הרגע בו יתלה רוג'ר פדרר את המחבט עוד רגע מגיע. הפנומן השווייצרי ישחק מחר (שישי, בסביבות 21:00 בערב שעון ישראל) את משחקו האחרון כטניסאי פעיל, והוא יעשה זאת לצד היריב הגדול ביותר שלו לאורך הקריירה - רפאל נדאל.
נפרדים מרוג'ר פדרר
השניים ישתפו פעולה יחד במשחק זוגות בגביע לייבר, כשיתמודדו מול ג'ק סוק ופרנסס טיאפו האמריקאים. "זה ברור שהדבר היפה ביותר יהיה לשחק את המשחק האחרון שלי לצד רפאל נדאל, הוא ואני טיפחנו יריבות אדירה", סיפר פדרר הנרגש.
3 צפייה בגלריה
נדאל ופדרר
נדאל ופדרר
מרגש. נדאל ופדרר
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
רוג'ר פדרר ורפאל נדאל
רוג'ר פדרר ורפאל נדאל
יריבות רבת שנים. פדרר ונדאל
(צילום: getty images)
כזכור, השווייצרי בן ה-41 הודיע בשבוע שעבר על החלטתו לפרוש, בסיום טורניר הראווה בלונדון. אל אותו טורניר יגיעו כל יריביו הגדולים של פדרר בשלבים נרחבים בקריירה כמו נובאק ג'וקוביץ' ואנדי מארי.
בדברים שאמר עוד אתמול לקראת גביע לייבר הודה פדרר כי "שלוש השנים האחרונות היו קשות בלשון מעטה. ידעתי שאני על קרח דק במהלך השנה האחרונה, מאז ווימבלדון. ניסיתי לחזור, אבל יש גבול למה שאני יכול לעשות. למען האמת, הפסקתי כבר להאמין".
3 צפייה בגלריה
פדרר
פדרר
עוד רגע - והוא תולה את המחבט
(צילום: AFP)
פדרר החל את הקריירה המפוארת שלו אי שם ב-1998 ומאז זכה ב-20 תארי גרנד סלאם, שהם ארבעת הטורנירים החשובים ביותר של השנה בטניס העולמי. 20 התארים היו שיא הזכיות עד שנדאל וג'וקוביץ' שברו אותו.
בנוסף לתארי הגרנד סלאם, פדרר זכה שש פעמים בטורניר גמר הסבב (2004-2003, 2007-2006 ו-2011-2010). יש לו גם מדליית כסף אולימפית מלונדון 2012, אז הפסיד בגמר לאנדי מארי. יש לו גם מדליית זהב אולימפית מ-2008, בה זכה יחד עם חברו סטן ואוורינקה. הוא גם זכה עם נבחרת שוויץ בגביע דייויס ב-2014.
פדרר יפרוש מהמשחק אחרי שזכה בסך הכול ב-103 תארים (מקום שני בהיסטוריה) ועם מאזן 275-1251 לאורך הקריירה. הוא הרוויח במהלך הקריירה יותר מ-130 מיליון דולר מזכיות כספיות מטניס בלבד, לא כולל כסף מחסויות וכו'.