פיניקס, ממפיס ומיאמי נראות נהדר, מילווקי עדיין חולמת על שמירת התואר וכמובן אסור להספיד לרגע את גולדן סטייט או אפילו ברוקלין. אנחנו כבר בחודש מרץ ואף אחד, אבל אף אחד, לא באמת יכול להצביע על מועמדת ראשית לזכייה באליפות ה-NBA. האמת, בארה"ב לא מסתכלים כל-כך רחוק. עוד קצת פחות משלושה שבועות מסתיימת העונה הסדירה ובארה"ב עסוקים במרוץ אחר, צמוד, מרתק והיסטורי. בטח עד שהפלייאוף ייצא לדרך. המרוץ למלך הסלים של הליגה.
שלושה מהסופרסטארים הכי גדולים של הליגה נאבקים ראש בראש על התואר האישי היוקרתי - לברון ג'יימס, ג'ואל אמביד ויאניס אנדטוקומבו - כשההבדל בין מקום ראשון לשלישי, כשנותרו בין 9 ל-10 משחקים לכל אחד, יכול בסופו של דבר להיות מוכרע על סל אחד בלבד. מטורף.
4 צפייה בגלריה
לברון, יאניס ואמביד
לברון, יאניס ואמביד
לברון, יאניס ואמביד. רק אחד מהם יסיים כמלך הסלים של ה-NBA
(צילום: AP ורויטרס)

אם בשנתיים האחרונות בראדלי ביל נאבק בג'יימס הארדן וסטף קרי, אבל כולם ידעו מי יסיים כמלך הסלים, הפעם באמת שאין הימור אחד מופרך. מה עוד, שזו פעם ראשונה ששלושה שחקנים בו זמנית נאבקים ראש בראש על התואר, כשההפרשים ביניהם מזעריים. לברון (30 נקודות בממוצע למשחק) קולע ללא הפסקה, פשוט כי אין אף אחד אחר שיעשה את זה השנה בלייקרס; ג'ואל אמביד (29.8) מעמיד בפילדלפיה את המספרים הטובים בקריירה; ומה נגיד על יאניס (29.7), שאפילו משדרג את העונה הנהדרת שלו מאשתקד.
אגב, קווין דוראנט מעמיד גם כן ממוצע של 29.7 נקודות לערב, אך שיחק רק 46 משחקים העונה. על-פי חוקי הליגה, כדי להיכלל ברשימה אתה חייב להופיע בלפחות מ-70 אחוז ממשחקי קבוצתך - כלל שכוכב ברוקלין לא עומד בו.
וקחו עוד כמה פיקנטריות: במהלך 75 שנות ההיסטוריה של ה-NBA, תואר מלך הסלים הוכרע בהפרש של פחות מ-0.5 נקודות בממוצע שש פעמים בלבד. שאקיל אוניל סיים שני בשלושה מקרים.

שניים מהמרוצים הבולטים ביותר לתואר קשורים לספרס. בערב האחרון של העונה הסדירה ב-1993/94, דייויד רובינסון (סן אנטוניו) עלה לפסגה הודות ל-71 נקודות מול הקליפרס, בעוד שאקיל אוניל, אז הסופרסטאר של הלייקרס, קלע "רק" 32 מול הנטס ונותר שני בטבלת מלך הסלים.
גם המרוץ בעונת 1977/78 היה דרמטי. דיוויד תומפסון קלע 73 נקודות במשחק האחרון של העונה הסדירה וחשב שהוא יעלה לפסגה, אך ג'ורג' ג'רווין הצליח לשמור על המקום הראשון עם 63 משלו בערב הנעילה.

לברון: שובר שיאים - בגיל 37

מי שכרגע נמצא לפני אמביד ויאניס הוא לברון, וכל זאת בגיל 37. לקינג ג'יימס יש, כאמור, הזדמנות ענקית לרשום עוד הישג מיוחד שאף אחד לא התקרב אליו בעבר.
אם לברון יוליך את הליגה בנקודות למשחק גם ב-10 באפריל - היום האחרון של העונה הסדירה - הוא יהפוך לכדורסלן המבוגר ביותר שעושה זאת. ועל הדרך גם ימשיך לנפק קבלות במאבק הבין-דורי מי ה-GOAT האמיתי. הסיבה: הוא ישבור בגיל 37 את השיא הנוכחי של...מייקל ג'ורדן וסטף קרי, שהוליכו את הליגה בנקודות בגיל 33.
4 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
הכל בזכות התשוקה. ג'יימס
(צילום: AP)
פעם אחת בקריירה בלבד, למי ששואל, לברון סיים עונה כמלך הסלים (2007/08), אז שיחק בקליבלנד. "אני נהנה כמו שלא נהניתי בחיי", הסביר 'המלך' את יכולתו השבוע אחרי ניצחון נדיר של הלייקרס - בקליבלנד. "משחק הכדורסל הוא דבר יפהפה. לא אכפת לי מה אומרים על הקבוצה שלנו. בשלב הזה של הקריירה שלי אני לא רוצה להתערב בדברים האלו, אני לא קורא על זה ואני לא שומע יותר מדי".
לברון התייחס, איך לא, למרוץ המשולש על תואר מלך הסלים: "נעשה מה שצריך לעשות, בתקווה שלא אפצע. אני הולך לשחק עם הרבה תשוקה, הרבה אנרגיה ולתת לחברים שלי לקבוצה את מה שהם ראויים לו". והאם הוא חושב שאמביד ויאניס יעקפו אותו בסופו של דבר? "אנחנו נותנים הכל על הפרקט ושולטים במה שאנחנו יכולים לשלוט. מה שלא בשליטתנו, לא מדאיג אותנו", אמר.
ברחבי הליגה יש כמובן רצון גדול שכוכב הלייקרס יעשה זאת ויסיים כמלך הסלים. שחקן העבר, פרשן ESPN וחבר קרוב של ג'יימס, קדנריק פרקינס, צייץ ביום שני האחרון: "זה מטורף בעיניי שלברון רושם מספרים כאלו בגיל 37 נגד שחקנים כל כך צעירים. הבן אדם הזה שולט נגד שני דורות". אגדת הלייקרס, מג'יק ג'ונסון, הוסיף: "לברון מזכיר לכולם למה הוא המלך".

