הג'ודו הישראלי חוגג מדלייה ביומו הראשון של טורניר המאסטרס בהונגריה. גפן פרימו נעלה הערב (שישי) יום קרבות נהדר עם מקום על הפודיום, כשזכתה במדליית הארד בתחרות היוקרתית, שמעניקה נקודות דירוג רבות לקראת המשחקים האולימפיים בשנה הבאה בפריז.
פרימו (במשקל עד 52 ק"ג), שסיימה שביעית באליפות העולם במאי האחרון, גברה במהלך היום על ארבע יריבות, כולל בוואזארי על רקה פופ ההונגרייה בקרב על הארד.
3 צפייה בגלריה
גפן פרימו
גפן פרימו
יום קרבות נהדר. פרימו
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
פרימו, הרשקו והמדליה
פרימו, הרשקו והמדליה
פרימו, הרשקו והמדליה
(צילום: איגוד הג'ודו)
פרימו היא הג'ודאית היחידה במשלחת הישראלית שעברה היום בכלל את הסיבוב הראשון. היא פתחה עם ניצחון על שרלין ואן סניק מבלגיה, אחרי שזו ספגה שלושה עונשים לחובתה. ברבע הגמר ספגה פרימו ווזארי ונוצחה בידי צ'לסי גיילס הבריטית. לאחר מכן ניצחה פרימו בבית הניחומים את אנג'ליקה דלגאדו האמריקאית, שוב בזכות צבירת עונשים של יריבתה. לקרב על מדליית הארד עלתה לאחר ניצחון בבית הניחומים על ייקינג ז'ו הסינית (בעונשים).
"אני שמחה על הזכייה במדליה", אמרה פרימו לאחר יום הקרבות. "אני מלאת מוטיבציה ומצפה למטרות הבאות". מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, הוסיף: "הישג איכותי מאוד לגפן, שזוכה לראשונה בקריירה במדליה בתחרות המאסטרס. היא עשתה זאת בדיוק בזמן הנכון ולמעשה משלימה זכייה בכל המדליות החשובות - באליפויות אירופה ואליפויות עולם - מלבד מדליה אולימפית. עובדה שנותנת לנו המון מוטיבציה ואמונה לקראת המשחקים האולימפיים בפריז 2024".

אכזבה ליתר הישראלים

ראשון לעלות היום על המזרן היה טל פליקר (66 ק"ג), שבהיעדרו של יריבו למשקל ברוך שמאילוב המושעה, ידע שמדובר בתחרות שיכולה להקפיץ אותו קדימה בדירוג במידה ויעלה על הפודיום. הוא התחרה מול מתאו פיראס האיטלקי, ולמרות ששלט במרבית הקרב והיה ביתרון עונשים על יריבו, מצא את עצמו סופג שלושה עונשים בניקוד הזהב וסיים את דרכו בתחרות.
3 צפייה בגלריה
טל פליקר
טל פליקר
הפסד כבר בסיבוב הראשון. פליקר
(צילום: AFP)
ים וולצ'ק (עד 60 ק"ג) סיים גם הוא את דרכו בתחרות לאחר שהפסיד בווזארי ליורה ורסטרטן הבלגי. גם אצל הנשים הפתיחה הייתה לא טובה (חוץ מפרימו כמובן). תמנע נלסון לוי (57 ק"ג), אלופת אירופה המכהנת, לא מצליחה להגיע לקרבות על מדליה כבר תקופה לא קצרה, והפעם הפסידה בקרב הראשון שלה, בעונשים, לקאייה קייזר הסלובנית.
תמר מלכה (48 ק"ג) הודחה גם היא בסיבוב הראשון אחרי שהפסידה בווזארי לקטרינה מנץ הגרמניה. באותו משקל, הודחה גם שירה ראשוני בסיבוב הראשון לאחר הפסד באיפון למריה סיליה לבורד מארה"ב, למרות שהובילה בווזארי.
פורסם לראשונה: 14:10, 04.08.23