינה 6:4, 6:4 | עוד הפתעה גדולה במלבורן. לאחר ההדחות של נדאל, מדבדב, רוד וזברב כעת גם המדורגת ראשונה ומי שזכתה השנה ברולאן גארוס ואליפות ארה"ב הולכת הביתה. שווינטק הגיעה בביטחון רב למפגש עם הקזחית, זאת לאחר שלא שמטה מערכה אחת עד כה בטורניר - אך הלילה היא היא הפסידה בשתי המערכות וסיימה את דרכה.
ריבאקינה - שזכתה בטורניר ווימבלדון האחרון למי ששכח - הגיעה חדה, ולמרות מספר טעויות לא מחויבות שהביאו את יריבתה למספר אפשרויות שבירה, היא התעשתה והצליחה לנצח בשתי המערכות. כעת, היא תחכה לילנה אוסטפנקו ברבע הגמר.
3 צפייה בגלריה
הטניסאית הקזחית ילנה ריבאקינה
הטניסאית הקזחית ילנה ריבאקינה
הישג גדול לאלופת ווימבלדון. ילנה ריבאקינה
(AP)
מדובר בהישג הגדול ביותר של ריבאקינה באליפות אוסטרליה. עד כה היא זכתה לאורך הקריירה בגראנד סלאם אחר (ווימבלדון בשנה שעברה כאמור), וכעת היא תקווה להגיע לשלב הגבוה ביותר אליו הצליחה להגיע בטורניר גראנד סלאם, מלבד אותה זכייה בטורניר באנגליה.

גם קוקו גוף בחוץ

הדחה מפתיעה נוספת שנרשמה בשמינית הגמר, היא זו של קורי (קוקו) גוף, שלא הצליחה לשפר את הישג השיא שלה באוסטרליה ולעלות לרבע הגמר. האמריקאית לא הצליחה לשרוד מערכה ראשונה צמודה מול ילנה אוסטפנקו המדורגת 17, וקרסה תחת הלחץ בשנייה בדרך להפסד 7:5, 6:3.
ויקטוריה אזרנקה בת ה-33, שזכתה באליפות אוסטרליה פעמיים ברציפות (2012 ו-2013), עלתה לרבע הגמר אחרי שחזרה מפיגור ל-6:4, 1:6, 4:6 במשחק שארך שעתיים ועוד 40 דקות ונגמר ב-2:16 לפנות בוקר. זו תהיה הפעם הראשונה שהבלארוסית תשחק ברבע הגמר במלבורן מאז 2016 ורבע גמר ראשון בגרנד סלאם מאז אליפות ארה"ב הפתוחה ב-2020.
3 צפייה בגלריה
ויקטוריה אזרנקה טניסאית בלארוסית
ויקטוריה אזרנקה טניסאית בלארוסית
חוזרת לרבע הגמר במלבורן לראשונה מאז 2016. אזרנקה
(צילום: AFP)
פליקס אוז'ה-עליאסים, המדורג 7 בעולם הופתע גם הוא על ידי ייז'י להצ'קה הצ'כי, שמדורג 71 בעולם ונחשב לכישרון עולה, לו הפסיד 4:6, 6:3, 7:6 (2), 7:6 (3). הקנדי צלח את המערכה הראשונה, אותה ניצח 4:6, אך ראה את יריבו בן ה-21 משתלט על העניינים במערכה השנייה, כאשר בשתי המערכות הנוספות גילה עצבי ברזל ויצא עם ידו על העליונה בשני שוברי שוויון מול טניסאי בכיר ממנו בהרבה.
טניסאי בכיר נוסף שהלך הביתה מוקדם הוא הוברט הורקאץ' ההונגרי, המדורג 11 בעולם ו-10 בטורניר שהפסיד 3:6, 6:3, 6:2, 1:6, 7:6 (7) בתום מותחן מתיש בן 3.5 שעות לסבסטיאן קורדה האמריקאי (31 בעולם).
פורסם לראשונה: 07:35, 22.01.23