אנדריי מדבדב רשם היום (ראשון) היסטוריה כשהפך למתעמל הראשון של ישראל שהצליח לזכות במדליה באליפות העולם במקצוע שהוא לא מכשיר הקרקע. מדבדב סיים שלישי וזכה במדליית ארד בשולחן הקפיצות בתחרות שנערכה בסין.
מדבדב בן ה-31, סגן אלוף אירופה, הוא הספורטאי הישראלי השלישי שעולה על הפודיום באליפות העולם בהתעמלות מכשירים, אחרי אלכס שטילוב (פעמיים ארד) וארטיום דולגופיאט (פעמיים כסף). "אני בעננים, עוד לא מעכל עד הסוף", אמר מדבדב רגע לפני שעלה לקבל את המדליה. "כל כך הרבה שנים הלכתי בדרך של עבודה קשה, זאת הייתה המטרה. אני יכול לתת הקבלה כזאת: זה כאילו ניסיתי להשחיל חוט למחט במשך 8-7 שנים, ורק עכשיו הצלחתי. עכשיו זו הרגשה של סיפוק, שלווה, של השגת מטרות. אני מאושר".
4 צפייה בגלריה
אנדריי מדבדב
אנדריי מדבדב
"היום אני הרבה יותר חזק מנטלית ופיזית". מדבדב
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
אנדריי מדבדב
אנדריי מדבדב
מדבדב בפעולה
(צילום: EPA)
כשהבטחת סופית את המדליה, מה עבר בראש? "אמרתי לסרגיי וייסבורג, מאמן הנבחרת, שאני לא פה עכשיו. הוא ניסה להרגיע, חיבק אותי ואמר 'תירגע, תרד לאדמה, אתה פה'. זו תחושה שקשה לתאר".
אתה הולך ומשתבח עם השנים. "תפסתי את עצמי במחשבה שכולם מדברים איתי על הגיל, אבל אני יכול להגיד שאני בשיא שלי. עם אשווה את עצמי למתעמל שהייתי לפני עשר שנים, היום אני הרבה יותר חזק מנטלית ופיזית, מכיר יותר את עולם ההתעמלות".
4 צפייה בגלריה
אנדריי מדבדב
אנדריי מדבדב
מדבדב על הפודיום. "כל הזמן עושה התאמות"
(צילום: EPA)
אתה עדין לא מוותר על החלום האולימפי? "מה פתאום. קודם כל אני אוהב את מה שאני עושה. נכון, קשה כשהמטרות לא מושגות, אבל הרבה יותר קל להתגבר כשאתה בא שוב לאולם ואוהב את מה שאתה עושה. היה לי קשה שלא הגעתי לטוקיו. אני יודע שיכולתי להשיג שם תוצאה טובה מאוד".
זה נותן הרבה מוטיבציה לקראת פריז 2024? "מוטיבציה יש לי גם ככה. שנים ידעתי שאני ברמה הזאת, אבל זה נותן לי הרבה יותר ביטחון גם בזירות הכי גדולות, כשיש את כל הלחץ והמצלמות עליך. עשיתי ואני כל הזמן עושה התאמות, בהיבטים של הקפיצות אני כל הזמן משתפר. זו גם מדליה של ניסיון, כי לא הגעתי לתחרות בכושר הכי טוב, וגם אמרתי את זה לפני כן. ידעתי שגם לא ב-100 אחוז, זה יכול להספיק לי למדליה".
4 צפייה בגלריה
אנדריי מדבדב
אנדריי מדבדב
עכשיו הוא רוצה קצת לנוח. מדבדב
(צילום: רויטרס)
ישראל סיימה את אחת האליפויות הטובות שלה, ועוד בלי האלוף האולימפי ארטיום דולגופיאט. "רואים שיש עומק, גם היו עוד ספורטאים בנבחרת שעשו תחרות מכובדת. יש תוצאות, אז אנשים נמשכים לזה ומקווה שגם התקציבים יגיעו".
מה המטרות הבאות? "אני חוזר הביתה ורוצה לנוח קצת עם ארוסתי הטרייה, ואולי לטייל בארץ כדי לאגור כוחות. שלא יהיה ספק, אחגוג את המדליה כמו שצריך, ואז אמשיך עם הפנים קדימה לאולימפיאדת פריז".