אמביד: שאקיל ונוביצקי בשחקן אחד

אמביד, לפחות לפי סוכנויות ההימורים, נראה כמועמד המוביל לסיים בפסגה. הוא הפציץ העונה 40 נקודות ומעלה ב-9 משחקים ובינואר האחרון המטיר 50 נקודות ב-27 דקות בלבד ב-110:123 של פילי על אורלנדו. אף שחקן בליגה לא הגיע ללפחות 50 נקודות ו-10 ריבאונדים במשחק אחד בפרק זמן קצר כל כך, ואוהדי הסיקסרס, די בקביעות, קוראים לעברו M-V-P - בתקווה שיזכה בעוד פרס בדרך.
4 צפייה בגלריה
ג'ואל אמביד
ג'ואל אמביד
יזכה גם בתואר ה-MVP? אמביד
(צילום: רויטרס)
"מבחינתי הוא צריך להיות ה-MVP של העונה", הצהיר השבוע קווין דוראנט. גם מאמנו של אמביד, דוק ריברס, הרעיף מחמאות על חניכו: "בתור שחקן, יצא לי לשתף פעולה עם שחקן שנבחרת להיכל התהילה כמו דומיניק ווילקינס, אבל אני לא בטוח שיצא לי לראות דברים כמו שג'ואל עושה".
טייריס מקסי, חברו של אמביד לקבוצה, סיפר ששאל את הסנטר לפני אותו משחק מול אורלנדו: '"אז מי תהיה היום? שאקיל אוניל? דירק נוביצקי? הוא ענה לי, 'אני פשוט אהיה ג'ואל'". וזה מה שקרה.
מה שכן, אמביד, כמו שכולם מכירים, אוהב להתרברב ולכן לא תופתעו לשמוע שהוא חושב שינצח גם במירוץ לתואר מלך הסלים של הליגה: "לפעמים אני מרגיש שאני יכול להיות מי שרוצה - אני יכול לשחק כמו שאק, עם כל המאסה שלי באיזור הצבע. מסוגל להיות גם על תקן נוביצקי, או קובי בריאנט, או ג'ורדן. אני יודע לקלוע שלשות מכדרור, להחזיק בכדור, למסור, להוריד ריבאונדים. אני חושב שאין לי חיסרון בהתקפה".
אגב, אם אמביד יעקוף את לברון, הוא יהפוך לסנטר הראשון מאז שאקיל אוניל שמוביל את הליגה בנקודות. בנוסף, יש לו הזדמנות להיות הסנטר הראשון מאז מוזס מלון לפני 40 שנה שקולע 30 נקודות ומעלה בממוצע למשחק לאורך עונה סדירה שלמה.

יאניס: האלוף שלא עוצר

גם יאניס חווה את העונה הטובה בקריירה, לפחות מבחינה אישית. לכולם ברור שהוא יחתום על עוד טבעת אליפות ולא על זכייה בתואר אישי, אבל מי אמר שלא יקטוף את שניהם?
4 צפייה בגלריה
יאניס שואג
יאניס שואג
יכול לקלוע מתי שרק רוצה. יאניס
(צילום: AP)
הכוכב היווני של מילווקי מעמיד מספרים נהדרים: 29.7 נקודות, 11.5 ריבאונדים ו-5.8 אסיסטים. לא מפתיע שהוא שידרג את מדד היעילות שלו ל-32.2 - הגבוה ביותר בהיסטוריה לעונה אחת. הוא עוקף כרגע את ווילט צ'מברליין (32.1 בעונת 1961/62) ואת ניקולה יוקיץ' (32, העונה).
לא פעם נראה שיאניס יכול לקלוע מתי שהוא רוצה. ממדי הגוף האדירים שלו והיכולת שלו לשחק כמעט בכל עמדה, מטריפים את שחקני היריבות. כמו , למשל, את אנתוני אודארדס ממינסוטה, שראה העונה את הגריק-פריק מתפוץ על מינסוטה עם 44 נקודות.
"הבן ז*** הזה בגובה 2.18 (בפועל הוא 2.11), שוקל 130 ק"ג (בפועל 110) ואין שום דבר שאפשר לעשות בנידון", אמר אז אדוארדס. "שמנו עליו ארבעה שחקנים והוא עדיין קלע".
פורסם לראשונה: 12:09, 25.03.22